Subara Forester 2.0 uit 2000 voor 1500,-

Vragen over het kopen van een auto of je hebt een interessante auto te koop gezien en je wilt een ander daarop antenderen
Plaats reactie
Jeroen01
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jun 2015 11:46

Subara Forester 2.0 uit 2000 voor 1500,-

Bericht door Jeroen01 »

Beste iedereen,

Ik ben op zoek naar auto met een minimaal budget, maar wel 4x4 dus dan zit je al snel bij een wat oudere Subaru. De volgende Forester ben ik tegen gekomen: http://link.marktplaats.nl/m940430544. Waar moet ik op letten tijdens de testrit, wat zijn jullie bedenkingen bij de geplaatste advertentie en wat zijn veel voorkomende reparaties? Ik las dat bij dergelijke km-standen (290.000) een distributieriem wel aan vervanging toe is, kosten rond de 1000,-?
Nakijken bij een Subaru dealer lijkt me ook goed idee.

Alvast bedankt!

Jeroen
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Subara Forester 2.0 uit 2000 voor 1500,-

Bericht door quikfit »

Jeroen01 schreef:Beste iedereen,

Ik ben op zoek naar auto met een minimaal budget, maar wel 4x4 dus dan zit je al snel bij een wat oudere Subaru. De volgende Forester ben ik tegen gekomen: http://link.marktplaats.nl/m940430544. Waar moet ik op letten tijdens de testrit, wat zijn jullie bedenkingen bij de geplaatste advertentie en wat zijn veel voorkomende reparaties? Ik las dat bij dergelijke km-standen (290.000) een distributieriem wel aan vervanging toe is, kosten rond de 1000,-?
Nakijken bij een Subaru dealer lijkt me ook goed idee.

Alvast bedankt!

Jeroen

Hoi,

De auto in de link kost € 2.250 i.p.v. € 1500.
Kijk of alles werkt...schakelaars,verlichting,(waarschuwingslampjes horen uit te gaan na het starten :idea: ) enz.
Loopt de motor mooi...pakt ie goed op? Controleer op lekkages. Check de olie en koelvloeistof voordat je gaat proefrijden(kan je vergelijken na je proefrit)
Gaan de deuren,motorkap en achterklep goed open en dicht?
Ga proefrijden...stukje snelweg...stukje in de stad...paar keer goed remmen en daarna ff op een parkeerplaats een rondje links en rechtsom rijden met het stuur maximaal ingestuurd :!: (luister naar rare geluiden)

Je kan ook een afspraak maken bij een (Subaru) garage om de auto even te laten nakijken(vraag of de verkoper daar geen bezwaar tegen heeft)

Verder is mijn motto: Bij twijfel niet doen! ;)

Gr. Quikfit :okeee:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Jeroen01
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jun 2015 11:46

Re: Subara Forester 2.0 uit 2000 voor 1500,-

Bericht door Jeroen01 »

quikfit schreef:De auto in de link kost € 2.250 i.p.v. € 1500.
Klopt, ik heb al contact gehad met de verkoper en hij is bereid te zakken tot 1500,-.
Hij beweert dat de auto van een oud vrouwtje is geweest, dat in combinatie met de relatief hoge km-stand maakt me al aan het twijfelen; maar het is natuurlijk mogelijk.

Bedankt voor de tips!
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2406
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Subara Forester 2.0 uit 2000 voor 1500,-

Bericht door boswachterfan »

Kennelijk maar 1 eigenaar voor de verkoper, die hem sinds de 20e op zijn naam heeft. Wel een bijna verlopen apk, misschien moet je hem even pre-apk laten keuren voor je hem koopt. Onderhoudshistorie bekend? Oude vrouwtjes bewaren vaak de rekeningen... :twisted:
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Verzamelaar
Berichten: 831
Lid geworden op: 07 jan 2014 11:04

Re: Subara Forester 2.0 uit 2000 voor 1500,-

Bericht door Verzamelaar »

Enige echt bekende punt bij een Forester zijn de wiellagers achter. Distributie wissel hoeft geen 1000 euro te kosten...
Gewoon omdat het kan.
ferluci
Berichten: 257
Lid geworden op: 15 mei 2014 10:25

Re: Subara Forester 2.0 uit 2000 voor 1500,-

Bericht door ferluci »

tsja, 14 en half jaar in bezit van 1 persoon is nogal wat, kan ook betekenen dat deze auto zeer goed bevallen is of de andere kant dat de auto nu de mankementen gaat vertonen. en met 20.000 per jaar rijden istie wel goed gebruikt. boerenverstand gebruiken en de "testjes' uitvoeren zoals al beschreven is. ruil je iets in of koop je deze zonder inruil?? 750 euro eraf is redelijk veel in 1 keer mijn inziens.
Jeroen01
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jun 2015 11:46

Re: Subara Forester 2.0 uit 2000 voor 1500,-

Bericht door Jeroen01 »

Geen inruil, de prijsverlaging is best fors inderdaad op 2250,-. De verkoper gaf aan dat de auto te duur werd voor de vorige eigenaar, dus misschien komt het door een grote aankomende reparatie. Maar als logisch gevolg van mijn kleine budget loop ik wat risico, het zou fijn zijn dit risico iets te beperken :D . Ik wacht de testrit af en dan zien we wel!

Thanks :okeee:
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Subara Forester 2.0 uit 2000 voor 1500,-

Bericht door erichendri »

Vind die 750 euro eraf niet veel daar foresters lastig te verkopen zijn.
Tevens hoor je wel vaker een prijsopgave van 1000€ voor een distributie.
Misschien wist de vorige eigenaar (vandaar de inruil) dat ook en de verkoper dit ook
vandaar de grote stap terug.
Zie je trouwens wel vaker dit soort rare stappen.
Alsof je bij je volgende gebruikte auto geen hoge kosten kan krijgen.
Ik zou tijdens de proefrit even langs een subarudealer rijden voor een keuringkje.
Kost iets maar kan veel meer schelen.

Eric
Plaats reactie