zwakke punten impreza wrx 2001 tot 2003

Vragen over het kopen van een auto of je hebt een interessante auto te koop gezien en je wilt een ander daarop antenderen
Plaats reactie
peter d
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 aug 2009 13:56

zwakke punten impreza wrx 2001 tot 2003

Bericht door peter d »

Hallo, Ik ben nieuw op dit forum.
Binnenkort ga ik op zoek naar een Impreza WRX uit 2001 tot 2003.
Ik werk zelf in de autobranche dus hoe en wat is mij wel duidelijk, alleen heb ik een aantal vragen :

- Wat zijn de zwakke punten van een Impreza WRX 2001 - 2003 ?

- is de turbo gevoelig of snel stuk ?

- is een km-stand van 150.000 hoog voor zo'n auto ?

- wat zijn eventuele risico's bij zo'n aankoop ?

Ik hoor graag van jullie !

Groetjes, Peter :)
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: zwakke punten impreza wrx 2001 tot 2003

Bericht door SP-Boxer »

Echt zwakke punten heeft de auto niet. Naja, eentje dan: de bestuurder :mrgreen:

De turbo kan erg lang meegaan, maar uiteraard bij fatsoenlijk gebruik. (lees: opwarmen+afkoelen)

150k km mag geen probleem zijn, maar ook hiervoor geldt: mits fatsoenlijk bereden en onderhouden.

Eventuele risico's?
Getuned exemplaar waarbij uitgerekend net na aanschaf de bak aan gort wordt gedraaid. Of een van je drijfstanglagers vertrekt naar de eeuwige jachtvelden.
En deze exemplaren zijn er helaas heel veel.


Tip bij aankoop van een dergelijke auto is dus om niet al je geld in de aanschaf te steken. Zorg ervoor dat je ten alle tijden nog een leuk bedrag achter de hand hebt voor een blokrevisie of een andere versnellingsbak.


Laat bovenstaande je verder niet afschrikken ;) Zoek een knap exemplaar en ga lekker genieten ;)
"I feel Legacy"
LeoneTurbo
Berichten: 745
Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15

Re: zwakke punten impreza wrx 2001 tot 2003

Bericht door LeoneTurbo »

TD04 turbocompressors zijn vrijwel onverwoestbaar, zoals hierboven geschetst geldt dat helaas niet voor de motor (drijfstanglagers) en de versnellingsbak (tandwielen 2/3).
Deze problemen zijn niet gerelateerd aan een lage of hoge kilometerstand.
Plaats reactie