Welke zouden jullie kiezen?
- GerarddeJager
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 07 okt 2015 14:33
Welke zouden jullie kiezen?
Wij willen, zoals in een eerder topic uitgebreid is beschreven een andere auto aanschaffen. We zijn helemaal klaar met onze Skoda Octavia 1.8 TSI $x$. Nadat de distributieketting met veel andere onderdelen moest worden vervangen heb ik er geen vertrouwen meer in.
Wij staan nu voor de keuze tussen een Forester uit 2009 en een Outback 2.5 uit 2009, beide met een benzinemotor.
Michien kiezen we voor een automaat.
Wij reizen vaak met een Solifer caravan met een gewicht van ca 1200 kg. Dat doen we ook in de winter. Soms hebben wij twee fietsen op het dak. We gbruiken een drager waarbij de fietsen met de voorvoork worden vastgezet.
Wij hebben sinds begin 2012 40.000 km gereden. We gebruiken de auto niet of nauwelijks voor woon werkverkeer. In de stad fietsen we.
Welk model zou voor ons, op grond van jullie ervaringen de beste koop zijn?
Wij staan nu voor de keuze tussen een Forester uit 2009 en een Outback 2.5 uit 2009, beide met een benzinemotor.
Michien kiezen we voor een automaat.
Wij reizen vaak met een Solifer caravan met een gewicht van ca 1200 kg. Dat doen we ook in de winter. Soms hebben wij twee fietsen op het dak. We gbruiken een drager waarbij de fietsen met de voorvoork worden vastgezet.
Wij hebben sinds begin 2012 40.000 km gereden. We gebruiken de auto niet of nauwelijks voor woon werkverkeer. In de stad fietsen we.
Welk model zou voor ons, op grond van jullie ervaringen de beste koop zijn?
Een Subaru Outback 2,5i met bij aanschaf 60.000 km van september 2009. Deze vervangt de Skoda Octavia combi 1.8 TSI en 4x4.
Ik was een tevreden Škodarijder. Ik heb er met veel plezier mee gereden totdat de Skoda bij 76800 km kapot ging.
Ik was een tevreden Škodarijder. Ik heb er met veel plezier mee gereden totdat de Skoda bij 76800 km kapot ging.
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 14 sep 2014 20:37
Re: Welke zouden jullie kiezen?
Latere/MY 2010+ 2.5'en hebben minder problemen dan voorgaande jaren dacht ik, ff wachten tot de experts dit topic zien.
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Welke zouden jullie kiezen?
Dan zou ik voor een outback met cvt gaan
Rijdt veel beter dan de forester met conventiele automaat.
Sowiezo is de automaat heerlijk met een caravan erachter.
Eric
Rijdt veel beter dan de forester met conventiele automaat.
Sowiezo is de automaat heerlijk met een caravan erachter.
Eric
Re: Welke zouden jullie kiezen?
2009 Outback is er niet met cvt.
Outback is in mijn ogen altijd de fijnere auto, maar wel met de 2.5 inderdaad.
2.5 is misschien niet bullit proof, maar de 2.0 kent weer meer elektronische storingen.
Outback is in mijn ogen altijd de fijnere auto, maar wel met de 2.5 inderdaad.
2.5 is misschien niet bullit proof, maar de 2.0 kent weer meer elektronische storingen.
"I feel Legacy"
Re: Welke zouden jullie kiezen?
2009 Out met CVT:
http://www.autowereld.nl/subaru/outback ... tails.html
Greetz, Q
CVT icm. zware caravan rijdt uitstekend.
Eeen fendtje van 1500kg aan de haak naar Kroatië:
GPS-speed: 105-110 kmph.
95% op de cruise control gereden. Soms even flipperen om in te halen.
Oja, dit ook nog op LPG.
Greetz, Q
http://www.autowereld.nl/subaru/outback ... tails.html
Greetz, Q
CVT icm. zware caravan rijdt uitstekend.
Eeen fendtje van 1500kg aan de haak naar Kroatië:
GPS-speed: 105-110 kmph.
95% op de cruise control gereden. Soms even flipperen om in te halen.
Oja, dit ook nog op LPG.
Greetz, Q
Outback 2.5i CVT Exclusive 2010 G3 (+40mm) met leerpakketje
Sold: Legacy 2.0R Exec 07 G3
Moto Martin Rules!; Martin Kawasaki GPz750; Martin Kawa Z750; Kawa GPz750
Sold: Legacy 2.0R Exec 07 G3
Moto Martin Rules!; Martin Kawasaki GPz750; Martin Kawa Z750; Kawa GPz750
- GerarddeJager
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 07 okt 2015 14:33
Re: Welke zouden jullie kiezen?
