Waar op te letten bij '99er Legacy Break-Touring.
Waar op te letten bij '99er Legacy Break-Touring.
Subaru liefhebbers, vraagje:
wat zijn vnl. plaatwerktechnisch de zwakke plekken van de Legacy? Waar moet ik bij bv. de bodem goed op letten?
Degene die ik op het oog heb is van '99, wel 't oude model met de lage brede koplampen en 116 pk 2.0 ltr. motor. Gemaakt van ik meen '94 tot '99.
De 2 ltr. motoren zijn vrij sterk, weet ik. 'n Tikje kan ook niet zoveel kwaad, kleppen stellen is goed te doen bij die ouwen. Riem is kort geleden gedaan.
As. woensdag ga ik kijken en misschien kopen.
Alvast bedankt, Forbert.
wat zijn vnl. plaatwerktechnisch de zwakke plekken van de Legacy? Waar moet ik bij bv. de bodem goed op letten?
Degene die ik op het oog heb is van '99, wel 't oude model met de lage brede koplampen en 116 pk 2.0 ltr. motor. Gemaakt van ik meen '94 tot '99.
De 2 ltr. motoren zijn vrij sterk, weet ik. 'n Tikje kan ook niet zoveel kwaad, kleppen stellen is goed te doen bij die ouwen. Riem is kort geleden gedaan.
As. woensdag ga ik kijken en misschien kopen.
Alvast bedankt, Forbert.
Groets, Forbert.
Re: Waar op te letten bij '99er Legacy Break-Touring.
as hoesen zijn een zwak punt. worden wel eens te laat vervangen en dan tikt hij in de bochten bij het optrekken. dus dat ff proberen. verder luchtvering ??
fozzy time
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
- justyfever
- Berichten: 1438
- Lid geworden op: 25 mar 2009 11:02
Re: Waar op te letten bij '99er Legacy Break-Touring.
forbert schreef:wat zijn vnl. plaatwerktechnisch de zwakke plekken van de Legacy?
Haha Peet, teveel pilsjes gedronken gister?niksnut schreef:as hoesen... ...verder luchtvering ??
SP-Boxer heeft een rotte Legacy I Turbo in de garage staan, dus die weet vast wat de slechtste punten zijn!
Proud (and only) member of the Dutch Justy Fan Club!
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Waar op te letten bij '99er Legacy Break-Touring.
Als je toch een '99er legacy wilt kopen zou ik voor een legacy lll gaan.
Meer vermogen en zit beter en ook kleppen stellen is goed te doen.
Eric
Meer vermogen en zit beter en ook kleppen stellen is goed te doen.
Eric
Re: Waar op te letten bij '99er Legacy Break-Touring.
He, dank voor de info.
Is kleppen stellen bij de Legacy II dan zo veel moeilijker dan bij de III?
Groets, Forbert
Is kleppen stellen bij de Legacy II dan zo veel moeilijker dan bij de III?
Groets, Forbert
Groets, Forbert.
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Waar op te letten bij '99er Legacy Break-Touring.
Of het moeilijker bij de ll dan bij de lll is weet ik niet.
Blijft wel lastig net als bij de legacy lll.
Eric
Blijft wel lastig net als bij de legacy lll.
Eric
Re: Waar op te letten bij '99er Legacy Break-Touring.
Oke, Eric, vertel!
Hydr. lifters of gewoon tuimelaars, wat maakt 't lastig?
Is toch ook gewoon enkele nokkenas?
Hydr. lifters of gewoon tuimelaars, wat maakt 't lastig?
Is toch ook gewoon enkele nokkenas?
Groets, Forbert.
Re: Waar op te letten bij '99er Legacy Break-Touring.
Niets lastigs aan, zowel 2e als 3e generatie is met stelschroefjes.
Op een 2.0 is geen sprake van luchtvering, dus dat is ook geen issue.
Legacy II roest niet zo hard volgens mij, maar ik heb niet zoveel met dat model, dus ken de details niet echt.
Legacy III roest eigenlijk helemaal niet meer.
Ashoezen altijd even controleren, maar zwak punt valt wel mee hoor, de hoezen zelf zijn van uitermate goede kwaliteit (origineel dan)
Op een 2.0 is geen sprake van luchtvering, dus dat is ook geen issue.
Legacy II roest niet zo hard volgens mij, maar ik heb niet zoveel met dat model, dus ken de details niet echt.
Legacy III roest eigenlijk helemaal niet meer.
Ashoezen altijd even controleren, maar zwak punt valt wel mee hoor, de hoezen zelf zijn van uitermate goede kwaliteit (origineel dan)
"I feel Legacy"
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Waar op te letten bij '99er Legacy Break-Touring.
Ruimte tussen cilinderkop en carroserie balk.
Omdat de motor er vlak en dwars in ligt.
Eric
Omdat de motor er vlak en dwars in ligt.
Eric
Re: Waar op te letten bij '99er Legacy Break-Touring.
Ok, dank, mannen.
Ik reis zo af.
Blij te horen dattie 't simpele klepstelsysteem heeft.
Groets, Forbert
Ik reis zo af.
Blij te horen dattie 't simpele klepstelsysteem heeft.
Groets, Forbert
Groets, Forbert.