Ik vind 'm daarentegen prachtig, heerlijk retro kleurtje wat ik wel kan waarderen. Er zijn in deze wereld alleen maar heel weinig mensen die bereid zijn om zo'n prijs voor een simpele Subaru willen betalen. Auto stond in het verleden trouwens te koop bij ex Subaru dealer Huisman voor minder.
sufos schreef:Ik vind 'm daarentegen prachtig, heerlijk retro kleurtje wat ik wel kan waarderen.
Ik blijf 'm lelijk vinden. Maar ik wel een zwak voor auto's uit die periode met die typische jaren '70 kleuren. Ikzelf heb een Audi 80 LS uit 1974 gehad. In de kleur zwembadtegeltjesgroen en met bruine skai bekleding. Daar had ik een stoelhoes van schapenvel-in-patchwork-patroon omheen gedaan, want als-ie een tijdje in de zon had gestaan werd de stoel erg heet en plakkerig.
Deze 80 LS uit 1975 is identiek aan de mijne (maar dan zonder de lichtmetalo's):
Audi 80 LS, Generatie B1 (van voor de facelift)
Pure nostalgie....
Dit is trouwens de auto die de basis heeft gelegd voor de groei van het Volkswagenconcern tot wat het nu is. De fastback-versie die in 1973 werd geïntroduceerd heette VW Passat. En de op de technische lay-out van dit model gebaseerde Audi 50 werd ook verkocht als VW Polo. De technisch verwante Golf kwam in 1974 en vanaf toen ging concern pas echt voor de wind (pun intended).
Bij VAG vind ik kwaliteit ver te zoeken en hun producten sleutelen ook nog eens voor geen meter.
Ik heb 3x te busjes gehad met luchtgekoelde motor maar was blij dat ik van de laatste af was nooit geen VW of andere VAG producten meer gehad en komt er ook niet meer in!
Rijdt er in Nederland trouwens nog een Leone 4x4 van de eerste generatie rond? Een dergelijke auto is misschien wèl een dergelijke hoge vraagprijs waard.
Ricardo heeft een groene hardtop , en er moet ook nog een rode zijn en dat zijn bij mijn weten ook de enigen van voor 1980 in ons land.
In de US of A en down under rijd er nog wel wat van rond , alleen heb ik daar geen exacte cijfers van..
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Ik heb een coupé, geen hardtop
Maar er is geen 4WD van de eerste generatie meer (bekend) in Nederland.
Er zijn er nog wel enkele van de tweede generatie.
Proud (and only) member of the Dutch Justy Fan Club!
Zal wel een "beetje" carrosseriewerk aan zitten, dan. Maar een redelijk versche APK. Dit is zeker niet zo'n heel bijzonder model, dat hij maar 1250.- moet kosten.
Zal wel een "beetje" carrosseriewerk aan zitten, dan. Maar een redelijk versche APK. Dit is zeker niet zo'n heel bijzonder model, dat hij maar 1250.- moet kosten.
leuk ding idd, maar zeker geen nekkentrekker..
en ben het met je eens, voor 1250 heb je gewoon lol
Zo'n 1 heb ik ook gehad in het rood : zeer fijne wagen en uiterst betrouwbaar..
Enneuh : als je de achterbank plat legt dan past er een volwassen fiets onder de gigantische achterklep
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Ja, die lijkt een stuk knapper dan de mijne. Veel minder kilometers en ziet er ook erg netjes uit, zeker voor die prijs.
Alleen probeer een auto zonder airco maar eens te verkopen tegenwoordig...
Tijdens een zoektocht naar een mogelijke vervanger voor de Leone kwam ik deze Justy's tegen
https://link.marktplaats.nl/m1475008178
2008 , dik 2 ton op de teller en de nodige toeters plus bellen er op...prijs lijkt me niet slecht..iemand bekend met de in's en out's van deze justy ( daihatsu sirion?? )
1000cc 3 pitjes dus lekker zuinig.
Verderop kwam ik nog 1 tegen op basis van de suzuki ignis https://link.marktplaats.nl/m1474880242
Lijk me veel leuker : 1,5 motortje met 100 paardjes en AWD..
Is van 2004 maar wel fors duurder in aanschaf dan de justy uit 2008 , en ook duurder in de belasting....
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Eén van de zonen heeft zo'n Sirion, maar met de 1300 motor. Ik ben er wel weg van, maar met name ook door die mooie motor. Soepel en sterk. Ik heb geen ervaring met de 1.0. Zoonlief rijdt met een pittige rijstijl 1/15. Het onderstel is niet echt stil en de wegligging is niet formidabel. Ik heb wel eens gezegd dat ik het met die auto zou kunnen doen, maar dan zouden er andere stoelen in komen (zitting is wat kort - ik ben 1.81) en het onderstel zou ik aanpassen met betere kwaliteit dempers. Hij is ruim en rijdt verder prima. Dus het onderstel is een punt van aandacht als je gaat kijken en verder is er niets bijzonders te melden. Misschien het enige: Controleer of de elektrische stuurbekrachtiging echt goed werkt. Dat schijnt heel af en toe een dingetje te zijn. En duur.
