zijn er ook zuinige subaru's?

Vragen over het kopen van een auto of je hebt een interessante auto te koop gezien en je wilt een ander daarop antenderen
Gebruikersavatar
SubieForest
Berichten: 510
Lid geworden op: 29 sep 2015 19:24

Re: zijn er ook zuinige subaru's?

Bericht door SubieForest »

Ik dacht dat de 360 een apart oliereservoir heeft voor de mengsmering. Subarumatic heet dat systeem volgens mij.. Dus dan kan er gewoon euro95 in :).
Subaru Libero = smal, vierkantig geval op wielen met veel te veel glas. Super veel ruimte en een geweldig zicht rondom dus. http://www.subaruminibusclub.nl
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: zijn er ook zuinige subaru's?

Bericht door boswachterfan »

Een fatsoenlijke tweetaktolie is al gauw €18.- per liter. Dat loopt snel op, zo merken we bij de Honda NSR 125 van zoonlief.... :(
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1630
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: zijn er ook zuinige subaru's?

Bericht door Rene »

SubieForest schreef:Ik dacht dat de 360 een apart oliereservoir heeft voor de mengsmering. Subarumatic heet dat systeem volgens mij.. Dus dan kan er gewoon euro95 in :).
Volgens mij moet er kant en klare mix in de tank...
Dacht dat de 360 een zogeheten valstroom carburateur heeft : brandstoftank hangt er boven..
Bovendien is het instellen van zo'n oliepomp een zeer lastige en uiterst nauwkeurige klus , ik zie vaak dat die dingen bij scooters buiten bedrijf worden gesteld en dat ze die aftanken met mix..
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: zijn er ook zuinige subaru's?

Bericht door *thomas* »

Oliepomp afstellen is heus niet zo moeilijk...

Trouwens, een degelijke 2takt olie (hoeft zeker geen full synth te zijn) heb je voor minder dan 18 euro/l. Ik kocht voor de RS250 altijd agip full synth a 11 euro.
Gebruikersavatar
B.A.
Berichten: 88
Lid geworden op: 12 okt 2015 14:30

Re: zijn er ook zuinige subaru's?

Bericht door B.A. »

Ik begrijp dat het topic gaat over zuinigheid m.b.t. brandstofverbruik, maar er is ook zuinigheid wat betreft onderhoud :okeee: :mrgreen:

Persoonlijk vind ik het een voordeel dat mijn Forester (ik haal soms 1 op 11) niet erg zwaar is vergeleken met andere SUV's van vergelijkbaar formaat. Scheelt weer wegenbelasting, ook al is het niet veel.
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: zijn er ook zuinige subaru's?

Bericht door boswachterfan »

Met 1000 kg sleurhut erachter weer 1 op 8,5-9 gereden over de hele 2500 km. Dat vind ik dan toch weer netjes.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: zijn er ook zuinige subaru's?

Bericht door erichendri »

Mijn oom met zijn 2014 2.0 cvt, bij constant 100 km/u verbruikt hij 1:16.
Was retourtje Ardennen Moergestel.
Niet slecht toch.

Eric
Gebruikersavatar
skogvokter
Berichten: 82
Lid geworden op: 31 okt 2016 20:25

Re: zijn er ook zuinige subaru's?

Bericht door skogvokter »

Rene schreef:
SubieForest schreef:Ik dacht dat de 360 een apart oliereservoir heeft voor de mengsmering. Subarumatic heet dat systeem volgens mij.. Dus dan kan er gewoon euro95 in :).
Volgens mij moet er kant en klare mix in de tank...
Dacht dat de 360 een zogeheten valstroom carburateur heeft : brandstoftank hangt er boven..
Bovendien is het instellen van zo'n oliepomp een zeer lastige en uiterst nauwkeurige klus , ik zie vaak dat die dingen bij scooters buiten bedrijf worden gesteld en dat ze die aftanken met mix..
Is nog best oppassen om dat te doen.
Bij mijn sneeuwscooter is dat uit den boze. Er blijven dan delen ongesmeerd. En zo heel moeilijk is het niet om een heveltje een paar mm speling te geven ten opzichte van een ander heveltje of pennetje. Verschilt natuurlijk per motorblok, maar daar komt het in principe toch op neer.
Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de Subaru.
Gebruikersavatar
SubieForest
Berichten: 510
Lid geworden op: 29 sep 2015 19:24

Re: zijn er ook zuinige subaru's?

