Non-Soeb: Ervaringen Rover 400 - 45 gevraagd

Vragen over het kopen van een auto of je hebt een interessante auto te koop gezien en je wilt een ander daarop antenderen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2413
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Non-Soeb: Ervaringen Rover 400 - 45 gevraagd

Bericht door boswachterfan »

Mijn zoon gaat zijn eerste auto kopen. En de keuze is gevallen op een Rover 400 of 45. :shock: :shock: Ik heb hem bestookt met Impreza advertenties, maar helaas... :cry: Ik heb allerlei websites bezocht en info opgegraven, maar misschien is er hier ook iemand die zo'n auto heeft gereden of monteurs die eraan hebben gewerkt die mij nog wat extra's kunnen vertellen. Ik lees het graag.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: Non-Soeb: Ervaringen Rover 400 - 45 gevraagd

Bericht door niksnut »

wel een ervaring met de eerste generatie 400. een drama orgel. probleem is dat het alarm in het motor management zit verwerkt. door een storing in het alarm hielt hij er willekeurig mee op. blok is ook van het interface type dus toen de riem brak , en ook dat schijnt willekeurig te gebeuren, heb je een hoge kosten post. voor mij geen rover meer hoewel ik engelse auto's vaak wel mooi vind. ben ook getrouwd in een Triumph Stag :)

latere modellen zijn volgens mij Honda's maar steek mijn handen er niet voor in het vuur.

geef mij maar gewoon een impreza 1.6 . wat een oer en oer degelijke , heerlijk rijdende auto en overal gebruikte onderdelen te vinden als dat uberhaupt nodig zijn.
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2413
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Non-Soeb: Ervaringen Rover 400 - 45 gevraagd

Bericht door boswachterfan »

Kijk, da's nou eens een reactie! Bedankt! Van dat alarm heb ik idd al eens wat opgevangen. Een Stag.... Dat was pas een (onderhouds)gevoelige auto :shock: Maar wel mooi.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
the dude
Berichten: 1800
Lid geworden op: 21 dec 2008 12:43

Re: Non-Soeb: Ervaringen Rover 400 - 45 gevraagd

Bericht door the dude »

Honda heeft het nog even geprobeerd met Rover en vlgs mij is het merk als zodanig al jaren katjewijlen.

Subaru Niesten in Heemskerk is ongeveer ook al enkele jaren (7?)dealer af van Rover.

zelf getrouwd in mn eigen Morris Marina en al gauw weer vd hand gedaan ivm het aanschaffen gereedschap in Engelse maten.
XT: 2 COOL 2 B 4GOTTEN
rottelhok
Berichten: 42
Lid geworden op: 21 aug 2012 14:57

Re: Non-Soeb: Ervaringen Rover 400 - 45 gevraagd

Bericht door rottelhok »

valt opzicht wel mee, maar als je originele onderdelen nodig heb word het een probleem.
of onbetaalbaar of niet meer te krijgen.

mijn advies is NIET doen.
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: Non-Soeb: Ervaringen Rover 400 - 45 gevraagd

Bericht door niksnut »

en boswachter ? wat is het geworden ???
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2413
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Non-Soeb: Ervaringen Rover 400 - 45 gevraagd

Bericht door boswachterfan »

Nog geen koop gesloten. Ik had hem eens precies voorgerekend wat een auto per maand kost. Hij twijfelt nu. We zullen zien....... :)
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Plaats reactie