Op de site van de Algemene Nederlandse Wielrijdersbond werd gesteld dat het onbegrijpelijk is dat er niet meer van deze auto's verkocht zijn omdat ze zo goed van kwaliteit zijn.
Eén van de zonen heeft zo'n Sirion, maar met de 1300 motor. Ik ben er wel weg van, maar met name ook door die mooie motor. Soepel en sterk. Ik heb geen ervaring met de 1.0. Zoonlief rijdt met een pittige rijstijl 1/15. Het onderstel is niet echt stil en de wegligging is niet formidabel. Ik heb wel eens gezegd dat ik het met die auto zou kunnen doen, maar dan zouden er andere stoelen in komen (zitting is wat kort - ik ben 1.81) en het onderstel zou ik aanpassen met betere kwaliteit dempers. Hij is ruim en rijdt verder prima. Dus het onderstel is een punt van aandacht als je gaat kijken en verder is er niets bijzonders te melden. Misschien het enige: Controleer of de elektrische stuurbekrachtiging echt goed werkt. Dat schijnt heel af en toe een dingetje te zijn. En duur.
Op de site van de Algemene Nederlandse Wielrijdersbond werd gesteld dat het onbegrijpelijk is dat er niet meer van deze auto's verkocht zijn omdat ze zo goed van kwaliteit zijn.
Waarschijnlijk wel...
Punt is dat de roestduivel aan de wagen begint te knabbelen en de vraag is of 'ie volgend jaar zonder al te veel kosten door de 2jaarlijkse APK komt -> 3 maanden buiten stilstaan in de winter doen 'm echt geen goed
Anderzijds word het ook steeds lastiger om onderdelen te vinden , denk aan de zoektocht die ik had naar een uitlaatspuitstuk en de einddemper.
Dat van de wegligging had ik al ergens gelezen , als we die 2008 justy zouden kopen dan word het echt een stadsbakkie voor de vrouw : kilometers vreten doen we dan wel met de preza..
quikfit schreef:
Ik zou voor de/een 1.5l gaan...maar ik vind hem flink aan de prijs.
Ik heb de 1.3 is in principe pittig zat om lekker in het verkeer mee te komen.
Prijzen van de justy g3x zijn idd erg hoog ik vond mijne bij een autoschuiver voor een zeer leuk prijsje met enkele gebreken.
Als je geen grote auto hoeft te hebben is een justy g3x een erg leuke auto.
Word meer een bakkie voor de vrouw...
Heb ook een vivio overwogen maar bij het zien alleen al raakt ze in paniek : vind ze te klein , is 'ie ook want ik trek 'm aan ipv dat ik er instap
Die rode g3x past overigens wel in het budget wat ik er voor wil uitgeven..
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Als Viviorijder zou ik jullie geen Vivio aanbevelen. Sowieso niet omdat deze ook nog ontzettend kunnen roesten, dus niet echt vooruitgang ten opzichte van de Leone dan.
Verder zijn ze inderdaad heel erg klein.
De nieuwere Justy's... Tsja, mijn keuze zou het niet zijn. Ik wil een Subaru en geen Suzuki of Daihatsu. Al staan zowel de Ignis als de Sirion bekend om hun betrouwbaarheid.
Ignis is inderdaad een betrouwbaar ding : buurvrouwtje heeft al 13 jaar zo'n ding..al is er in die tijd wel 2 keer een veer gebroken van beide voorpoten en dat schijnt een kwaal te zijn..
Geen idee of dat is verbeterd met een AWD onderstel...
We hebben nog wel de tijd want de L moet in juli weer gekeurd worden dus we zoeken rustig verder...hoop wel een liefhebber te vinden die er nog wel wat in ziet....
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Mijn justy g3x heeft ook een nieuwe veer rechtsvoor dat is nog een probleem.
Bij rijden is er niks aan de hand maar bij uitveren zit er een speling op.
Ik wilde eigenlijk een setje gebruikt er onder zetten maar nu ik de post van René lees ga ik toch maar voor nieuwe.
Bij de ignis ben je met alleen een nieuwe veer al klaar..
Overigens zag ik vandaag op youtube een filmpje van autoweek waarin ze een sirion (1,3 automaat ) bekijken met meer dan 3ton op teller.
Op een soms haperende automaat en een zwetende olieleiding na mankeerde dat ding niks
Schijnt op toyota platform gebouwd te zijn en dat maakt de 2008 justy wel weer interessant
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..