Subaru 2.0 motorblok gevraagd

Onderdelen of auto's
Plaats reactie
subabus
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mar 2013 21:15

Subaru 2.0 motorblok gevraagd

Bericht door subabus »

Ik ben opzoek naar een subaru 2.0 non turbo motor. Heeft u nog iets liggen dan hoor ik het graag.

Alles aanbieden.

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Mrdjc
Berichten: 911
Lid geworden op: 12 jan 2015 19:57

Re: Subaru 2.0 motorblok gevraagd

Bericht door Mrdjc »

Ik heb vanalles en nogwat liggen, (EJ20 SOHC) alleen geen compleet heel blok.. (Koppen, inlaat spruitstuk, vliegwiel, water cross-over pijp, injectoren etc.)

Mocht je daar iets van kunnen gebruiken laat maar weten.
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Subaru 2.0 motorblok gevraagd

Bericht door *thomas* »

Overweeg zeker ook een complete wagen. Impreza's en Legacies zijn vaak goedkoop te vinden, zeker de wat oudere.
subabus
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mar 2013 21:15

Re: Subaru 2.0 motorblok gevraagd

Bericht door subabus »

Bedankt voor de reacties. Ik ben inmiddels voorzien.
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Subaru 2.0 motorblok gevraagd

Bericht door Raph »

Vraagje: er staan af en toe hele fraaie Legacies en Outbacks te koop met een lage kilometerstand en een defecte dieselmotor, voor maar een paar duizend euro.
Wat zou een motorwissel naar bezine kosten, uitgaande van een gereviseerde 2-liter benzinemotor die ook in een Legacy 2.0R (4e generatie) zit?
Gebruikersavatar
Mrdjc
Berichten: 911
Lid geworden op: 12 jan 2015 19:57

Re: Subaru 2.0 motorblok gevraagd

Bericht door Mrdjc »

Het antwoord is dat het snel vrij lastig word aangezien je ook de hele kabelboom + ECU nodig hebt, en niet alleen dat, maar het lijkt erop alsof de versnellingsbak montage punten tussen Diesel en Benzine (En ook nog eens Handgeschakeld en Automaat) enorm verschillen bij die generatie (Samen met de aandrijflijn)

Dus in kort heb je het erover om eigenlijk een "Reshell" te doen op alle "Running gear" van een Benzine variant. Van twee auto's een maken... denk niet dat de RDW dat zo leuk vind ;-)

Er was iemand op het UKlegacy forum die het geprobeerd had, en er heel snel van af gezien had..
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Subaru 2.0 motorblok gevraagd

Bericht door SP-Boxer »

Bij de RDW doen ze er niet zo heel moeilijk over hoor, maar je moet hem uiteraard wel ter herkeuring aanbieden en even afrekenen...
Je zult in de praktijk inderdaad snel heel veel nodig hebben bij je benzineblok, dus in mijn ogen alleen interessant als je al een benzine in slechte staat hebt en er een diesel voor een prikkie bij kan kopen.
2 auto's kopen en er 1 van maken lijkt me niet lonend.
"I feel Legacy"
Plaats reactie