Outback 2004

Vragen over het kopen van een auto of je hebt een interessante auto te koop gezien en je wilt een ander daarop antenderen
Dave_de_W
Berichten: 51
Lid geworden op: 27 jan 2014 21:11

Outback 2004

Bericht door Dave_de_W »

Hallo allemaal, ik ben al een tijdje op zoek naar een Outback of een Forester XT. De XT is afgevallen vanwege het hoge benzineverbruik (ik heb proefgereden in een 2.5XT).

Ik ben bijna rond met een 2004 Outback 2.5 Automaat met 123.000 op de teller van de 1e eigenaar (een huisarts). Er moeten nog wat kleine dingen aan gerepareerd worden, dat is inbegrepen bij de deal, evenals 6 maanden bovag. Echter onderhoud dient ook bijna uitgevoerd te worden. Waar moet ik op rekenen na 10 jaar en 123.000 km?

Verder viel mij het volgende op: bij maximaal insturen, voel je de aandrijving 'bokken' en blijf je maximaal ingestuurd, dan zal de automaat ook niet meer 'duwen'. Iets soortgelijks ken ik van een nieuwe 'echte' 4x4 (Mitsubishi nogwat). Is dit normaal of een gebrek?

Bedankt voor de reacties.

groet Dave
Laatst gewijzigd door Dave_de_W op 29 jan 2014 00:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Outback 2004

Bericht door erichendri »

Je hebt bokken en bokken.
Denk dat de electronisch aangestuurde 4WD koppeling slecht wordt.
Ik zou deze laten staan en verder gaan kijken.

Eric
Gebruikersavatar
Timo
Berichten: 176
Lid geworden op: 08 dec 2010 22:00

Re: Outback 2004

Bericht door Timo »

Hoe kan je dat nou zeggen als je heel deze auto niet hebt gezien of proefgereden? :roll:

Voor het zelfde geld is het iets kleins of vrij normaal..
En is dit voor de rest een top auto met weinig kilometers..
Beetje erg kortzichtig om gelijk te zeggen dat hij hem maar moet laten staan...

Je hebt bokken en bokken? Zeg dan gewoon niks.. Hier heeft de vrager toch ook niks aan?
Leg het dan op z'n minst uit wat je bedoeld of wat je eventuele ervaringen zijn met bokken..?
Dan kan Dave er misschien wat meer mee..


Probeer even te gaan proefrijden samen met iemand die er wel verstand van heeft is mijn enige tip die ik zo vanachter mijn computer kan geven.
Gebruikersavatar
Louis
Berichten: 667
Lid geworden op: 18 nov 2011 11:19

Re: Outback 2004

Bericht door Louis »

Je kan ook, mits je lid bent, een aankoopkeuring door de ANWB laten doen. Dan weet je zeker of het slechts een kleine reparatie betreft of iets anders.
Laten staan kan altijd nog.
Succes ermee.
Groeten, Louis

2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
Maver
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 dec 2013 20:55

Re: Outback 2004

Bericht door Maver »

erichendri schreef:Je hebt bokken en bokken.
Denk dat de electronisch aangestuurde 4WD koppeling slecht wordt.
Ik zou deze laten staan en verder gaan kijken.

Eric
Een auto van een huisarts heeft doorgaans 1x per jaar 3500 km afgelegd (naar Frankrijk of Italië) en voor de rest rondjes rond de kerk gereden. Dat geeft meer slijtage dan je bij 123.000 km aan de buitenkant ziet. Een keuring is dus beslist wenselijk, maar door een deskundige! De auto laten staan en doorlopen is bij ernstige twijfel niettemin geen slecht advies.
Twijfel is het begin van alle wijsheid.
Sterkte bij het nemen van een beslissing.
Groet,
Maver.
Verzamelaar
Berichten: 831
Lid geworden op: 07 jan 2014 11:04

Re: Outback 2004

Bericht door Verzamelaar »

Mijn ervaring met Subaru is dat een kilometerstand NIETS zegt, het gebruik ervan wel. Van de ene kant hoe de eigenaar ermee is omgesprongen en hoe netjes het onderhoud is uitgevoerd. Dat laatste zal bij een huisarts wel goed zitten. De korte afstanden kan maar hoeft geen probleem te zijn. Je kunt de auto voor een langere proefrit meenemen en vooraf een afspraak bij een specialist of dealer in de buurt maken om naar de bak te laten kijken.

