Rottige stoel

Vragen over het kopen van een auto of je hebt een interessante auto te koop gezien en je wilt een ander daarop antenderen
Plaats reactie
Max Laadvermogen
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 okt 2012 20:52

Rottige stoel

Bericht door Max Laadvermogen »

Hallo allemaal,

Het verstand heeft het gewonnen en de familie Laadvermogen is op zoek naar een Subaru. Het moet een Legacy worden van de voorlaatste generatie. Gisteren voor het eerst een proefrit gemaakt en de auto voldeed aan alle verwachtingen. Alleen de stoelen waren een domper: de zitting van de bestuurdersstoel is veel te kort om het lang op uit te kunnen houden. Mijn bovenbenen hebben totaal geen steun. Dat hoor je wel vaker over Japanse auto's en in neem aan dat er hier ook mensen zijn die met dit probleem zitten.
Is er in jullie kringen een pasklare oplossing om de zitting te verlengen? Of is er misschien een ander type stoel dat gemakkelijk in deze auto past?

Groetjes,

Max
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5506
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Rottige stoel

Bericht door SP-Boxer »

Beste Max, ik heb nog niemand gehoord die een andere stoel in zijn Legacy IV heeft gemonteerd.
De korte zitting heb ik zelf totaal geen problemen mee, ik weet niet beter. Bovendien val het met mijn 1,80 nog enigzins mee denk ik.

In een Legacy III heeft wel iemand een ASS (?) stoel gemonteerd geloof ik, maar dat is wel altijd hannessen stoelframes.

Geen last overigens van de lendensteun op de passagiersplek? Op de bestuurdersstoel vind ik die wel prima op de laagste stand, maar op de passagiersplek lijkt hij erg ver naar voren te zitten.
Ik voel vanaf die plek in ieder geval redelijk snel mijn onderrug, iets waar ik in de oude Legacy's nooit last van heb gehad.
"I feel Legacy"
Max Laadvermogen
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 okt 2012 20:52

Re: Rottige stoel

Bericht door Max Laadvermogen »

Dank voor je reactie! Ik ben toch we een centimetertje of twintig langer dan jij. Een speciale stoel is weer geen optie. De Vrouw rijdt het meeste in de auto, en die is weer een stuk korter dan gemiddeld. Die zit dus prima in de auto. Ik had begrepen dat er stoelbekleders zijn die een zittingverlenger kunnen leveren. Maar die kom ik nergens tegen.

Groetjes,

Max
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Re: Rottige stoel

Bericht door RJS »

Bovendien val het met mijn 1,80 nog enigzins mee denk ik.
Ik heb dezelfde lengte, maar vind de stoelzitting van mijn Forester ook aan de korte kant. Vroeger had je van die Scheel stoelen die je op alle mogelijke manieren kon aanpassen, of recaro, die kon je volgens mij ook gewoon weer meenemen naar een volgende auto. Maar ja, met al die airbags enzo...
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5506
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Rottige stoel

Bericht door SP-Boxer »

Ik heb nog nooit van een stoelverlenger gehoord, maar kan me goed voorstellen dat die er zijn.

@RJS, de zitting is inderdaad kort, dat merk ik ook met zitten. Aangezien ik echter alleen maar Subaru's rijdt weet ik niet beter ;)
Ik mis daar de ondersteuning ook niet zozeer.
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Re: Rottige stoel

Bericht door RJS »

Ik lig er ook niet wakker van hoor... ;)
Max Laadvermogen
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 okt 2012 20:52

Re: Rottige stoel

Bericht door Max Laadvermogen »

Ik had deze gevonden: http://www.boomkamp-trading.nl/?page_id=13
Geen idee wat het kost, want die gasten mailen dus mooi niet terug...

Groetjes,

Max
Plaats reactie