Is de Subaru outback/legacy wel een betrouwbare auto?

Vragen over het kopen van een auto of je hebt een interessante auto te koop gezien en je wilt een ander daarop antenderen
Creative Explorer
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 nov 2015 17:23

Is de Subaru outback/legacy wel een betrouwbare auto?

Bericht door Creative Explorer »

Voordat ik het gehele forum achter mij aankrijg met fakkels en hooivorken; even nuanceren:

Ik rij inmiddels bijna 8 jaar met mijn Renault MéganeII op LPG uit 2004, inmiddels heb ik hem bijna tegen de 3 ton gezet en je begint te merken dat het beestje ouder begint te worden, niet af maar oud.
De auto is in al die jaren een uiterst betrouwbaar reispartner geweest, geen gekke storingen, behalve een lekkende druklager. Anders dan dat is het enkel het reguliere onderhoud geweest.

Alhoewel ik hetzelf altijd zal ontkennen, ben ik enigzins gecharmeerd van Renault. Mijn regulier auto line-up bestaat uit: 1986 Renault 5 GTL, 1987 Corolla LB (slechtste auto die ik heb gehad), 1999 CLIO II RT, 2001 Megane I Coupe LPG en als laatste de 2004 Megane II GrandTour op LPG.
Daarnaast heb ik er nog een paar hobby auto's bij gehad, ook frans georienteerd, mijn huidige is een R5 Gtturbo uit 1989 die ik sinds ik meen 2003 heb.

Maar er is hoop, ik ben een echte petrolhead en staar me nergens blind op.

Ik wil dus om een andere auto kijken en heb al verschillend opties bekeken, het grootste 'obstakel' is het trekgewicht, ik heb een paar jaar terug een andere caravan gekocht die eigenlijk een maatje te groot is voor de Mégane. De Mégane kan hem hier in Nederland prima aan, maar om de veiligheid te verhogen wil ik een auto die minimaal 1500kg mag trekken.
De nieuwe Megane III mag dat ook, maar de Franse autofabrikanten hebben maffe regeltjes met betrekking tot het treingewicht/trekgewicht. Zo is het treingewicht een flink stuk lager dan max trekgewicht en max gewicht auto samen.

To the point, ik was op zoek naar een Forrester, want Subaru en uber betrouwbaar, die dingen gaan niet kapot. maar is eigenlijk niet mijn auto. Ik heb de voorkeur aan de stationwagen, de Impreza is eigenlijk te klein en mag niet genoeg trekken. Toen kwam ik een ondergesneeuwd bloemetje tegen; de Legacy/Outback.

Hier heb ik van alles zitten te researchen, waar ik een forrester of Legacy tegenkwam die stuk was gelopen op LPG. Ook heb ik hier op het forum van alles zitten doorlezen en juist in deze bouwjaren rijden de Subaru's niet goed op LPG en/of vertonen problemen.

Ik heb niet heel veel uit te geven en weet dat ik op bouwjaar moet gaan inleveren om iets anders te gaan rijden, so be it.
Mijn budget is zo'n beetje 6500 plus inruil, welke ik inschat op laag 1.000-1.500. Dus een auto van rond de 7k dus. Kom je op een 2004-2007 Outback/Legacy.

De motor maakt me eigenlijk niet zo heel veel uit, de 2.0 is afdoende, maar die zit niet in de Legacy. De voorkeur gaat dan ook uit naar de 2.5, ook mede het verhoogde trekgewicht.

Wel ben ik vrij specifiek, leer hoeft er niet in te zitten, dat pano dak absoluut wel. Mijn voorkeur zou uitgaan naar een 2007, mits ik die kan vinden voor dat geld.

Nu is de vraag; wat is wijsheid? wat kan ik het beste kopen? Ik heb eigenlijk geen zin in torenhoge rekeningen voor kleppenstellen of kapotte koppakingen.
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Is de Subaru outback/legacy wel een betrouwbare auto?

Bericht door quikfit »

Een heleboel wensen... ;)

De 2,5 liter heeft koppakking problemen en een hoog olieverbruik...ik zou voor een Forester/legacy gaan (2.0l handbak met 1500kilo trekgewicht)
Op gas een zware kar de berg optrekken zou ik sowieso niet doen vanwege de hoge thermische belasting :o
Maar dat is mijn bescheiden mening... ;)
Wel ff checken of de kleppies al gesteld zijn...


Gr. Quikfit :okeee:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
DennisGTT94
Berichten: 219
Lid geworden op: 15 jul 2013 18:52

Re: Is de Subaru outback/legacy wel een betrouwbare auto?