Er doen op het internet veel verhalen de ronde van mensen die menen iets te weten maar geen ervaring hebben met de betreffende auto/model (ik zeg niet dat dat hier het geval is overigens) dus een 'onafhankelijk' advies of keuring is in dat geval zeker wenselijk. Dat één iemand op het internet zegt de auto beter te mijden i.v.m. een mogelijk (maar nog niet vastgesteld) probleem aan de bak is ook een slecht advies.

My 2 cents.
Gewoon omdat het kan.
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Outback 2004

Bericht door erichendri »

Heren.

Okee, misschien kort door de bocht maar dat bokken duidt volgens mij op een te strak afgeregelde electronisch middendif.
Kan de aansturing zijn, het brein in de bak zelf of de koppeling.
Rijdt zelf de 4AT aut. bak en deze blijft gewoon rollen als ik het stuur maximaal verdraaid hebt.
Heb voor de bakrevisie een paar keer een storing gehad in die 4WD koppeling.
Auto kwam tot stilstand met maximaal verdraaide voorwielen en was alleen met veel gas geven aan het rijden te krijgen, dit ging bokkend of hoe je het ook wilt noemen.
Daarbij heeft een huisarts regelmatig een spoedritje met koude motor.
Ik zou voor een goede diagnose naar een dealer gaan die al lang subarudealer is.
Kost je misschien max. 2 uurtjes maar dan hebben ze de auto goed nagekeken.
Zit er een onderhouds historie bij?
Wanneer is de automaatbakolie voor het laatst vervangen.
Heb 3 jaar geleden voor mijn bak geïnformeerd wat revisie kostte : dat startte bij 3000 €.

Eric
Gebruikersavatar
Tripled
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 dec 2013 15:55

Re: Outback 2004

Bericht door Tripled »

Welkom op het forum!

Ik vind de Outback een fijne en comfortabele auto.
Snel naar maximale uitslag sturen kan een 'klonk' als geluid geven.
Bokken is mij niet bekend.

Ik zou ook een keuring door een Subaru specialist aanraden.
Zoek daarbij een garage met liefde voor het merk, dan ben je het beste af.
Subaru heeft wat eigenaardigheden die de specialisten waarschijnlijk beter kennen dan algemene garages of dealers van andere merken.

Succes met je deal of zoektocht.
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Outback 2004

Bericht door erichendri »

Welke regio woont u.
Wij kennen allemaal wel een perfecte subarudealer waar
wij goede ervaringen mee hebben.

Eric
Dave_de_W
Berichten: 51
Lid geworden op: 27 jan 2014 21:11

Re: Outback 2004

Bericht door Dave_de_W »

Regio Amsterdam, de auto staat te koop in Stolwijk (ZH, circa 75 minuten rijden voor mij).

Mocht het echt een probleem met de bak betreffen, dan valt dat toch onder de bovag garantie?

Is slijtage van de aandrijving dan gebruikelijk bij een Outback? Ik kan er niks van terug vinden op google.
Verzamelaar
Berichten: 831
Lid geworden op: 07 jan 2014 11:04

Re: Outback 2004

Bericht door Verzamelaar »

Je zou eens bij Subaru-dealer Cito in Capelle a/d IJssel kunnen vragen.
Gewoon omdat het kan.
Maver
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 dec 2013 20:55

Re: Outback 2004

Bericht door Maver »

Dave_de_W schreef:Regio Amsterdam, de auto staat te koop in Stolwijk (ZH, circa 75 minuten rijden voor mij).

Mocht het echt een probleem met de bak betreffen, dan valt dat toch onder de bovag garantie?