Bericht door SubieForest »

skogvokter schreef:
Rene schreef:
SubieForest schreef:Ik dacht dat de 360 een apart oliereservoir heeft voor de mengsmering. Subarumatic heet dat systeem volgens mij.. Dus dan kan er gewoon euro95 in :).
Volgens mij moet er kant en klare mix in de tank...
Dacht dat de 360 een zogeheten valstroom carburateur heeft : brandstoftank hangt er boven..
Bovendien is het instellen van zo'n oliepomp een zeer lastige en uiterst nauwkeurige klus , ik zie vaak dat die dingen bij scooters buiten bedrijf worden gesteld en dat ze die aftanken met mix..
Is nog best oppassen om dat te doen.
Bij mijn sneeuwscooter is dat uit den boze. Er blijven dan delen ongesmeerd. En zo heel moeilijk is het niet om een heveltje een paar mm speling te geven ten opzichte van een ander heveltje of pennetje. Verschilt natuurlijk per motorblok, maar daar komt het in principe toch op neer.
Mijn Forester XT haalt de 1:15 best wel makkelijk. Best zuinig toch?

July: Upgrading with adoption of the new engine utilizing Subarumatic fully separated lubrication
http://subaru-philosophy.com/post/45096 ... el-changes
Subaru Libero = smal, vierkantig geval op wielen met veel te veel glas. Super veel ruimte en een geweldig zicht rondom dus. http://www.subaruminibusclub.nl
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: zijn er ook zuinige subaru's?

Bericht door erichendri »

Hallo daar, 1:15 met jouw XT is helemaal niet slecht toch.
Maar is dit een uitschieter of gemiddeld op 1 tank benzine.
Wat is dan jouw rijstijl??

Eric
Gebruikersavatar
SubieForest
Berichten: 510
Lid geworden op: 29 sep 2015 19:24

Re: zijn er ook zuinige subaru's?

Bericht door SubieForest »

erichendri schreef:Hallo daar, 1:15 met jouw XT is helemaal niet slecht toch.
Maar is dit een uitschieter of gemiddeld op 1 tank benzine.
Wat is dan jouw rijstijl??

Eric
Dit is geen uitschieter. 1:15, 1:16 is echt te doen zonder te veel moeite. Ik doe rustig aan, 130 op snelweg.. Die turbo is handig voor snel invoegen of om iemand in te halen, verder maak ik niet echt veel gebruik van de newtonmeters en de pk's.
Subaru Libero = smal, vierkantig geval op wielen met veel te veel glas. Super veel ruimte en een geweldig zicht rondom dus. http://www.subaruminibusclub.nl
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: zijn er ook zuinige subaru's?

Bericht door quikfit »

Niet slecht,als ik echt mijn best doe haal ik zomers 1:13,8(meestal 1:12,5)....maar nu door de sneeuw ploegen met spijkerbanden is het 1:10 :(

Gr. Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: zijn er ook zuinige subaru's?

Bericht door erichendri »

SUBIEFOREST, OP zich heb je gelijk.
De turbo wordt bij 2200 rpm of zo wakker en begint te blazen.
En meer lucht is meer benzine.
Als je inderdaad rustig weg rijdt met de CVT blijf je onder dat toerental.
Viel mij op bij de forester 2.0 CVT van mijn oom op dat hij 120 km/u slechts 2000 toeren draait.

Eric
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: zijn er ook zuinige subaru's?

Bericht door DucATIRadeon »

erichendri schreef:Viel mij op bij de forester 2.0 CVT van mijn oom op dat hij 120 km/u slechts 2000 toeren draait.
en bij 140 zal ie ongeveer 2500rpm draaien.

mijn outback 2.5CVT zit op 2400rpm bij 140km/u en gemiddeld 7,5L/100km bij die snelheid...
bokserx3
Berichten: 104
Lid geworden op: 29 mei 2012 13:30

Re: zijn er ook zuinige subaru's?

Bericht door bokserx3 »

Een aanvulling voor de statistieken:
Outback 2,5 (MY2001): vrouw grotendeels achter het stuur met afwisselend snelweg en stadsverkeer => 1:12
Forester 2.0 (MY2003): ik achter het stuur met full time Grabber AT2 op de velgen en grotendeels snelweg => 1:11
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: zijn er ook zuinige subaru's?

Bericht door erichendri »

Subiforest.
Is dat verbruik volgens de verbruiksmeter of zelf uitgerekend na het aftanken?

Eric
Gebruikersavatar
SubieForest
Berichten: 510
Lid geworden op: 29 sep 2015 19:24

Re: zijn er ook zuinige subaru's?

Bericht door SubieForest »

erichendri schreef:Subiforest.
Is dat verbruik volgens de verbruiksmeter of zelf uitgerekend na het aftanken?

Eric
Dit is volgens de verbruiksmeter. Hij staat tijdens het rijden NIET op de 'gemiddelde' stand, maar het huidige verbruik, als je plankgas geeft verschijnt de 50l/100km dus in beeld.
Als de rit is afgelopen en je zet de motor uit, dan komt het gemiddelde van de rit in beeld. En die klopt redelijk, want ik reken het zelf ook wel eens uit :). Maar eigenlijk moet je het zelf bijhouden met een papiertje of een app op de telefoon.

SubieForest
Subaru Libero = smal, vierkantig geval op wielen met veel te veel glas. Super veel ruimte en een geweldig zicht rondom dus. http://www.subaruminibusclub.nl
Plaats reactie