Ik zie dat ik dit topic in het verkeerde forumvakje heb gepost. Dat zou in het vakje "koopadvies" moeten staan.
Vanaf wanneer is de ouback uitgerust met een CVT automaat? Dat is als ikmgoed geinformeerd ben de automaat volgens het daf principe?
Is de rijbeleving erg verschillend tussen een gewone automaat en een CVT? Ik heb hiermee geen ervaring.
Vanaf wanneer is de ouback uitgerust met een CVT automaat? Dat is als ikmgoed geinformeerd ben de automaat volgens het daf principe?
Is de rijbeleving erg verschillend tussen een gewone automaat en een CVT? Ik heb hiermee geen ervaring.
Een Subaru Outback 2,5i met bij aanschaf 60.000 km van september 2009. Deze vervangt de Skoda Octavia combi 1.8 TSI en 4x4.
Ik was een tevreden Škodarijder. Ik heb er met veel plezier mee gereden totdat de Skoda bij 76800 km kapot ging.
Ik was een tevreden Škodarijder. Ik heb er met veel plezier mee gereden totdat de Skoda bij 76800 km kapot ging.
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 14 sep 2014 20:37
Re: Welke zouden jullie kiezen?
Lineartronic is voor zover ik kan zien zeer losjes gebaseerd op de Justy en Vivio ECVT v-bak, al heeft hij geen problematische poederkoppeling.GerarddeJager schreef:Ik zie dat ik dit topic in het verkeerde forumvakje heb gepost. Dat zou in het vakje "koopadvies" moeten staan.
Vanaf wanneer is de ouback uitgerust met een CVT automaat? Dat is als ikmgoed geinformeerd ben de automaat volgens het daf principe?
Is de rijbeleving erg verschillend tussen een gewone automaat en een CVT? Ik heb hiermee geen ervaring.
Dus ja, hij is een beetje gebaseerd op een design van VDT/Hub van Doorne
-
- Berichten: 903
- Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53
Re: Welke zouden jullie kiezen?
voorheen een legacy iv met roerijzer gereden en nu de outback cvt 2015 met eyesight.
dat is me toch een verschil!!
het is automaat rijden maar je moet wennen dat de toeren met gas geven wat hoger gaan en dan langzaam inzakken tot zn eco toeren bij die toeren.
gister op en neer schiphol vanaf Assen, reed 140 bij 2,500 rpm! leek wel een diesel. verbruik zo rond de 8,5~9,1.
klink hoog, maar de cvt (2015 in mijn geval) samen met de 2,5L blok dat lagere toeren draait, rijd een stuk zuiniger dan mn vorige legacy met 2.0L motor en handbak!
de eyesight is een leuk stukje techniek en is je adaptieve cruisecontrol met lane departure en collision alert.
werkt bijna perfect (omdat bij stortbui en niet-zoab wegdek het zo belabbered zien is dat zelfs de eyesight er moeite mee heeft en er mee stopt).
dat is me toch een verschil!!
het is automaat rijden maar je moet wennen dat de toeren met gas geven wat hoger gaan en dan langzaam inzakken tot zn eco toeren bij die toeren.
gister op en neer schiphol vanaf Assen, reed 140 bij 2,500 rpm! leek wel een diesel. verbruik zo rond de 8,5~9,1.
klink hoog, maar de cvt (2015 in mijn geval) samen met de 2,5L blok dat lagere toeren draait, rijd een stuk zuiniger dan mn vorige legacy met 2.0L motor en handbak!
de eyesight is een leuk stukje techniek en is je adaptieve cruisecontrol met lane departure en collision alert.
werkt bijna perfect (omdat bij stortbui en niet-zoab wegdek het zo belabbered zien is dat zelfs de eyesight er moeite mee heeft en er mee stopt).
Re: Welke zouden jullie kiezen?
CVT bij het nieuwe model Outback vanaf eind 2009.
De CVT lijkt op een DAF, maar is nu (design VDT) uitgerust met een metalen duwschakelband ipv. trek-V-snaar.
Ik rij ook 5-10% zuiniger met de 2.5-CVT (Out2010) tov. 2.0R-handbak (Leg2007).
Greetz, Q
De CVT lijkt op een DAF, maar is nu (design VDT) uitgerust met een metalen duwschakelband ipv. trek-V-snaar.