Is slijtage van de aandrijving dan gebruikelijk bij een Outback? Ik kan er niks van terug vinden op google.
Ik heb op het Forum ook wel eens goede berichten gelezen over Luykx in Hoofddorp. Dat zit vanaf Amsterdam er mooi tussen in. Bovendien zul je met een Subaru ook in de buurt naar een dealer willen, als je deze eenmaal gekocht hebt. Hoofddorp is vanaf Amsterdam goed bereikbaar.
(Neem uit Stolwijk een stuk kaas mee. Stolwijkse kaas is met kaas uit Oudewater de lekkerste. Je repareert er alleen geen Subaru's mee!)
Sterkte met het speurwerk en succes. We lezen graag het resultaat.
Groet,
Maver.
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Outback 2004

Bericht door erichendri »

Defecte 4WD koppeling / aut.bak valt inderdaad onder de garantie.
Lees wel de eventuele kleine lettertjes van de voorwaarden.
4WD systeem van subaru is inderdaad probleemloos.

Eric
Dave_de_W
Berichten: 51
Lid geworden op: 27 jan 2014 21:11

Re: Outback 2004

Bericht door Dave_de_W »

Mijn vrouw heeft inmiddels met de vorige/1e eigenaar gesproken: deze heeft recent de versnellingsbak laten reviseren (kosten: 3750 euro). Bij inruil klaagde de verkopende partij dat de automaat 'bokt'. Hierop is de 1e eigenaar terug gegaan naar het revisiebedrijf en deze konden niets vinden wat hiervan oorzaak kan zijn. De 1e eigenaar is met deze info terug gegaan naar de verkopende partij. Uiteraard vreemd dat mij dat niet meegedeeld wordt.

De Outback wordt geleverd met een kleine beurt (olie/filter + luchtfilter), herstel kleine defecten, herstel kleine schade (deukjes) en 6 maanden bovag garantie. Dan valt een eventueel defect toch onder garantie?

Ik wil de Outback in onderhoud doen bij de dealer in Heemskerk (hier enkele kilometers vandaan).
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Outback 2004

Bericht door erichendri »

Denk dat de garage de garantie op de bak afschuift naar het bedrijf die de bak gereviseerd heeft.
En die kan niks vinden zegt hij.
Duidelijk een gevalletje van dat je met het probleem moet leren leven.
Denk ook niet dat dit opgelost wordt zoals het hoort te zijn.
Meen dat ik een paar maanden geleden iets lad over een slecht gereviseerde automaatbak van een legacy of outback.
Was ook niet goed gerepareerd.
Het was op een forum.
Toch zou ik zelf niet aan deze auto beginnen of je zou het niet erg vinden dat deze regelmatig in de werkplaats staat en het poobleem erin blijft zitten.
Nogmaals, het kan mechanisch zijn of electronisch.
Weet niet wat de aut.bak ECU kost maar een brein kost tegen de 1000 euri, is mij tijdens mijn bakrevisie vertelt.
Er stond bij die subaru specialist ook een legacy lV voor een aut.bak revisie.

Eric
Laatst gewijzigd door erichendri op 04 feb 2014 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
baroen
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 nov 2013 17:57

Re: Outback 2004

Bericht door baroen »

erichendri schreef:Heren.
Auto kwam tot stilstand met maximaal verdraaide voorwielen en was alleen met veel gas geven aan het rijden te krijgen, dit ging bokkend of hoe je het ook wilt noemen.
Eric
Mijn Forester turbo automaat bokte, ik noemde het eerder wringen, wrong dus ook wat bij het met maximale stuuruitslag wegrijden. Nu ik er vrijwel nieuwe winterbanden onder heb, is dat gewring vrijwel helemaal weg. Kunnen ongelijkmatig afgesleten banden dit ook niet veroorzaken?
Jeroen
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Outback 2004

Bericht door erichendri »

Baroen.
Dat zou misschien kunnen maar lijkt mij sterk.
Was dat al meteen bij wegrijden of pas na een stukje rijden.
Scherpe bochten moeten opgevangen kunnen door de electronische midden dif.
Het is bij 4WD auto's niet goed om meer als 1,5 - 2 mm verschil tussen de vooras en achteras te hebben, dan vraag je om dure reparaties.
Rijdt ook alleen daarom al op 4 banden met dezelfde maat / merk en type.
Dus wissel de banden zo nu en dan met voor en achter.