Bericht door DennisGTT94 »

Ik zou voor de 3 liter gaan deze mag 2000kg trekken :okeee:
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Is de Subaru outback/legacy wel een betrouwbare auto?

Bericht door erichendri »

De 2.0 zit ook in de legacy, de 2.5 in de legacy (?) en outback.
De legacy die je moet hebben is het model tot 2005 volgens mij, is de 136 pk motor.
Daarna kwam deze met de 2.0R motor met 168 pk en deze motor moet eruit bij kleppenstellen.
Tsja, de outback heeft inderdaad last van de koppakking.
Schijnt zo rond de 150000 op te spelen.
Wat de olieverbruik veroorzaakt weet ik niet, misschien de dunnere 5W30 olie.
Dus een auto met meer km's heeft hem waarschijnlijk al gehad.
Rijdt zelf een 2.0 legacy uit 1999 op gas en ben er al een paar keer
met de caravan naar zuid Frankrijk en het gardameer geweest.
Heb hier bij 300000 km (+/- april 2013) gas in laten bouwen en hij staat nu op 380000 km.

Eric
Verzamelaar
Berichten: 831
Lid geworden op: 07 jan 2014 11:04

Re: Is de Subaru outback/legacy wel een betrouwbare auto?

Bericht door Verzamelaar »

DennisGTT94 schreef:Ik zou voor de 3 liter gaan deze mag 2000kg trekken :okeee:
Zescilinders doen het wel op gas maar kunnen er heel slecht tegen!
Gewoon omdat het kan.
Creative Explorer
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 nov 2015 17:23

Re: Is de Subaru outback/legacy wel een betrouwbare auto?

Bericht door Creative Explorer »

Allemaal bedankt voor de reacties.
@Quickfit; we gaan niet over/door de bergen, heuvelachtig is prima genoeg. Daarnaast hoeft de auto bij zware belasting niet op LPG te lopen, je zet hem dan op gas.
Als ik lange tijd boven de 160km/h rijdt, dan zet ik hem ook over op benzine.
@Eric, bedankt voor de uitgebreide uitleg.

De 3.0 kunnen we dus buiten beschouwing laten (jammer, want Spec-B). Nu is het nog zaak voor de 2.0, 2.0R en de 2.5.
Is het alleen maar vanwege de koppakking, dan gaat toch de voorkeur naar de 2,5, mede vanwege trekgewicht en Outback mogelijk
Het olieverbruik kan ik niet echt mee zitten, ik doe nu ook 1L per 8.000-10.0000km en kijk daar niet echt van op.
Dus als ik een Outback vindt met 175.000km, is de kans groot dat de koppakking is gedaan.

Hoe zit dat verhaal met injectoren die verouderen en niet vervangbaar zijn door hetzelfde type?

Ik ben trouwens vanochtend eventjes bij van der Ploeg geweest in Kollumerzwaag, maar hij kon zich niet vinden in het koppakking verhaal van de 2.5. Ik heb nog eventjes in de Legacy gezeten en vind hem eerlijk gezegd niet heel erg ruim, maar het was allemaal wat vluchtig vanochtend.
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Is de Subaru outback/legacy wel een betrouwbare auto?

Bericht door quikfit »

''@Quickfit; we gaan niet over/door de bergen, heuvelachtig is prima genoeg. Daarnaast hoeft de auto bij zware belasting niet op LPG te lopen, je zet hem dan op gas.
Als ik lange tijd boven de 160km/h rijdt, dan zet ik hem ook over op benzine. ''

Mijn inziens al veelte laat... :o

''Het olieverbruik kan ik niet echt mee zitten, ik doe nu ook 1L per 8.000-10.0000km en kijk daar niet echt van op''

Dat is geen olieverbruik om je zorgen over te maken...wel het olieverbruik waar we je voor waarschuwen... :o

Gr. Quikfit :okeee:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Creative Explorer
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 nov 2015 17:23

Re: Is de Subaru outback/legacy wel een betrouwbare auto?

Bericht door Creative Explorer »

Ik las op het forum dat het verbruik van de 2,5 rond de 1:7-8.000km zou zitten? Dat vind ik nog redelijk, pas als het onder de 5dkm begint te komen, zou het mijn wenkbrauwen bewegen.
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Is de Subaru outback/legacy wel een betrouwbare auto?

Bericht door quikfit »

Ik rij een 2.0L(158PK) met 228.000 op de klok en die gebruikt een kwart litertje op 15.000km...en natuurlijk kan een auto heel oud worden...zelfs met een verbruik van 1 op 1000...

Gr. Quikfit :okeee:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Is de Subaru outback/legacy wel een betrouwbare auto?

