motorblok met versnellingsbak

Onderdelen of auto's
Plaats reactie
martin_d_b
Berichten: 143
Lid geworden op: 02 mei 2013 15:18

Re: motorblok met versnellingsbak

Bericht door martin_d_b »

boomtriker schreef:
dj rene schreef:Hij had me gebeld en hebben info uitgewisseld.
Had hem al naar je doorverwezen. ;)

Ben nog aan het uitzoeken of er nog een andere bak geschikt is
G50 of un1 bak
Een twin turbo staat me ook wel aan maar je zit dan met twee uitlaten
Die je naar achter moet brengen. Verder heb ik een goede monteur met
Veel bouwervaring. Heeft een trike gebouwd met v8 middemotor en een
V6 R32 met DSG
1950€ voor bakkie aanpassen is toch veel geld maar wat moet dat moet
Het is uiteraard veel geld, maar in mijn ogen de meest geschikte oplossing.
Er is genoeg keuze uit bakken en na ombouw past het direct aan de motor.
De g50 bak is leuk, maar zoek maar eens een goed exemplaar.. Anders wordt het revisie.. En dat kost ook behoorlijk wat!

Maar er zijn verschillende keuzes en alles heeft voor en nadelen. Bij vragen weet je me te vinden!
Vr Gr Martin
Gebruikersavatar
fahtal
Berichten: 821
Lid geworden op: 21 jun 2012 21:57

Re: motorblok met versnellingsbak

Bericht door fahtal »

En wat is er mis met un1 of een passat op de kop?
martin_d_b
Berichten: 143
Lid geworden op: 02 mei 2013 15:18

Re: motorblok met versnellingsbak

Bericht door martin_d_b »

fahtal schreef:En wat is er mis met un1 of een passat op de kop?
Daar is beide niets mis mee, het zijn ook opties.. en het is maar welke je kiest.

Alleen is mijn voorkeur de Subaru bak gebruiken. Deze zijn goed te vinden, ook met lage km standen en erg sterk.
En zeker nu er ook een subarugears kit beschikbaar is voor de 6bak is er een nog ruimere keuze.
Gebruikersavatar
Mrdjc
Berichten: 915
Lid geworden op: 12 jan 2015 19:57

Re: motorblok met versnellingsbak

Bericht door Mrdjc »

boomtriker schreef: Een twin turbo staat me ook wel aan maar je zit dan met twee uitlaten
Die je naar achter moet brengen.
Die komen gewoon weer samen op 1 uit :)
http://drivenperformance.co.nz/assets/E ... BB9063.jpg
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Gebruikersavatar
fahtal
Berichten: 821
Lid geworden op: 21 jun 2012 21:57

Re: motorblok met versnellingsbak

Bericht door fahtal »

Mrdjc schreef:
boomtriker schreef: Een twin turbo staat me ook wel aan maar je zit dan met twee uitlaten
Die je naar achter moet brengen.
Die komen gewoon weer samen op 1 uit :)
http://drivenperformance.co.nz/assets/E ... BB9063.jpg
Ik denk een mooi uitlaatje laten lassen goedkoper is dan een impreza kopen ipv die twin turbo. Impreza is gewoon gewilder en dus duurder.
dj rene
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 jul 2013 07:48

Re: motorblok met versnellingsbak

Bericht door dj rene »

Kan op zich ook mooi op de manier hoe het op het plaatje staat.
Je moet namelijk ook niet een te korte uitlaat hebben.
Vaak is het ook beter eerst naar voren te gaan en dan een midden demper ergens aan de voorkant bij de versnellingsbak te plaatsen die de grote klappen opvangt.
Daarna ga je weer om de bak heen naar achteren en plaatst daar een einddemper naar eigen inzicht.
Zo heeft je uitlaat een mooie flow.

Groet René 8-)
boomtriker
Berichten: 45
Lid geworden op: 25 mei 2015 11:08

Re: motorblok met versnellingsbak

Bericht door boomtriker »

fahtal schreef:
Mrdjc schreef:
boomtriker schreef: Een twin turbo staat me ook wel aan maar je zit dan met twee uitlaten
Die je naar achter moet brengen.
Die komen gewoon weer samen op 1 uit :)
http://drivenperformance.co.nz/assets/E ... BB9063.jpg
Ik denk een mooi uitlaatje laten lassen goedkoper is dan een impreza kopen ipv die twin turbo. Impreza is gewoon gewilder en dus duurder.
Het is een twin turbo geworden dan pakt hij onderin ook
Lekker op
Heb hem gekocht en ze hebben hem opgestart.
Heb geen rare dingen of dampen gezien
Zit een 754 bak bij dus die wordt omgebouwd
Dus tot zzo ver iedereen bedankt
Gebruikersavatar
Mrdjc
Berichten: 915
Lid geworden op: 12 jan 2015 19:57

Re: motorblok met versnellingsbak

Bericht door Mrdjc »

Wel goed uitkijken met brandstof, in principe is die motor nooit voor de Europese markt gemaakt, en ontworpen om ipv 95 Octaan op 101 RON te lopen.

Sommige van de modellen zijn opnieuw te laten tunen, maar dit hang er van af wat voor type je gekocht hebt.
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Justy1300AWD
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 sep 2014 20:37

Re: motorblok met versnellingsbak

Bericht door Justy1300AWD »

Mrdjc schreef:Wel goed uitkijken met brandstof, in principe is die motor nooit voor de Europese markt gemaakt, en ontworpen om ipv 95 Octaan op 101 RON te lopen.

Sommige van de modellen zijn opnieuw te laten tunen, maar dit hang er van af wat voor type je gekocht hebt.
101 RON is toch Euro 98 of heb ik het fout?
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4870
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: motorblok met versnellingsbak

Bericht door quikfit »

Mrdjc schreef:Wel goed uitkijken met brandstof, in principe is die motor nooit voor de Europese markt gemaakt, en ontworpen om ipv 95 Octaan op 101 RON te lopen.

Sommige van de modellen zijn opnieuw te laten tunen, maar dit hang er van af wat voor type je gekocht hebt.

Als ik vol gas naar NL rij tank ik altijd een zo hoog mogelijk Octaan(RON)gehalte...Veel beter bestand tegen pingelen :okeee:

Gr. Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Plaats reactie