Ik rij ook 5-10% zuiniger met de 2.5-CVT (Out2010) tov. 2.0R-handbak (Leg2007).
Greetz, Q
Outback 2.5i CVT Exclusive 2010 G3 (+40mm) met leerpakketje
Sold: Legacy 2.0R Exec 07 G3
Moto Martin Rules!; Martin Kawasaki GPz750; Martin Kawa Z750; Kawa GPz750
Sold: Legacy 2.0R Exec 07 G3
Moto Martin Rules!; Martin Kawasaki GPz750; Martin Kawa Z750; Kawa GPz750
Re: Welke zouden jullie kiezen?
Zal het topic later naar het juiste deel verplaatsen.
Ok, er zijn wel 2009 auto's met CVT, maar die spelen vals. Zijn MY10 modellen.
Dus, 2009 en mooi is geen CVT, maar 2009 en nogal lomp is wel CVT
Ok, er zijn wel 2009 auto's met CVT, maar die spelen vals. Zijn MY10 modellen.
Dus, 2009 en mooi is geen CVT, maar 2009 en nogal lomp is wel CVT
"I feel Legacy"
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Welke zouden jullie kiezen?
CVT is ideaal voor de avontuurlijke caravan rijder.
https://www.youtube.com/watch?v=cziQ-fGmclI
Wegrijden op een 30% helling met caravan.
https://www.youtube.com/watch?v=3h5nww5qtL8
Eric
https://www.youtube.com/watch?v=cziQ-fGmclI
Wegrijden op een 30% helling met caravan.
https://www.youtube.com/watch?v=3h5nww5qtL8
Eric
- GerarddeJager
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 07 okt 2015 14:33
Re: Welke zouden jullie kiezen?
Als ik voor de keuze sta tussen een Outback met automaat uit februari 2008 met 70.000 km en een Outback uit augustus 2010 met 150000 km, (beiden ontlopen elkaar in prijs nauwelijks) welke heeft dan de voorkeur en waarom? Ik begrijp dat er verschil is tussen de typen automaat.
Of met andere woorden. Wat is belangrijker bij een keuze: aantal kilometers of leeftijd.
Of met andere woorden. Wat is belangrijker bij een keuze: aantal kilometers of leeftijd.
Een Subaru Outback 2,5i met bij aanschaf 60.000 km van september 2009. Deze vervangt de Skoda Octavia combi 1.8 TSI en 4x4.
Ik was een tevreden Škodarijder. Ik heb er met veel plezier mee gereden totdat de Skoda bij 76800 km kapot ging.
Ik was een tevreden Škodarijder. Ik heb er met veel plezier mee gereden totdat de Skoda bij 76800 km kapot ging.
Re: Welke zouden jullie kiezen?
Aangezien je zo goed als ''geen'' kilometers maakt zou ik voor die uit 2010 gaan...
Gr. Quikfit
Gr. Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: Welke zouden jullie kiezen?
Outback 2010 rijdt heel relaxed (CVT) en is zuiniger.
Is veel stiller (dus ook minder roffel )
Achterbankruimte is veel groter, bagageruimte is iets groter.
Het is in mijn ogen wel een minder mooi model tov. de 2008.
Als je niet veel km. per jaar rijdt zou ik voor de 2010 gaan.
Is de 2010 die jij op het oog hebt wel een luxer model, zoals de exlusive of een executive?
Vaak heb je voor weinig pleuro's meer een veel luxer model (leer/navigatie/open dak, etc.)
Greetz, Q
Is veel stiller (dus ook minder roffel )
Achterbankruimte is veel groter, bagageruimte is iets groter.
Het is in mijn ogen wel een minder mooi model tov. de 2008.
Als je niet veel km. per jaar rijdt zou ik voor de 2010 gaan.
Is de 2010 die jij op het oog hebt wel een luxer model, zoals de exlusive of een executive?
Vaak heb je voor weinig pleuro's meer een veel luxer model (leer/navigatie/open dak, etc.)
Greetz, Q
Outback 2.5i CVT Exclusive 2010 G3 (+40mm) met leerpakketje
Sold: Legacy 2.0R Exec 07 G3
Moto Martin Rules!; Martin Kawasaki GPz750; Martin Kawa Z750; Kawa GPz750
Sold: Legacy 2.0R Exec 07 G3
Moto Martin Rules!; Martin Kawasaki GPz750; Martin Kawa Z750; Kawa GPz750