Bericht door SP-Boxer »

1L olie op 5000km zul je niet zo snel aan komen.

Van der Ploeg is niet helemaal eerlijk als ze zich niet kunnen vinden in het koppakking verhaal. Elke EJ25 is hier gevoelig voor.
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Is de Subaru outback/legacy wel een betrouwbare auto?

Bericht door erichendri »

Ik rijd in Duitsland gewoon op lpg hoor.
Kan helemaal gen kwaad bij een goede installatie.
Mijn automaat draaitbij 160 km/u net 4000 rpm.
Meestal rijdt ik op de onbegrensde trajecten rond de 180 km/u.
Constant 6000 rpm is niet aan te bevelen.
Met mijn '93er legacy reed ik wel op benzine maar die draaide
ook veel meer toeren boven de 160 km/u.
Ach, en met de caravan draai ik alleen heuvel op rond de 5000 rpm.
Dat zijn maar korte stukjes.

Eric
Creative Explorer
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 nov 2015 17:23

Re: Is de Subaru outback/legacy wel een betrouwbare auto?

Bericht door Creative Explorer »

Mijn Renault draait wat meer toeren, maar vergeet ook niet dat LPG/LPi systemen ook met de tijd zijn meegegaan en dat het LPG van nu, iets anders is dan het LPG van de jaren zeventig.

Terug ontopic:
Zoiets met een tonnetje minder zou het prima kunnen doen voor mij:
http://www.autowereld.nl/subaru/legacy- ... tails.html
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Is de Subaru outback/legacy wel een betrouwbare auto?

Bericht door erichendri »

Dat is een hele echte outback.

Eric
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Is de Subaru outback/legacy wel een betrouwbare auto?

Bericht door *thomas* »

Altijd weer dat LPG verhaal, zonder iemand te willen schofferen vraag ik me toch af of dit soms geen verkeerde zuinigheid is (oprechte vraag). Ik weet het, crisis :).

Ik zou eerst eens gaan testrijden met een 2.0 en een 2.5 Legacy, Outback en Forester (ze rijden erg verschillend). Ik vind dat een 2.0 onderpresteert, zeker in 125/136 pk versie in een wagon van anderhalve ton. In jouw plaats zou ik ook kiezen voor een Forester, voor 6500 vind je al een HELE mooie terwijl dat zo'n beetje het basisbedrag is voor een Legacy of Outback vanaf 2004. Kies je een oudere Outback dan ben je vaak voor 2-3500 euro al gesteld en houd je geld over voor reperaties.

Maar, om in feite op te vraag te antwoorden, betrouwbaar zijn ze wel. De 2.5 heeft vooral last van koppakkingen. Voorzie dit in je budget en dan zit je wel safe.
Creative Explorer
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 nov 2015 17:23

Re: Is de Subaru outback/legacy wel een betrouwbare auto?

Bericht door Creative Explorer »

@Eric; klopt, zoiets zoek ik nu :)

@Thomas; Duidelijk, maar zonder op iemand's tenen te trappen voor wat betreft de Forester: ik ben nog maar 34 en de Forester is nu niet de meest dynamische auto om te zien.
Maar je hebt wel gelijk. Als je puur kijkt naar value for money zit je met een Forester beter.

Toch gaat mijn visie uit naar de Legacy/Outback, ietwat dynamischer en gestylde wagens. Ze liggen voor mij prettiger op het oogvlies en doen minder oubollig aan.

Ik heb ze nog niet gereden, maar moet zeggen dat ik mij vrij snel aanpas aan een auto, ik heb voor mijn werk in vele auto's gereden en heb mijn voorkeuren, maar ben niet zo gefocust dat ik er niet mee zou kunnen leren leven.
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Is de Subaru outback/legacy wel een betrouwbare auto?

Bericht door *thomas* »

Ik bedoelde vooral dat je voor je geld meer wagen zal krijgen (leeftijd, km-stand, garantie) met een Forester. Ik heb zelf een Forester ut 2004 (staat hier ook te koop, eventueel, misschien...) en een Outback. De Forester met een 2.0 non turbo, de Outback met een 3.0 non turbo. Hoewel ik met de Forester zowel naar Denemarken als Sicilië heb gereisd en dat dat prima is bevallen (zonder caravan, zonder kids), zou ik daarvoor de voorkeur aan de Outback geven. Maar voor het rijden in steden en op onverhard kies ik de Forester. Hoe een Outback 2.5 rijdt weet ik niet, zal dichter tegen een 2.0 leunen dan tegen een 3.0.

