impreza 1,6gl sedan

Vragen over het kopen van een auto of je hebt een interessante auto te koop gezien en je wilt een ander daarop antenderen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1634
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

impreza 1,6gl sedan

Bericht door Rene »

Wij zijn stiekum aan het kijken naar wat anders..
We hebben de indruk dat we met onze huidige LII weer problemen gaan krijgen met de koppen/koeling...
Het hoe en waarom is eigenlijk een raadsel , ik rijd de motor ALTIJD met beleid warm..
Bovendien worden minstens 1x per week de broodnodige vloeistoffen nagekeken en waarnodig bijgevuld.

Bij een speurtocht naar een impreza kwamen we deze tegen : http://link.marktplaats.nl/221740076

Koppeling is matig , is dus tzt aan vervanging toe..
Enig idee van een kostenplaatje daarvan??
Waar nog meer op te letten bij deze wagen??
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gebruikersavatar
Subonno
Berichten: 655
Lid geworden op: 13 nov 2008 19:34

Re: impreza 1,6gl sedan

Bericht door Subonno »

Uitlaatdemper is ook niet standaard, hoop niet dat het een afgetrapte bak is ivm versleten koppeling.
Mijn oude Impreza 1.6 had bij 132.000 een prima koppeling en het was niet bekend dat deze ooit vervangen was.

Let gewoon op de slijtagedelen maar eis ook dat je de auto komt bekijken met ijskoude motor voor eventuele geluiden. Check oliepeil etc. Na het rijden even koelvloeistof reservoir voor belletjes. Laatste keer distributie ?

Verder zijn de 1.6en prima auto's, kunnen makkelijk veeeel meer km's draaien zonder problemen.
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1634
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: impreza 1,6gl sedan

Bericht door Rene »

Subonno schreef:Uitlaatdemper is ook niet standaard, hoop niet dat het een afgetrapte bak is ivm versleten koppeling.
Mijn oude Impreza 1.6 had bij 132.000 een prima koppeling en het was niet bekend dat deze ooit vervangen was.

Let gewoon op de slijtagedelen maar eis ook dat je de auto komt bekijken met ijskoude motor voor eventuele geluiden. Check oliepeil etc. Na het rijden even koelvloeistof reservoir voor belletjes. Laatste keer distributie ?

Verder zijn de 1.6en prima auto's, kunnen makkelijk veeeel meer km's draaien zonder problemen.
Einddemper had ik ook al gezien , verder ziet hij er van binnen en buiten best netjes uit zo te zien op de foto's , en staat op leuke velgen.
Tynaarlo ligt redelijk in de buurt dus een kijkje nemen hoeft geen probleem te zijn , bovendien wil ik hoe dan ook een testritje maken.
Als de verkoper dat niet wil , ga ik gelijk weer weg en mag een ander z'n geluk er mee beproeven.

Bij de buren werd ik ook nog op andere impy's gewezen , 1 in Limburg die er heel netjes uit ziet uit 95 en 1 in Noord Holland van 2000 met wat blikschade rondom....
Verder ook nog een plus , maar die valt af omdat ik het model niet zo mooi vind...

Overigens liggen deze wagens wel binnen aanschafbereik door een financiele meevaller :)
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1634
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: impreza 1,6gl sedan

Bericht door Rene »

Inmiddels heb ik de oorzaak gevonden : een verstopte slang!
De slang die vanaf de radiateur naar het expansievat loopt , bleek verstopt te zitten net als de slangaanluiting van het vat.
Door overdruk kun het koelwater wel naar het vat toe maar niet meer terug de radiateur in als deze was afgekoeld!
Dat zaakje er afgehaald , slang doorgespoten met remmenreiniger ( superspul! ) en doorgespoeld met veel warm water!!
Ook het expansievast heb ik schoongemaakt van binnen voorzover dat mogelijk was.
Tot zover gaat het weer helemaal goed met het donorblokje in onze soeb , dus vooralsnog tuffen we in de LII door.
De zoektocht naar een impreza hebben we maar even op een laag pitje gezet!