Eric
Dave_de_W
Berichten: 51
Lid geworden op: 27 jan 2014 21:11

Re: Outback 2004

Bericht door Dave_de_W »

Gesteund door de 6 maanden bovag enkele weken geleden toch besloten de Outback aan te schaffen. Ik ruil er een Fiat Bravo bj. 2009 op in en betaal niets bij.

Na de proefrit de vorige (eerste) eigenaar gebeld. Deze heeft recent de automaatbak laten reviseren (kosten: 3750 euro). Bij inruil klaagde de garage dat de automaat 'bokte'. De vorige eigenaar is terug gegaan naar het revisiebedrijf, maar deze hebben niets kunnen vinden.

Deze week zou de Outback klaar zijn: klein schade herstel en overige kleine dingetjes: BC display werkte niet, rempedaal piepte, uitlijnen, kleine beurt + apk en dus het 'gebok' bij maximaal insturen. Eind vorige week werd ik gebeld dat deze week niet haalbaar was: er waren nieuwe draagarm-rubbers besteld en deze waren niet op voorraad in NL. Gisteren gebeld door de service-afdeling en de aflevering gaat nog langer duren: de omvormer dient vervangen te worden.

Al met al dus goede service en dit geeft vertrouwen!

Ik heb overigens niet eerder kunnen reageren omdat mijn account geblokkeerd was (ik moest 'typefout' intypen, maar dit werd niet geaccepteerd), maar heb wel continu meegelezen. Dank voor de tips!

Als de Outback bevalt gaat onze C3 HDI (bj 2012) ook de deur uit en laat ik LPG in de Outback inbouwen.
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Outback 2004

Bericht door erichendri »

Ik hoop voor u dat het opgelost wordt.
U heeft het over een omvormer, is dat de koppelomvormer in
de automatische bak?.

Eric
Dave_de_W
Berichten: 51
Lid geworden op: 27 jan 2014 21:11

Re: Outback 2004

Bericht door Dave_de_W »

1 van de 2. Ik wordt morgen gebeld door verkoop wat ze gaan doen. Reparatie dient bij een specialist te worden uitgevoerd, dus ze zijn er nog niet uit.

Ik lees iets van koppakking problemen met het 2.5 blok. Tot welk bouwjaar is dat een probleem?
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Outback 2004

Bericht door SP-Boxer »

ALLE bouwjaren!
"I feel Legacy"
Dave_de_W
Berichten: 51
Lid geworden op: 27 jan 2014 21:11

Re: Outback 2004

Bericht door Dave_de_W »

Sinds 14-04 is de Sub afgeleverd, echter is het probleem niet opgelost. Dealer beweert dat de versnellingsbak is gereviseerd, echter blokkeert nog steeds de aandrijving bij max insturen.

Na een bezoek aan dealer Niesten in Heemskerk is de verklaring dat het centraal differentieel hier de oorzaak van is. Waarschijnlijk was deze al defect bij de vorige revisie. Hierdoor veroudert de diffentieel olie versneld en zal ook de versnellingsbak weer defect gaan. Volgende week donderdag kan de Sub terug naar de verkoopdealer, deze brengen de auto dan bij het revisie bedrijf (ATR in Montfoort) welke dit probleem hopelijk op gaan lossen.

Nog even afwachten dus; ik wilde eigenlijk LPG (G3, VGI installatie) laten installeren voor onze vakantie eind mei, kijken of dat haalbaar blijft.

Over het algemeen ben ik best tevreden met de Outback: een duidelijk kwalitatief betere auto dan de Fiat Bravo uit 2009. Als de bak ook 100% in orde is komt er zoals gezegd LPG in en gaat de Citroen C3 e-HDI (bj 2012) de deur uit met als reden aanzienlijk lagere gebruikerskosten maar toch een meer praktische auto + meer comfort.
Bijlagen
65316_fe982_subaru_outback_2-5i-awd-automaat-panoramadak-comfort-[ecc-lm-velgen]_4.jpg
65316_4e152_subaru_outback_2-5i-awd-automaat-panoramadak-comfort-[ecc-lm-velgen]_2.jpg
Dave_de_W
Berichten: 51
Lid geworden op: 27 jan 2014 21:11

Re: Outback 2004

Bericht door Dave_de_W »

Ik ben nog in dubio m.b.t. LPG inbouw: bij diverse inbouwbedrijven geinformeerd en daar komt het volgende uit:

BRC systeem eventueel met klepsmeersysteem: 1.895 euro - het inbouwbedrijf beweert dat het klepsmeersysteem niet noodzakelijk is maar plaatst dit kosteloos.
VGI systeem met klepsmeersysteem: 1.550 euro (zonder 1.300 euro) - het inbouwbedrijf beweert dat zij alleen inbouwen met klepsmeersysteem.