De Forester is een rechtoe-rechtaan auto, zonder veel poespas, maar zeker ook comfortabel en enorm betrouwbaar. Zowel de Outback als de Foresters hebben last van (achter-)wiellagers die het al eens begeven. Op de Outback zijn ze makkelijker te vervangen.

Gewoon voor de sport, reken eens uit hoeveel je spaart met LPG/G3 tov benzine (of diesel) als je het kleppenstellen ook in rekening brengt.
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Is de Subaru outback/legacy wel een betrouwbare auto?

Bericht door quikfit »

Zo denk ik er ook over...6000 €uries voor een legacy/Outback met 3 ton...dat gaat prima...maar niet als je 30.000 per jaar rijd.
Een Forester op gas waar elk jaar de motor uit moet om kleppies te stellen evenmin...

3.0...ook fijne auto's...maar de mensen die,die rijden moeten niet zeuren over 2000 €uries aan aandrijfassen....of andere fratsen... :lol:

Gr. Quikfit :okeee:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Is de Subaru outback/legacy wel een betrouwbare auto?

Bericht door erichendri »

Hoezo elk jaar de motor eruit om kleppen te stellen.
Bij de 158 pk forester moet dat rond de 90000 km.
Bij de 125 pk forester is mijn advies elke 30000-35000 km.
Voordeel is snel uit te rekenen, verschil is ongeveer 80 ct per liter.
En mrb is 30€ per maand meer voor een forester of legacy/outback.
Daar moet je de punten en airmiles nog mee verrekenen.
Want ongemerkt spaar je best veel bij mekaar.

Eric
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Is de Subaru outback/legacy wel een betrouwbare auto?

Bericht door *thomas* »

Met een benzine- (gas is meer, toch?) verbruik van 8l/100km kom ik na 20 000km rijden uit op een voordeel van 1280 euro. Verkeersbelasting zou volgens jullie 30 euro kosten per maand, dus da's 360 euro minder voordeel...

Dan heb je nog geen EXTRA onderhoudskost owv de gasinstallatie gemaakt.

Let op: ik heb niets tegen rijden op gas, maar vraag me steeds af of de winst al de moeite (en soms risico's) waard is.

Dat is trouwens ook de reden waarom ik van moderne diesels ben overgeschakeld op benzinemotoren.
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Is de Subaru outback/legacy wel een betrouwbare auto?

Bericht door erichendri »

In 80000 km alleen een gasfiltertje en garantie software update.

Eric
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Is de Subaru outback/legacy wel een betrouwbare auto?

Bericht door *thomas* »

En het kleppenstellen, toch?
Gebruikersavatar
Mr.Q
Berichten: 418
Lid geworden op: 01 jun 2010 11:45

Re: Is de Subaru outback/legacy wel een betrouwbare auto?

Bericht door Mr.Q »

Ik bespaar met G3 meer dan 1100 euro/jaar bij 24000km/jr (Break-even-point bij 12000km/jr)
Afbeelding
Hierbij is ook meegenomen dat de Out door de LPG (helaas) in een klasse hogere wegenbelastingsgroep terecht komt. Ook het meerverbruik van max. 20% van LPG tov. Benzine is meegenomen.

De Prins G3 installatie heeft mij 2250 Euro gekost, dus die heb ik er in 2jaar weer uit.
Er zit ook een Valve Care-systeem in. Hierdoor hoop ik geen extra klepstelgedoe te hebben.

Met de beparing kan ik me wel wat extra LPG-onderhoud veroorloven.
Ik rij al meer dan 20 jaar met LPG en ben gemiddeld niet meer dan 150 euro/jr aan extra LPG-onderhoud kwijt.

Greetz, Q

PS. De excel-berekening kan ik voor liefhebbers evt. opsturen.
Outback 2.5i CVT Exclusive 2010 G3 (+40mm) met leerpakketje
Sold: Legacy 2.0R Exec 07 G3
Moto Martin Rules!; Martin Kawasaki GPz750; Martin Kawa Z750; Kawa GPz750
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Is de Subaru outback/legacy wel een betrouwbare auto?

Bericht door quikfit »

Natuurlijk verdien je geld op LPG als je wat meer rijd...anders zou er geen installatie verkocht worden.
Heb zelf in NL ook jaren op LPG gereden...elke keer weer lachen bij de pomp... :D

Gr. Quikfit :okeee:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Is de Subaru outback/legacy wel een betrouwbare auto?

Bericht door sufos »

Mr.Q schreef:Ik bespaar met G3 meer dan 1100 euro/jaar bij 24000km/jr (Break-even-point bij 12000km/jr)
Afbeelding
Hierbij is ook meegenomen dat de Out door de LPG (helaas) in een klasse hogere wegenbelastingsgroep terecht komt. Ook het meerverbruik van max. 20% van LPG tov. Benzine is meegenomen.

