Volgens mij wel hoor Eric.erichendri schreef:Dat is volgens mij geen stationaire regelklep volgens mij.
Eric
https://link.marktplaats.nl/m1320244953
Volgens mij wel hoor Eric.erichendri schreef:Dat is volgens mij geen stationaire regelklep volgens mij.
Eric
Nou volg ik het even niet meer. Dus een stappenmotor/stationair-regelklep zit niet op een injectiemotor?erichendri schreef:Die is denk ik ergens anders voor maar is wel een stappenmotor.
Bij een injectie motor zit de gasklep potdicht.
Daarom zit er een omloopkanaaltjeje waar een regelklepje inzit die het stationair toerental afregelt door dit omloopkanaaltje meer of minder af te sluiten.
Zal/kan best dat er een klein misverstandje ontstaan is, maar nog steeds heb ik het gewoon over een stappenmotor die de stationair regelt.dj rene schreef:Even voor alle duidelijkheid.
De foto op pagina 1 die is geplaatst door Quikfit met de groene cirkel is je stationair regelklep.
En zoals voorspeld praten er mensen over een onderdeel, maar hebben het niet over hetzelfde onderdeel.
Ik voer daar verder geen enkele discussie over en heb daar ook geen enkele behoefte aan. Eerder proberen sommigen mijn reactie als onjuist te bediscussieren, waarbij ik blijf aangeven dat mijn informatie wel klopt/correct is/deugd. Waarbij ik er nadrukkelijk op attendeer dat ik niemand anders zijn kennis ondermijnd heb!!dj rene schreef:Nou in elk geval nog veel suc6 met de discussie.
Nog iemand die gezichtsverlies wil lijden door openlijk dit standpunt in de quote waarvan elke ook maar beetje (hobby-) monteur weet dat dit gewoon juist is te ontkennen of weerleggen??? Iemand nog discussieren??hummie schreef:Dat mag jij halfbakken vinden. Een bosch dynamo werkt hetzelfde als een bosch dynamo. Sterker nog, die van nipparts werk precies hetzelfde.geanonymiseerd schreef:Tevens wordt er vaak geschermd met halfbakken ervaringen bij compleet andere merken. Tsja, daar wil ik wel eens kritisch op zijn.
Je wilt niet weten hoe vaak ik een probleem by autotype A van merk X opgelost heb omdat het hetzelfde probleem was als wat ik al vaker had bij autotype B van merk Y en autotype C van merk Z.
Autotechniek is binnen alle merken en types meer dan grotendeels hetzelfde. Het behuizinkje mag misschien wel eens afwijken of wat anders in elkaar zitten, maar de werking is gelijk.
Neem dat maar aan van iemand die tien-tal-len auto's reed in allerhande soorten en maten en zo'n beetje alles kapot heeft gehad wat kapot kan, zelfs bij herhaling.
Je wilt niet weten hoeveel uren ik in garage-werkplaatsen rondgehangen heb, uitleg van monteurs gehad heb tijdens het aanschouwen, en zelfs vele keren monteurs op weg heb geholpen die in hun eigen beperkte kennis vast liepen (ook al waren het gediplomeerde ervaren monteurs).
En geloof me maar als ik zeg dat het overall allemaal op hetzelfde neer komt.
Dat is ook nogal eens het probleem van hedendaagse jongere monteurs. Zij zijn merkgericht bijgeschoold en kunnen met andere merken vaak weinig meer.