Mag een slotje op , en bedankt voor het meedenken mbt een impreza!
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gebruikersavatar
Subonno
Berichten: 655
Lid geworden op: 13 nov 2008 19:34

Re: impreza 1,6gl sedan

Bericht door Subonno »

Super !!! Cheap fix !!
Gebruikersavatar
Bram_R
Berichten: 1216
Lid geworden op: 17 nov 2008 13:05

Re: impreza 1,6gl sedan

Bericht door Bram_R »

Rene schreef:Inmiddels heb ik de oorzaak gevonden : een verstopte slang!
De slang die vanaf de radiateur naar het expansievat loopt , bleek verstopt te zitten net als de slangaanluiting van het vat.
Door overdruk kun het koelwater wel naar het vat toe maar niet meer terug de radiateur in als deze was afgekoeld!
Dat zaakje er afgehaald , slang doorgespoten met remmenreiniger ( superspul! ) en doorgespoeld met veel warm water!!
Ook het expansievast heb ik schoongemaakt van binnen voorzover dat mogelijk was.
Tot zover gaat het weer helemaal goed met het donorblokje in onze soeb , dus vooralsnog tuffen we in de LII door.
De zoektocht naar een impreza hebben we maar even op een laag pitje gezet!

Mag een slotje op , en bedankt voor het meedenken mbt een impreza!
goede zaak Rene,

Als je eens tijd ervoor hebt, controleer dan ook de rest van het koelsysteem iets. Als er een tijd met water in het koelsysteem is rondgereden, is er idd kans op vuiligheid en van die ketelsteen-achtig spul. Dat je nu alleen hier een verstopping had is misschien aanleiding om nog even verder te zoeken. Hoe voelen de radiateur slangen als je ze inknijpt?
Bij een garage kun je je koelsysteem wel laten spoelen.

Bram
...ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1634
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: impreza 1,6gl sedan

Bericht door Rene »

De koelvloeistof is hoogstens een half jaar oud..
Ongeveer een maand na de motorwissel heb ik de radiateur vervangen omdat de oude in slechte staat was.
Voordat de nieuwe er in ging , heb ik 'm flink gespoeld met warm leidingwater.
Koelvloeistof ziet er normaal uit van kleur en ook onder de radiateurdop heb ik geen onregelmatigheden gevonden..
Wel heeft het expansievat een groene aanslag aan de binnenkant , ik vermoed dat er wat van dat spul is los gaan zitten en dat dat de verstopping heeft veroorzaakt.
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gebruikersavatar
Bram_R
Berichten: 1216
Lid geworden op: 17 nov 2008 13:05

Re: impreza 1,6gl sedan

Bericht door Bram_R »

Rene schreef:De koelvloeistof is hoogstens een half jaar oud..
Ongeveer een maand na de motorwissel heb ik de radiateur vervangen omdat de oude in slechte staat was.
Voordat de nieuwe er in ging , heb ik 'm flink gespoeld met warm leidingwater.
Koelvloeistof ziet er normaal uit van kleur en ook onder de radiateurdop heb ik geen onregelmatigheden gevonden..
Wel heeft het expansievat een groene aanslag aan de binnenkant , ik vermoed dat er wat van dat spul is los gaan zitten en dat dat de verstopping heeft veroorzaakt.
oké, dat moet verder goed zijn dus.
ik denk dat hiermee voorlopig wel je probleem is opgelost.

fijne kilometers.
...ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...
Gebruikersavatar
Viking met Subaru
Berichten: 198
Lid geworden op: 14 nov 2008 15:41

Re: impreza 1,6gl sedan

Bericht door Viking met Subaru »

Mocht je alsnog voor een impie gaan, dan kan ik vertellen dat het heerlijk rijd. mocht je de keus kunnen maken zou ik zeker voor plus gaan, dat model wen je wel aan (net als ik). Het rijd geweldig en dan met awd en hoog en lage gearing wordt het alleen maar leuker. maar vooralsnog suc6 met de l2
Een stomme kan meer vragen dan een slimme kan beantwoorden.
Plaats reactie