Deur Forester 2000 rechtsachter kleurcode 9R6

Onderdelen of auto's
Plaats reactie
Ourobouros
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 apr 2019 21:12

Deur Forester 2000 rechtsachter kleurcode 9R6

Bericht door Ourobouros »

Onlangs een "leuke" :( verassing bij terugkomst na de boodschappen; scherpe diepen deuk met lak schade in het rechter achter portier van mijn -voor de rest voor zijn leeftijd en kilometrage- errug nette Forester . . . .en de dader lag op het kerkhof (voor de goede orde; niet letterlijk natuurlijk . . . . was er bijna toe in staat).

Afbeelding

Dit gaat dus uit de eigen knip betaald moeten worden. Dit komt nooit uit, maar soms nog minder. Daarom een beetje rondgevraagd bij wat schadeherstellers in de omgeving; beginnende bij een 600,00 a contant, tot de -zichzelf- gerenommeerde schadehersteller die er aangaf dat dit "ook voor zo'n oud autootje toch al snel een 1000,00 ging kosten" :evil: :evil: . . .

Probeer het een beetje betaalbaar te houden, dus eigenlijk op zoek naar een deur in de juiste kleur (9R6). Weet dat er wel iets kleurverschil in zal zitten, maar die neem ik dan voor lief.

Ik heb ook via onderdelenlijn gezocht, een sloop heeft hem, maar onder de dikke krassen en moet dan gespoten worden, dus dat is geen optie. De rest is allemaal wel dit type rood, maar een andere kleurcode . . .

Iemand een deurtje?

Lees het graag . . .
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Deur Forester 2000 rechtsachter kleurcode 9R6

Bericht door quikfit »

Zelf voorbewerken? Plamuren,schuren enz...daar gaat de meeste tijd inzitten en dus geld.
Even vragen bij diverse spuiters wat ie eventueel gedemonteerd wil hebben. en wat de prijs word.

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
Mrdjc
Berichten: 911
Lid geworden op: 12 jan 2015 19:57

Re: Deur Forester 2000 rechtsachter kleurcode 9R6

Bericht door Mrdjc »

Denk ook dat je het meeste ervan er weer uit kunt duwen, raam omhoog doen en deurpaneel eraf halen, van binnenuit voorzichtig terug duwen.
Mogelijk met een hamertje en een uitdeuk waaier dat het wat strakker oogt.

Als het niet helemaal door de lak heen is tot het metaal kun je misschien met commandant het ook bijna laten verdwijnen met wat elleboog werk.
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Ourobouros
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 apr 2019 21:12

Re: Deur Forester 2000 rechtsachter kleurcode 9R6

Bericht door Ourobouros »

Dank voor reactie.

Zelf uitdeuken / plamuren en dan laten spuiten was voor hun geen optie. Dit snap ik ook wel, krijgen ze meestal dingen die niet goed / goed genoeg zijn voorbewerkt en kunnen ze voor de "alleen spuiten prijs" alsnog werk gaan doen, of als ze het dan enkel spuiten en het resultaat is niet goed genoeg door het onvoldoende voorwerk, hebben zij "slecht werk" afgeleverd . . . .

Commandant is ook geen optie, lak die er af is poets je niet bij met commandant. Er zit een scherpe vouw in deze deuk, waar de lak op "gekraakt" is en een gedeelte van deuk is de lak tot op de grondlaag weg. Polijstmiddelen zijn enkel hele fijne schuurmiddelen en kunnen oppervlakkige krassen die nog in de blanke of niet te diep in de kleurlaag laten verdwijnen door domweg de beschadigde laag weg te polijsten, maar iets wat er niet meer op zit, kunnen ze niet er bij poetsen.

Er is me opgevallen dat er de 9R6 rood kleur van Subaru niet heel veel voorkomt. Meestal is het een 8G7 rood kleur. Via de onderdelenlijn had ik een 9R6 gevonden bij van Deijne Japoto, maar met een hoop krassen / beschadigingen er in (gaven ze zelf wel netjes aan!) en deze moet ook gespoten worden.

Ik denk dat ik toch maar eens ga kijken of er een autoschadehersteller in mij schuilt . . . Immers, deur is nu toch al lelijk. Als ik probeer de deuk er zo veel mogelijk uit te werken, het laatste beetje plamuur met 2K, de boel netjes schuur, spuitbus op kleur laat maken, wellicht dat het in ieder geval iets beter wordt . .

Het was leuk geweest als iemand een 9R6 rode deur had gehad, dan was het allemaal wat makkelijker geweest . . . :-)
Plaats reactie