Motor type
Motor type
Hallo,
Heb me in het voorstel topic al even voorgesteld, maar nu heb ik nog een vraag.
Heb pagina`s doorgespit over het kleppen stellen bij een 2.0 op lpg. Het is mij alleen niet duidelijk welk type makkelijk te stellen is en bij welk type de motor eruit moet?
Ik ben bezeig om een 2003 impreza plus op lpg G3 aan te schaffen.
De kleppen schijnen bij 100.000 km gesteld te zijn maar er stond een laag bedrag op de rekening (wel subaru-dealer)
Hoe zit dit nu precies?
Ook vond ik tijdens de proefrit de koppeling wat zwaar gaan, maar ik kan me van mijn vorige subaru herinneren dat dat ook zo was.
Kunnen jullie dit bevestigen of is er mogelijk wat anders aan de hand.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Heb me in het voorstel topic al even voorgesteld, maar nu heb ik nog een vraag.
Heb pagina`s doorgespit over het kleppen stellen bij een 2.0 op lpg. Het is mij alleen niet duidelijk welk type makkelijk te stellen is en bij welk type de motor eruit moet?
Ik ben bezeig om een 2003 impreza plus op lpg G3 aan te schaffen.
De kleppen schijnen bij 100.000 km gesteld te zijn maar er stond een laag bedrag op de rekening (wel subaru-dealer)
Hoe zit dit nu precies?
Ook vond ik tijdens de proefrit de koppeling wat zwaar gaan, maar ik kan me van mijn vorige subaru herinneren dat dat ook zo was.
Kunnen jullie dit bevestigen of is er mogelijk wat anders aan de hand.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Motor type
Hallo hier.
Een impreza van 2003 heeft volgens mij een motor waarbij de kleppen
vrij simpel gesteld kunnen worden, dat verklaard ook het
lage bedrag op de garage rekenng.
De te zware koppeling kun je even laten controleren bij een subarudealert, rijd
daar even langs tijdens de proefrit.
Het is wel zo dat hoe meer de koppeling slijt hoe zwaarder je het pedaal moet in trappen.
Eric
Een impreza van 2003 heeft volgens mij een motor waarbij de kleppen
vrij simpel gesteld kunnen worden, dat verklaard ook het
lage bedrag op de garage rekenng.
De te zware koppeling kun je even laten controleren bij een subarudealert, rijd
daar even langs tijdens de proefrit.
Het is wel zo dat hoe meer de koppeling slijt hoe zwaarder je het pedaal moet in trappen.
Eric
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 07 jan 2014 11:04
Re: Motor type
Klopt helemaal. Impreza 2.0R heeft de DOHC motor vanaf 2005 (hawk eye model). De gewone 2.0 (blob eye en bug eye) heeft de minder sterke SOHC motor waarbij de kleppen vrij simpel gesteld kunnen worden.
Gewoon omdat het kan.
Re: Motor type
Super, dat scheelt dan weer. Sorry voor late reactie, maar ben bij saabforum gewend dat ik mailtje krijg wanneer er op een topic gereageerd is, kan dat op dit forum ook?
Bedank voor de reacties.
Bedank voor de reacties.
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Motor type
Moet je aanvinken onderin als je hem bevestigd.
Anders regelmatig kijken bij nieuwe berichten.
Bij sommige fora krijg je dat inderdaad automatisch.
Mis ik hier ook een beetje
Eric
Anders regelmatig kijken bij nieuwe berichten.
Bij sommige fora krijg je dat inderdaad automatisch.
Mis ik hier ook een beetje
Eric
Re: Motor type
@Orphy, Erichendri
Is dit wat je bedoelt?
Is dit wat je bedoelt?
- - Menubalk bovenin: Gebruikerspaneel aanklikken
- - Kies foruminstellingen
- - Kies wijzig berichtstandaard
- - In het linkervak onderin aankruisen "waarschuw mij bij antwoorden"= :"Ja"
- - En bevestig deze keuze dan
Re: Motor type
Heb het veranderd, ff afwachten nu
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Motor type
Effe een testje....
Eric
Eric