Forester 2.5xt

Vragen over het kopen van een auto of je hebt een interessante auto te koop gezien en je wilt een ander daarop antenderen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
venkmen
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 aug 2013 21:20

Forester 2.5xt

Bericht door venkmen »

Hallo allemaal,

Mijn naam is Peter en ik ben bang het subaru virus opgelopen te hebben. Ik ben een auto liefhebber zonder auto en dat kan natuurlijk niet. Ik heb voor een week terug mijn Ford Capri 2.3s verkocht. ook een hele leuke auto met Veel karakter. Mijn broer rijd al een tijdje subaru eerst een outback 2.5 en nu een 3.0 H6. Maar nu is mijn oog gevallen voor een forester 2.5xt http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 09672&pr=0 deze.

Ik heb hem al gezien en ziet er redelijk mooi uit helaas kon ik toen geen proefrit maken. Ik ben van plan dit a.s. Vrijdag te doen. De bedoelling was om langs broekautos in waalwijk te gaan waar Johan Lodewijks een aankoop keuring zou uitvoeren. Maar helaas heeft hij plotseling de begrafenis van zijn vader a.s. vrijdag. Erg vervelend. Johan had het idee dat deze forester in goede staat was hij is daar vaak voor onderhoud geweest. De laatst keer met 140000 op de klok. Nu 166000. In de papieren vond ik een rekening en een uitdraai van een tuning van de motor naar bijna 300pk. Dit is voor mij een alarm belletje. Is er veel me geropt? De koppeling is daar boven op een paar duizend kilometer geleden vervangen. Wat moet ik hier van denken. Is er misschien iemand die deze auto kent? Of weet iemand een andere garage waar ik deze auto kan laten keuren? Of is er misschien iemand hier op het forum die in de buurt woont die er eens naar wil kijken?

Groet Peter.
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Forester 2.5xt

Bericht door erichendri »

Is het niet een ex bpm prijs??
Lijkt mij zo goedkoop.
Moet wel iets aan de hand zijn.

Eric
Gebruikersavatar
venkmen
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 aug 2013 21:20

Re: Forester 2.5xt

Bericht door venkmen »

Prijs is meeneem prijs de prijs in de showroom is 2000 euro hoger. Ik neem aan inclusief Bovag garantie. Ik ga er morgen mee rijden en dan zal ik het wel zien. Als het me wat lijkt kan ik altijd. Nog bij broekautos langs voor een aankoop keuring. Helaas staan er niet veel zwarte 2.5XTs handgeschakeld te koop. Alle boekjes zitten er wel bij. Stel dat er iets mis is met de auto vind ik het geen probleem als ik maar weet wat het is en wat het me gaat kosten.
Gebruikersavatar
venkmen
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 aug 2013 21:20

Re: Forester 2.5xt

Bericht door venkmen »

Gister een proefrit gemaakt. Auto ziet er van binnen en buiten keurig uit. Bumpers zijn een keer gespoten. Ik kan verder weinig vinden aan de auto. Motorkap open en helaas is de motor goed warm. Hij was net van de apk terug 4 nieuwe banden. Toen we wegreden stoterde die een paar keer dus ik haal al mijn wenkbrouw op. En op de snelweg heb ik ook het idee dat er geen 211 pk in zit laat staan 300pk. Het lijkt mij of de turbo niets tot weinig doet aangezien ik ook niets hoor. Op de terugweg lijkt het er op dat de turbo wat meer geluid begint te maken. De remmen en demping hebben hun beste tijd ook wel gehad. Hier boven op komt nog eens dat ik de zaak caroutlet waalwijk voor geen ene meter vertrouw. En dat is na mijn bezoek zeker niet verbeterd. Voordat ik een proefrit mocht maken moesten we eerst de prijs overeen komen. 1 van de rare manieren van handelen. Toch maar ff verder zoeken.
Gebruikersavatar
appiedriver
Berichten: 88
Lid geworden op: 08 jun 2012 07:34

Re: Forester 2.5xt

Bericht door appiedriver »

Mijn advies is altijd .. als je er geen goed gevoel bij hebt...
niet doen .
En wat je al allemaal opnoemt tijdens de proefrit belooft niet veel goeds...
:(
it,s nice to be importand but it,s more importand to be nice
petwr
Berichten: 306
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:43

Re: Forester 2.5xt

Bericht door petwr »

venkmen schreef:Gister een proefrit gemaakt. Auto ziet er van binnen en buiten keurig uit. Bumpers zijn een keer gespoten. Ik kan verder weinig vinden aan de auto. Motorkap open en helaas is de motor goed warm. Hij was net van de apk terug 4 nieuwe banden. Toen we wegreden stoterde die een paar keer dus ik haal al mijn wenkbrouw op. En op de snelweg heb ik ook het idee dat er geen 211 pk in zit laat staan 300pk. Het lijkt mij of de turbo niets tot weinig doet aangezien ik ook niets hoor. Op de terugweg lijkt het er op dat de turbo wat meer geluid begint te maken. De remmen en demping hebben hun beste tijd ook wel gehad. Hier boven op komt nog eens dat ik de zaak caroutlet waalwijk voor geen ene meter vertrouw. En dat is na mijn bezoek zeker niet verbeterd. Voordat ik een proefrit mocht maken moesten we eerst de prijs overeen komen. 1 van de rare manieren van handelen. Toch maar ff verder zoeken.
google effe op 'car outlet waalwijk ervaringen' en zoek idd een andere garage.
Beurstel
Berichten: 270
Lid geworden op: 02 mei 2013 09:05

Re: Forester 2.5xt

Bericht door Beurstel »

Als het gevoel niet goed is: zeker niet doen. Daar krijg je nooit spijt van. Andersom wel. :)
Gebruikersavatar
venkmen
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 aug 2013 21:20

Re: Forester 2.5xt

Bericht door venkmen »

Bedank allemaal voor de steun hopelijk komt er binnen kort nog een op de markt die mij aanstaat. Ik heb nog geen haast gelukkig.

Als er iemand nog een mooie heeft staan hou ik me aanbevolen.
(zwart + handgeschakeld + liefst origineel NL kenteken)
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Forester 2.5xt

Bericht door erichendri »

Waarom niet een 2.0 en dan een remap laten doen na
montage andere TD04 turbo.
De 2 liter is een veel sterkere motor die ook makkelijk 260 pk
en 350 nm koppel haalt.
Over de 2.5 lees je regelmatig koppakking problemen.
En bij de 2.0 heb je veel meer keuze in zwarte auto's.

Eric
Gebruikersavatar
venkmen
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 aug 2013 21:20

Forester 2.0xt

Bericht door venkmen »

Toch maar ff kijken naar een 2.0xt heb deze http://www.autotrader.nl/auto/subaru/as ... rbo/detail gezien
Dat lijkt me wel wat. Moet de distributie riem ed. Wel gedaan zijn. En er moet nog wat van de prijs af hij is eigenlijk wat boven budget.

Moet de water pomp ook vervangen worden bij deze km stand?

Iemand bekent met deze dealer btw. Zal zelf ook nog ff zoekken.
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Forester 2.5xt

Bericht door erichendri »

Tsja, vind de prijs niet verkeerd voor een 2006 modelletje.
Die 2.5 was gewoon veel te goedkoop, die vind je eigenlijk pas vanaf
de prijs die deze 2.0 kost.
Maar meestal is er wel wat onderhandelingsruimte.
Waarom zwart, is erg warm als hij in de zon staat en als het
donker is minder zichtbaar.
En je ziet er heel veel op.
In het zilver wat ook een mooie kleur is heb je veel meer keuze.

Eric
Plaats reactie