Hulp bij aankoop Subaru Impreza. Ik ben Nieuw

Vragen over het kopen van een auto of je hebt een interessante auto te koop gezien en je wilt een ander daarop antenderen
Plaats reactie
dannyJ
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2016 18:48

Hulp bij aankoop Subaru Impreza. Ik ben Nieuw

Bericht door dannyJ »

Goeiedag,

Ik heb een paar vragen. Ik rijd nu een Volvo S40 T4 uit 1999. Leuke onopvallend snelle auto. Ik zou nu graag wat anders willen gaan rijden en naar lang denken en zoeken trok een Subaru Impreza 2.0 GT TURBO 4WD(of wrx? Weet nog niet precies wat het verschil is) tussen het jaar 1997 en 2002 mij aan. Alleen heb ik totaal geen verstand van deze auto's en is dus mijn vraag of jullie mij hier wat over kunnen vertellen.
Hoe zit het met het onderhoud bij deze auto's? Duur? Roest? Zijn er onderdelen die snel stuk gaan? Plus en min punten? Welke km-stand is relatief hoog voor zn auto? Waar moet ik op letten bij het kopen van deze auto?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb totaal nog geen ervaring met dit merk en wil me er graag in verdiepen.

Met vriendelijk groeten,
Danny
Justy1300AWD
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 sep 2014 20:37

Re: Hulp bij aankoop Subaru Impreza. Ik ben Nieuw

Bericht door Justy1300AWD »

Probleem met die WRX is dat de meeste allemaal verkracht zijn door petjes/ander kutvolk.

Waarom tune je die T4 niet met een andere turbo en dat soort spul, of zoek je een S60 R?

edit: S60R+tunen is misschien niet zo'n goed idee, lees veel dat die cilinderwanden al bij normaal gebruik scheuren. (bekend 2.4/2.5 blok probleem bij Volvo, de 2.3 blokken uit de 850 hebben dit weer niet)
Gebruikersavatar
F Wheel
Berichten: 137
Lid geworden op: 19 jun 2015 21:00

Re: Hulp bij aankoop Subaru Impreza. Ik ben Nieuw

Bericht door F Wheel »

Inderdaad let goed op wat je koopt en van wie! Check altijd het onderhoud en zoek op internet de zwakke punten op. Het blijft altijd wel een gok, hoe is de auto bereden; eerst netjes warm rijden etc etc.

Een goede garage/dealer kan je al veel info verschaffen is mijn ervaring.

Succes en laat eens weten hoe of wat.
Gebruikersavatar
Jo4WD
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 jun 2012 12:32

Re: Hulp bij aankoop Subaru Impreza. Ik ben Nieuw

Bericht door Jo4WD »

Hi Danny

Het zijn leuke auto`s en betrouwbaar, maar zoals gezegd ook geliefd onder jongeren die er niet respectvol mee omgaan en/of geen onderhoud plegen.
Zoek veel info inderdaad.
Kijk eens rond wat er allemaal op Mpl. en autoscout te koop staat en trek daar conclusies uit.
Ik zou zeggen zoek er een die onder de 2k gelopen heeft met onderhoud of juist een met veel km`ers van een echte liefhebber.
Zwakke punten zijn er bijna niet maar bij een turbo-versie die niet onderhouden is, is alles bijna een zwak punt..
Roest bij de achterschermen, verbinding naar de kokerbalken, roest op subframe en remleidingen
Wiellagers, homokineten kapot door versleten niet gecheckete ashoezen is een kwaal/voorkomend probleem. wielspeling(verotte wiellagers) geen rare geluiden in de bochten van assen of lagers etc.
Distributie vervangen bij 80-90k Km.?
Compressie meten op de cilinders. is de olie wel erg nieuw toevallig en het blok erg schoon in verhouding?
Verder al het geneuzel wat komt kijken bij een 2ehands auto..
Sorry voor het onsamenhangende verhaal..
Ik zou niet voor de goedkoopste gaan met ondehoudshistorie tot 2,5k km het liefst een die af en toe een goede Subaru dealer heeft gezien

Grtz.
J
Gebruikersavatar
Jo4WD
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 jun 2012 12:32

Re: Hulp bij aankoop Subaru Impreza. Ik ben Nieuw

Bericht door Jo4WD »

Oja, De remmen van een vroege GT eerste serie zijn bestwel ondermaats. de vraag is wat voor blokken en schijven zitten eronder en hoe..
En wat relatief hoog is qua km`s ligt dus aan het onderhoud en het baasje. 2k is weinig bij goed onderhoud maar relatief veel voor een turbo GT`tje die mishandeld is.
Blijft een leuke auto zeker funfactor/geld verhouding!
Als je echt betrouwbaar en bijna kosteloos wilt rijden koop dan een 2.0 AWD van een oud wijf... even de koppeling en ashoezen vervangen en dan 2 ton erbij zetten zonder na te denken.. :lol:
Heb je voor E500 ipv 3000 Uro :)
80`s boxer power!
Verzamelaar
Berichten: 831
Lid geworden op: 07 jan 2014 11:04

Re: Hulp bij aankoop Subaru Impreza. Ik ben Nieuw

Bericht door Verzamelaar »

Kijk dan naar 1999-2003 GTT of WRX. Die hebben al de 'grote' 4-pots remmen.

Zoek een zo standaard/origineel mogelijke auto met onderhoudshistorie (spel in hooiberg?). Roest geen issue tenzij ooit schade gehad. Let wel op de spatbordranden achterscherm bij GTT.

Grootste probleem is eventuele lagerschade, dat is een kwaal. Sommige auto's halen 3 ton op de originele motor, andere nog niet eens de helft. Tuning lijkt geen invloed te hebben, is dus kwestie van pech/geluk. Bij GTT 99/00 gaat de luchtmassameter vaak stuk, die moet je bij aanschaf gewoon preventief vervangen (kost iets van 150-200 euro). Gebruik altijd originele onderdelen!
Gewoon omdat het kan.
leggymarco
Berichten: 97
Lid geworden op: 20 okt 2015 12:43

Re: Hulp bij aankoop Subaru Impreza. Ik ben Nieuw

Bericht door leggymarco »

Ik heb me laten wijsmaken dat het schutbord te veel flex heeft en dat daardoor de rembekrachtiger zijn werk niet optimaal kan doen.die gast die dat zei had een beugeltje op de bekrachtiger dat ergens op de carrosserie vast vast zat.volgens hem remde zijn subaru nu veel directer,of het waar laat ik in hrt midden maar ik zie er toch ergens een waarheid in.
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Hulp bij aankoop Subaru Impreza. Ik ben Nieuw

Bericht door SP-Boxer »

Er zit flex in het schutbord, maar een rembeugel veranderd enkel het gevoel bij het remmen, je auto gaat er niet beter van remmen!
"I feel Legacy"
leggymarco
Berichten: 97
Lid geworden op: 20 okt 2015 12:43

Re: Hulp bij aankoop Subaru Impreza. Ik ben Nieuw

Bericht door leggymarco »

Dan zal de rem tussen zijn oren beter werken :mrgreen:
Plaats reactie