Distributie kit Forster 1999

Onderdelen of auto's
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wivoorst
Berichten: 180
Lid geworden op: 14 aug 2017 22:55

Distributie kit Forster 1999

Bericht door wivoorst »

Misschien iemand nog een nieuwe of heel jonge distributie-set liggen van een Subaru Forester SF 1999 125 pk. Dus riem, rollen en waterpomp?
Past ook op andere modellen. Zie tabel. (is nog veel langer trouwens...)
Bijlagen
Past op: en op nog vele andere...
Past op: en op nog vele andere...
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Distributie kit Forster 1999

Bericht door erichendri »

Dit is toch jouw 2de auto?
Ik zou hem eraf halen, kijken welke wielen hoorbaar zijn en die vervangen.
Waterpomp alleen als hij lekt vervangen.
Zelfde geldt voor je keerringen.
Zo heb ik dat ook gedaan vanaf 2 ton tot 440k.
Al zal iedereen iets anders adviseren.

Eric
Gebruikersavatar
wivoorst
Berichten: 180
Lid geworden op: 14 aug 2017 22:55

Re: Distributie kit Forster 1999

Bericht door wivoorst »

Dag comrade!
Klopt, zoals je weet ben ik nu dus de rode aan het ombouwen voor rallys. Daarom moet hij 150% zijn. De teller staat op 270.000. Ik zou er zelf eigenlijk niets aan doen, maar omdat ook anderen er ws in zullen rijden wil ik graag evt komende problemen voorkomen. Het is niet te achterhalen wanneer de riem en toebehoren zijn vervangen (staat nergens een datum) maar ik ga voor safe, ik krijg alleen ruzie met mijn portemonnee :? (en beetje met mijn ega :-))
Inmiddels alle moffen en stootrubbers van de veren, aandrijfassen, stuurassen vervangen; met (teflon-)spacers rondom verhoogd en uitgelijnd/gespoord, nieuwe remmen, nieuwe banden, uitlaat en hitteschilden gerepareerd en verstevigd, klokveer overgezet. etc. etc. 'Camper'-interieur vordert (hoop denk- en uitprobeer-werk! sjablonen maken van karton en MDF)....

update:
http://www.mister-auto.nl/fl/distributi ... g3096.html SKF is goed merk, leverancier van Volvo.
tot straks! hahaha
dj rene
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 jul 2013 07:48

Re: Distributie kit Forster 1999

Bericht door dj rene »

Weet je zeker dat je iets bij mister auto wilt kopen?
Subaru onderdelen is moeilijk voor ze omdat die niet zo vaak voorkomen als bijvoorbeeld VW.
Ik heb er 3 keer iets besteld en 3 keer niets gekregen en een hoop gedoe gehad om m'n geld weer terug te krijgen.

In Nederland kun je bij de reguliere auto materialen zaak ook geen originele onderdelen krijgen.
In Duitsland wel.
Zelf bestel ik veel via deze site en krijg dan de keus tussen aftermarket of originele onderdelen.

http://www.teile-profis.de/

Waterpompen is nog wel een dingetje.
Als ik de roddels mag geloven is het schoepenrad van de originele waterpompen tegenwoordig ook van gestanst materiaal.
Ik heb namelijk een paar keer problemen gehad met een aftermarket waterpomp met zo'n gestanst rad er in.
Toen ik de originele waterpomp van Subaru plaatste met een gegoten schoep er in waren alle problemen opgelost.
Nu weet ik dat de afstand van de motor naar de radiateur in een Subaru kleiner is als de ombouwen in een VW zoals ik het doe.
Maar het zette me wel aan het denken dat met een beetje pech er in jullie auto ook minder circulatie is met deze pompen.
Bij mij liepen de temperaturen hoog op en was er niet voldoende koelvloeistof verplaatsing.

In de foto is te zien wat het verschil is.
De roestige is een originele Subaru en de andere is een aftermarket pomp.



Groet René Hofstede
Evolution Speed Barn
Bijlagen
26695985_561340770865242_1901058789_o.jpg
26695470_561340774198575_62931198_o.jpg
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Distributie kit Forster 1999

Bericht door quikfit »

Altijd handig een onderdelen site,zeker waar de OEM Nummers ook worden vermeld.
Zeker nu er bij partacus.de (niet meer bereikbaar) een heleboel negatieve reacties op het net staan :!:

Gr. Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
wivoorst
Berichten: 180
Lid geworden op: 14 aug 2017 22:55

Re: Distributie kit Forster 1999

Bericht door wivoorst »

De materialen die bij SKF (duits) gebruikt worden hebben toch hoge kwaliteit? Levert ook aan Volvo. Als ik de kappen eraf heb zal ik de rek bekijken (markeringen moeten precies tegenover de markeringen op blok staan anders is er te lang mee gereden, ook als de riemspanner te ver uitsteekt), en dan zal ik een besluit nemen. Ik heb deze week nl 2x een snelheids-bekeuring gehad met 700€ tot gevolg.... dus mijn beurs voor dít project is niet echt vol meer... :evil:

Mister-auto heeft idd slechte reviews!

http://www.teile-profis.de/ blijkt erg goed, en zeker betaalbaar!

Ik ga mijn zwarte automaat ook eens checken, misschien zit daar nog goed en jong spul op... zit gereviseerde donor-motor in met 100.000 op teller. De rest gaat de verkoop in.
De grill is rood met chroom.
De grill is rood met chroom.
Gebruikersavatar
wivoorst
Berichten: 180
Lid geworden op: 14 aug 2017 22:55

Re: Distributie kit Forster 1999

Bericht door wivoorst »

Waterpomp checken: eraf, goed schoon en goed droog en dan de compressor eventjes op de schoepen. Als hij niet erg fluit en lang doordraait is hij nog bruikbaar. Net zoals je een kogellager controleert. Ten minste, zo werd het vroeger gedaan met oldtimers...
JSE
Berichten: 197
Lid geworden op: 06 mei 2017 17:50

Re: Distributie kit Forster 1999

Bericht door JSE »

Mocht je voor de distributie nog wat zoeken, ik heb hier nog een bak staan met allerhande rollen en spanners die nog te goed zijn om weg te gooien.
Ik ben bierliefhebber, dus qua prijs komen we er wel uit denk ik :mrgreen:
Gebruikersavatar
wivoorst
Berichten: 180
Lid geworden op: 14 aug 2017 22:55

Re: Distributie kit Forster 1999

Bericht door wivoorst »

Beetje late reactie van mij..... De distributie wordt vervangen zodra hij door APK is. Volgende week. Ik overleg met copiloot of hij er zich in kan vinden. Hij is monteur en zal ws adviseren toch volledig te vernieuwen. Vervangen is nogal prutswerk begreep ik. En híj gaat het doen....
Plaats reactie