De Prins G3 installatie heeft mij 2250 Euro gekost, dus die heb ik er in 2jaar weer uit.
Er zit ook een Valve Care-systeem in. Hierdoor hoop ik geen extra klepstelgedoe te hebben.

Met de beparing kan ik me wel wat extra LPG-onderhoud veroorloven.
Ik rij al meer dan 20 jaar met LPG en ben gemiddeld niet meer dan 150 euro/jr aan extra LPG-onderhoud kwijt.

Greetz, Q

PS. De excel-berekening kan ik voor liefhebbers evt. opsturen.

Volgens de sheet ligt het omslagpunt toch bij 7800 kilometer per jaar ?

Nu heb je het over €150 per jaar aan extra onderhoud maar in een onderwerp van mij van vorige week heb je het over geen extra onderhoud voor de LPG installatie, heb je hier een verklaring voor ?
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Gebruikersavatar
Mr.Q
Berichten: 418
Lid geworden op: 01 jun 2010 11:45

Re: Is de Subaru outback/legacy wel een betrouwbare auto?

Bericht door Mr.Q »

Vialle pomp (Galant 2000) kost ±700 euro.
Nieuwe set injectoren (Leg 2007) kosten dacht ik 500 euro (excl. inbouw)

@<150 euro/jaar:
20 jaar/±1500 euro is inderdaad nog veel minder dan 150 euro/jaar.

@Break-even: inderdaad het is nog lager. (Ik had denk ik eerst nog de LPG-aanschafprijs er nog bij)

Greetz, Q
Outback 2.5i CVT Exclusive 2010 G3 (+40mm) met leerpakketje
Sold: Legacy 2.0R Exec 07 G3
Moto Martin Rules!; Martin Kawasaki GPz750; Martin Kawa Z750; Kawa GPz750
bokserx3
Berichten: 104
Lid geworden op: 29 mei 2012 13:30

Re: Is de Subaru outback/legacy wel een betrouwbare auto?

Bericht door bokserx3 »

[quote="Creative Explorer"
Nu is de vraag; wat is wijsheid? wat kan ik het beste kopen?[/quote]

En dat wordt gevraagd op dit forum? Foei; Subaru rijden is een emotie, dus waar blijft de wijsheid? :D
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Is de Subaru outback/legacy wel een betrouwbare auto?

Bericht door SP-Boxer »

Subaru rijden is gelukkig niet alleen emotie hoor!

Subaru maakt nog steeds hele degelijke en betrouwbare auto's. De betrouwbaarheid van de jaren 90 zullen ze echter niet meer halen. Geen enkel merk trouwens.
"I feel Legacy"
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Is de Subaru outback/legacy wel een betrouwbare auto?

Bericht door *thomas* »

SP-Boxer schreef:Subaru rijden is gelukkig niet alleen emotie hoor!

Subaru maakt nog steeds hele degelijke en betrouwbare auto's. De betrouwbaarheid van de jaren 90 zullen ze echter niet meer halen. Geen enkel merk trouwens.
2 wijze uitspraken :okeee:

Maar dat neemt niet weg dat ik nog altijd 'geloof' in de betrouwbaarheid van het merk.
Creative Explorer
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 nov 2015 17:23

Re: Is de Subaru outback/legacy wel een betrouwbare auto?

Bericht door Creative Explorer »

Om echt eerlijk te zijn; een Subaru kiezen was voor mij niet een beslissing vanuit emotie, maar rationeel.
Als petrolhead echter, kan ik de meeste auto's en hun merken in zijn waarde erkennen en appreciëren.

Dat ik dan een Subaru kies, is niet louter rationeel, maar dat voert wel de boventoon.

Hoe dan ook:
Ik kwam vandaag deze tegen:
http://link.marktplaats.nl/m1000164373

Mooie auto, alleen geen LPG. Als ik de prijs misschien iets kan laten zakken, is LPG installeren weer een optie.
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Is de Subaru outback/legacy wel een betrouwbare auto?

Bericht door erichendri »

Vraag wanneer de snaren zijn gedaan.
LPG kost ongeveer 1800 euro.
Smeersysteem is een optie.
Heb ik zelf niet genomen.
Kost ook weer 200€ en iedere keer flessen vloeistof.
Kleppen stellen bij mij is simpel en elke 35000 km nodig.
Koop zelf ook altijd zonder gas.
Is de motor frisser en bij een installatie heb je de nieuwste
en 3 jaar garantie.

Eric
Plaats reactie