De BRC installateur beweert dat VGI een goedkoper systeem is, met meer problemen. Het is wel een verschil van 595 euro, dus wat is wijsheid?
Gebruikersavatar
Louis
Berichten: 667
Lid geworden op: 18 nov 2011 11:19

Re: Outback 2004

Bericht door Louis »

Hier een stukje van mijn eigen wijsheid (eigenwijsheid of ervaring zo je wilt):
Een jaar geleden heb ik zelf trammelant gehad met de vorige lpg installatie. De injectoren waren kapot gegaan. Merkdealer kon het repareren voor € 450,=... PER STUK :o Dat zou me € 1.800,= kosten. Dacht het niet, zeker als je voor dat geld een complete installatie inclusief tank kan krijgen.
Dus gebeld met een lpg-specialist, verhaal uitgelegd en gevraagd of hij nog ideeën had. Nu heb ik voor € 600,= minder dan de dealer vroeg, een VSI installatie van Vogels. Deze spuit sequentieel. Merk geen verschil met rijden op benzine behalve dat de motor iets sneller op temperatuur komt en 20% meer gebruikt dan benzine maar dat is logisch. Let wel, de tank kon blijven zitten want die is nog goed.
Ik zou voor een VSI installatie van Vogels gaan. Krijg je 3 jaar garantie op maar voor onderhoud moet je wel naar de inbouwer en niet naar de garage.
Reken op ongeveer €1.600,= inclusief tank, er vanuitgaande dat het hier om een eerste inbouw gaat.
Groeten, Louis

2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Outback 2004

Bericht door erichendri »

Heb ook een prins LPG installatie sinds 35000 / 1 jaar km.
Werkt nog steeds prima, 3 jaar garantie maar alleen als hij zijn
beurtjes bij de LPG inbouwer krijgt.
Maar deze kosten ongeveer 80 euro en moet om de 25000 km of 1 keer per jaar volgens mij.

Wat betreft de automaat, kan liggen aan de elektronische middendif want je hebt
het niet over een lampje dat tijdens de storing gaat branden.
Kan ook de aansturing naar het brein in de bak zijn maar dan brandt er juist
wel een lampje.(had mijn auto)
Heb mijn automaat naar volle tevredenheid bij autobedrijf nuland in Volkel laten reviseren.

P.s., als het goed is zit er in de zekeringskast onder de motorkap een lege positie
waar (4WD) bij staat, als ik hier een zekering plaats wordt de koppeling niet
meer elektronisch aangestuurd en heb je 2WD.
Is dat al eens geprobeerd door de dealer tijdens de diagnose?

Eric
Dave_de_W
Berichten: 51
Lid geworden op: 27 jan 2014 21:11

Re: Outback 2004

Bericht door Dave_de_W »

erichendri schreef:Heb ook een prins LPG installatie sinds 35000 / 1 jaar km.
Werkt nog steeds prima, 3 jaar garantie maar alleen als hij zijn
beurtjes bij de LPG inbouwer krijgt.

