Glazen van de koplampen

Onderdelen of auto's
Raph
Type auto: Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R Mk IV [MY2007, 1-2009 op kenteken]

Re: Glazen van de koplampen

Berichtdoor Raph » 27 Aug 2020 14:50

Gberk schreef:Dank allemaal, ik ga niet zelf knutselen, dus op zoek naar een goede polijster in regio Den Haag, tips welkom!

Dag Gerrit,
Tegenover de Makro in Delft zit Idenburg Car Solutions.
Betreffende webpagina: http://www.idenburgcarsolutions.nl/werkplaats/onderhoud-reparatie-en-apk/doffe-koplampen-polijsten/
De koplampen van m'n Legacy zijn ook dof en geel aan het worden; ik overweeg ze daar te laten polijsten. Het bedrijf hanteert een vanafprijs van 90 euro voor 2 koplampen.

AWD: All We'll Drive

Type auto: Subaru Forester 2.0 16V S Turbo automaat (2002)

Berichtdoor Gberk » 27 Aug 2020 17:10

Hi Raph! Ik kom net bij Idenburg vandaan. Heb info gevraagd. Mijn lak heeft allereerst een goede polijstbeurt nodig, na schoonmaak, om de glans en metallic look weer terug te krijgen. Mijn lak is in 17+ jaren nooit gepolijst en op een proefstukje was dat wel heel erg goed zichtbaar ;-). Daarna carnauba was of een quartz coating. De laatste is wat duurder en blijft langer goed. Ik ga er eens goed over nadenken. Koplampen zijn nog niet heel erg nodig, ook niet voor APK. Dus dat kan altijd nog, doe ik nu niks aan.
Laatst gewijzigd door Gberk op 27 Aug 2020 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Raph

Berichtdoor Raph » 27 Aug 2020 18:51

Wat een toeval! :)
Weet je trouwens of ze bij Idenburg ook kleine deukjes kunnen wegwerken?
Wat is trouwens de naam / het nummer van je lak?
Obsidian black?

Type auto: Subaru Forester 2.0 16V S Turbo automaat (2002)

Berichtdoor Gberk » 27 Aug 2020 19:04

Phew. Heb het ooit geweten. Is er ergens op typeplaatje te zien welke kleurcode het is?

Update: opgezocht. Code 47A op typeplaatje, is Black Diamond Pearl.
Raph

Berichtdoor Raph » 27 Aug 2020 19:49

De mijne heeft kleur Obsidian Black Pearl 32J.
Ook zwart, maar dan anders... :)

Type auto: Forester SG

Berichtdoor OkkeG » 11 Apr 2021 13:25

Propje schreef:Mijn sg is ook erg dof geworden.
Laat het maar zitten hoort gewoon bij een oude auto.

Mijn sg is dit keer nog net door de APK gekomen met gepolijst koplampen. Dit gaat volgend jaar niet meer lukken, melde de garagehouder. Dus laat maar zitten is niet altijd een optie. Iemand een adres / website voor betaalbare vervangingslampen?
*thomas*
Type auto: Outback Gen 3 3.0R

Berichtdoor *thomas* » 11 Apr 2021 14:19

OkkeG schreef:

Mijn sg is dit keer nog net door de APK gekomen met gepolijst koplampen. Dit gaat volgend jaar niet meer lukken, melde de garagehouder. Dus laat maar zitten is niet altijd een optie. Iemand een adres / website voor betaalbare vervangingslampen?

Lampen op ebay kopen (USA). Hebben geen automatische hoogteverstelling, maar je kan de glazen overzetten. Er is geen ander alternatief behalve nieuw bij de dealer.
sufos
Type auto: Forester 2.0X, Saab 99, Saab 900t16s

Berichtdoor sufos » 11 Apr 2021 15:06

OkkeG schreef:Mijn sg is dit keer nog net door de APK gekomen met gepolijst koplampen. Dit gaat volgend jaar niet meer lukken, melde de garagehouder. Dus laat maar zitten is niet altijd een optie. Iemand een adres / website voor betaalbare vervangingslampen?

Ik weet niet in welke regio je zit of wat de staat van deze lampen is, als ze überhaupt nog beschikbaar zijn. Duur is het in ieder geval niet.
https://www.venauto.nl/venyard/?gclid=C ... V10006Y5BE
Juliette
Type auto: Forester SG

Berichtdoor Juliette » 01 Mei 2021 10:31

OkkeG schreef:

Ik heb bij de dealer voor mijn SG nieuwe 'glazen' en pakkingen gekocht. Schade 210,- euro voor 2 stuks :( .

Maar goed bij de mij was er hetzelfde probleem. Elk jaar voor de keuring even polijsten om er doorheen te komen. Effect tijdelijk en inmiddels een duidelijk kleurverschil (gelig en helder) tussen links en rechts.
mikage
Type auto: Subaru Outback 2.5i Executive LPG-G3 (2011)

Berichtdoor mikage » 01 Mei 2021 21:37

Bij mijn Outback wilde ik de koplampen ook laten polijsten. Dat lukte bij de linker koplamp niet. Daar was het teveel ingevreten zoals men zei. Ik heb bij de dealer 2 nieuwe glazen laten bestellen en die moeten er nog opgezet worden. Het is een kostbaar geintje dat ook voor een groot deel in het arbeidsloon zit. Demonteren, oude glazen eraf, schoonmaken, kitten, nieuwe glazen er op . Het zou mij €500 kosten (ongeveer dan). Dit is in ieder geval goedkoper dan 2 nieuwe koplampen kopen. En met lampen van de sloop loop je tegen hetzelfde probleem aan: Die zijn ook verweerd. Tzt zal ik wat foto's maken

Terug naar “Te koop gevraagd”