veiligheidsgordel li-vo forester

Onderdelen of auto's
Plaats reactie
ferluci
Berichten: 257
Lid geworden op: 15 mei 2014 10:25

veiligheidsgordel li-vo forester

Bericht door ferluci »

een vraag voor allen of er iemand is die nog een veiligheidsgordel links voor (bestuurder) heeft of weet voor een Subaru forester xt uit 2003.
de mijne zit nu aan de afkeurnorm (pluist) en zelf erin zetten is goedkoper dan het te laten doen.
wie kan mij helpen????
alvast mijn dank.
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5622
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: veiligheidsgordel li-vo forester

Bericht door erichendri »

Pluisen mag iets.
Ff voorzichtig de aansteker er langs halen.
Dat deden wij ook altijd als dat nog mogelijk is.
Anders ff garage nuland in Volkel bellen.

Eric
ferluci
Berichten: 257
Lid geworden op: 15 mei 2014 10:25

Re: veiligheidsgordel li-vo forester

Bericht door ferluci »

Eric

bedankt maar de aansteker reeds gedaan en nu is het een afkeur geworden vanwege ernstig pluizen :)
garage nuland zou een riem kunnen hebben voor weinig?, nieuw is "onbetaalbaar" voor mij dus afhankelijk van 2-de handsjes
Gebruikersavatar
Louis
Berichten: 667
Lid geworden op: 18 nov 2011 11:19

Re: veiligheidsgordel li-vo forester

Bericht door Louis »

Beter bestel je een nieuwe. Want je weet nooit wat er met een gebruikte is gebeurd, als je er al aan kan komen.
Heb het zelf eens aan de hand gehad met mijn oude Legacy. Deur schiet uit m'n hand in de harde wind, slaat dicht met een rotklap en ik hoorde wat ontploffen. Bleek de oprolautomaat van de gordel te zijn. Kon alleen nog maar oprollen en zat dus vast. Zoekopdracht leverde niets op. Dus op naar de dealer en een gordel besteld. Die kreeg ik niet zomaar! Ze wilden eerst de auto en mijn papieren zien. Eenmaal overtuigd had ik de nieuwe gordel de volgende dag al, ze hebben 'm zelfs laten invliegen uit Duitsland (WWM en luchtpost...). Ondertussen had ik de gordel van de bijrijder maar gemonteerd zodat ik toch kon blijven rijden.
Vervangen is makkelijk zelf te doen, gewoon de plastic trim eromheen losmaken en dan kan je er zo bij.
Die gordel was iets van 240 euro.
Groeten, Louis

2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
ferluci
Berichten: 257
Lid geworden op: 15 mei 2014 10:25

Re: veiligheidsgordel li-vo forester

Bericht door ferluci »

Louis, dat het nou net, 240 euro is voor mij nu een hoop geld.
kan me niet voorstellen dat ergens geen forester is die per ongeluk kort is gereden waar een goede gordel kan zitten en is de bijrijder gordel dan hetzelfde als de bestuurders gordel?
ik hoop echt op een aanbieding van iemand of gene want over drie weken gaat de fozzie al voor de APK.
Gebruikersavatar
FrieseForester
Berichten: 153
Lid geworden op: 04 okt 2015 20:38

Re: veiligheidsgordel li-vo forester

Bericht door FrieseForester »

Hoi Ferluci,

Ik begrijp je best wel want ik heb hetzelfde probleem dat sommige onderdelen nieuw te duur zijn voor mijn portemonnee en ook ik sneup het web af voor goed gebruikt spul of soms een goedkopere versie van iets. Het ligt er wel aan ,bij mij althans, waarvoor het is.
Ik kijk wel eens bij Deijne.nl . Die gasten hebben veel Soeb spul. Niet altijd even goedkoop maar je weet nooit. Verder zit er vlak bij Almelo nog een sloop die Soeb spul heeft.
ferluci
Berichten: 257
Lid geworden op: 15 mei 2014 10:25

Re: veiligheidsgordel li-vo forester

Bericht door ferluci »

gelukt. via duitsenland een gordel kunnen krijgen voor ..................................69 euro.
uit een forester die stilstond en aan de rechterkant geraakt werd door een andere auto (bleek uit de foto's.)
mooi voor weinig. een gordel en dus een nieuwe APK.
lekker hoor.
Plaats reactie