Maar deze kosten ongeveer 80 euro en moet om de 25000 km of 1 keer per jaar volgens mij.
Ik heb inmiddels verder onderhandeld. AGIN BV uit Rotterdam biedt een BRC systeem aan voor 1650. Een goed aangeschreven inbouwer hier in de buurt wilt zakken van 1895 naar 1750. Dat lijkt me een correcte prijs. Eerst volgende week afwachten wat de verkoper doet met de aandrijving.
erichendri schreef:Wat betreft de automaat, kan liggen aan de elektronische middendif want je hebt
het niet over een lampje dat tijdens de storing gaat branden.
Kan ook de aansturing naar het brein in de bak zijn maar dan brandt er juist
wel een lampje.(had mijn auto)
Heb mijn automaat naar volle tevredenheid bij autobedrijf nuland in Volkel laten reviseren.
Inderdaad geen lampjes oid die gaan branden, maar dealer Niesten was duidelijk: het centraal differentieel (mechanisch) had meegenomen moeten worden bij de revisie. De verkoper heeft de automaat los aangeleverd bij ATR (revisiebedrijf) en na revisie zelf weer ingebouwd en dus is het differentieel niet meegenomen. Volgende week gaat de hele auto naar ATR.
erichendri schreef:P.s., als het goed is zit er in de zekeringskast onder de motorkap een lege positie
waar (4WD) bij staat, als ik hier een zekering plaats wordt de koppeling niet
meer elektronisch aangestuurd en heb je 2WD.
Is dat al eens geprobeerd door de dealer tijdens de diagnose?
Nee, niet gedaan, maar dealer Niesten was stellig in zijn diagnose, dus lijkt me ook niet nodig.
Dave_de_W
Berichten: 51
Lid geworden op: 27 jan 2014 21:11

Re: Outback 2004

Bericht door Dave_de_W »

Louis schreef:Hier een stukje van mijn eigen wijsheid (eigenwijsheid of ervaring zo je wilt):
Een jaar geleden heb ik zelf trammelant gehad met de vorige lpg installatie. De injectoren waren kapot gegaan. Merkdealer kon het repareren voor € 450,=... PER STUK :o Dat zou me € 1.800,= kosten. Dacht het niet, zeker als je voor dat geld een complete installatie inclusief tank kan krijgen.
Dus gebeld met een lpg-specialist, verhaal uitgelegd en gevraagd of hij nog ideeën had. Nu heb ik voor € 600,= minder dan de dealer vroeg, een VSI installatie van Vogels. Deze spuit sequentieel. Merk geen verschil met rijden op benzine behalve dat de motor iets sneller op temperatuur komt en 20% meer gebruikt dan benzine maar dat is logisch. Let wel, de tank kon blijven zitten want die is nog goed.
Ik zou voor een VSI installatie van Vogels gaan. Krijg je 3 jaar garantie op maar voor onderhoud moet je wel naar de inbouwer en niet naar de garage.
Reken op ongeveer €1.600,= inclusief tank, er vanuitgaande dat het hier om een eerste inbouw gaat.
Jij hebt het over VSI, ik krijg alleen aanbiedingen van VGI. Is dat hetzelfde? Zoals gezegd: VGI inbouwen kost net even iets minder, maar ik denk dat ik toch voor BRC ga, scheelt 200 euro maar kwalitatief schijnt dit toch beter te zijn.

Vraag: je hebt nu 20% meerverbruik, dat was met je vorige LPG installatie minder?
Verzamelaar
Berichten: 831
Lid geworden op: 07 jan 2014 11:04

Re: Outback 2004

Bericht door Verzamelaar »

20% meer verbruik t.o.v. benzine.
Gewoon omdat het kan.
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Outback 2004

Bericht door erichendri »

Wij brachten altijd de complete auto weg bij revisie van de bak.
Konden zij na revisie al proefrijden en de auto pas wegbrengen als
zij tevreden waren.
Wij haalden eerst altijd zelf de bak uit de auto, maar na 2 keer de bak na reparatie er weer uit moeten halen wegens slecht gerepareerd de auto vanaf dat moment de auto compleet op laten halen.

Eric
Laatst gewijzigd door erichendri op 03 mei 2014 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
baroen
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 nov 2013 17:57

Re: Outback 2004

Bericht door baroen »

Op de Forester 2.0 turbo heb ik PRINS VSI laten inbouwen inclusief een geavanceerd kleppensmeersysteem. Dus geen simpele flashlube dat via motor vacuüm het kleppensmeerspul op het verkeerde moment toedient, maar Valve Care. Het Prins VSI systeem ken ik ook van mijn vorige auto en is duur maar goed. Er worden Japanse(!) injectoren van Keihin gebruikt. Alle info is te vinden op de Prins pagina, ook nog eens een Nederlands bedrijf.
Plaats reactie