HELP gezocht luchtmassameter forester

Onderdelen of auto's
Plaats reactie
adele1953me
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 feb 2013 23:14

HELP gezocht luchtmassameter forester

Bericht door adele1953me »

Hallo ,ik ben op zoek naar een luchtmassameter van forester sg 158pk model 2006 ,deze is bijna niet te krijgen in de vrije handel,het originele nummer is 22680aa360 .ik heb bij verschillende onderdelen leveranciers gekeken ,maar ze bieden allemaal de verkeerde aan ,ook nipparts, wie kan mij verder helpen?
en heeft iemand een idee wat deze origineel kost?
bedankt alvast degene die reageert.
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5506
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: HELP gezocht luchtmassameter forester

Bericht door SP-Boxer »

Ik zal de prijs van het originele onderdeel vanavond als ik thuis ben eens opzoeken.

Nu al kapot?
"I feel Legacy"
adele1953me
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 feb 2013 23:14

Re: HELP gezocht luchtmassameter forester

Bericht door adele1953me »

SP-Boxer schreef:Ik zal de prijs van het originele onderdeel vanavond als ik thuis ben eens opzoeken.

Nu al kapot?
Ik denk van wel,laatst is de o2 sensor en luchtfilter vervangen en sinds die tijd loopt hij al een stuk beter,maar als je snel het gaspedaal indrukt hikt hij en als je dan het gasterugneemt dan gaat hij doortrekken,dit maakt geen verschil of ik op lpg of benzine rijdt.
op dit moment staat de teller op 136000.km
ik had al een massameter gekocht en volgens de catalogus moets dit de juiste zijn ,maar bij de vakhandel staat deze verkeerd in de catalogus,dus zodoende.
alvast bedankt
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5506
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: HELP gezocht luchtmassameter forester

Bericht door SP-Boxer »

Onderdeel kost €397.16 incl. btw.
Weet niet 100% zeker of dit de laatste prijslijst is, kan dus eventueel nog een fractie duurder zijn bij de dealer...
"I feel Legacy"
adele1953me
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 feb 2013 23:14

Re: HELP gezocht luchtmassameter forester

Bericht door adele1953me »

SP-Boxer schreef:Onderdeel kost €397.16 incl. btw.
Weet niet 100% zeker of dit de laatste prijslijst is, kan dus eventueel nog een fractie duurder zijn bij de dealer...
Hier word een sub rijder niet vrolijk van.
dus even bij alle dealers even navraag doen en evt bij onze oosterburen ,die hebben nl iets minder btw,
bedankt voor de info
Gebruikersavatar
Rudy
Berichten: 288
Lid geworden op: 05 jul 2009 11:04

Re: HELP gezocht luchtmassameter forester

Bericht door Rudy »

Al eens gedacht aan de kleppen te stellen?

Heeft dit type motor op LPG ook heel erg last van.
adele1953
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 sep 2011 21:19

Re: HELP gezocht luchtmassameter forester

Bericht door adele1953 »

Rudy schreef:Al eens gedacht aan de kleppen te stellen?

Heeft dit type motor op LPG ook heel erg last van.
die zijn bij 110000 gesteld,en lpg installatie is pas bij 80000 ingebouwd ,dus heeft nog niet zoveel geleden.
ik ben wel aan het overwegen om een smeersysteem in te bouwen ,heeft iemand ervaring met subaru?
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5506
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: HELP gezocht luchtmassameter forester

Bericht door SP-Boxer »

Ook dit topic heb ik even naar de juiste hoek verplaatst.

Ik zie trouwens dat je 2 accounts hebt?
"I feel Legacy"
adele1953me
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 feb 2013 23:14

Re: HELP gezocht luchtmassameter forester

Bericht door adele1953me »

Ik heb inmiddels uit Duitsland een luchtmassameter gehaald,kosten 110€ incl verzenden.een tweedehandsexemplaar.
deze komt uit een impreza en heeft 98000km gelopen.
gisteren gemonteerd en het resultaat is merkbaar ,alleen zit er af en toe een hikje ,maar dat mag de pret niet drukken.
volgende project wordt het inbouwen van een flashlube smeersysteem en ik weet alleen nog niet waar ik de vacuum/inlaat moet aansluiten?
Gebruikersavatar
the dude
Berichten: 1800
Lid geworden op: 21 dec 2008 12:43

Re: HELP gezocht luchtmassameter forester

Bericht door the dude »

Als je die Flashlube al hebt gekocht?, moet er toch wel een beschrijving bijzitten :?:
XT: 2 COOL 2 B 4GOTTEN
adele1953me
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 feb 2013 23:14

Re: HELP gezocht luchtmassameter forester

Bericht door adele1953me »

the dude schreef:Als je die Flashlube al hebt gekocht?, moet er toch wel een beschrijving bijzitten :?:
Neen ,nog niet gekocht,ik wil eigenlijk niet in het inlaatspruitstuk boren en daarom vroeg ik of er ooit iemand dit in een forester sg 158pk heeft ingebouwd,want aan de voorkant van het spruitstuk is een vacuumaansluiting en daar is ook de vacuumleiding middels splitter aangesloten van de lpg verdamper.dus misschien mogelijk zonder te boren ,want er moet direct achter gasklep geboord worden!

gr Frans
Gebruikersavatar
the dude
Berichten: 1800
Lid geworden op: 21 dec 2008 12:43

Re: HELP gezocht luchtmassameter forester

Bericht door the dude »

10082011(006).jpg

Dit zat in een Legacy, welke ik 2 jaar geleden een korte tijd heb gehad. Maar waar de aansluiting zelf zat, weet ik echt niet,sorry.
XT: 2 COOL 2 B 4GOTTEN
adele1953me
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 feb 2013 23:14

Re: HELP gezocht luchtmassameter forester

Bericht door adele1953me »

the dude schreef:
10082011(006).jpg

Dit zat in een Legacy, welke ik 2 jaar geleden een korte tijd heb gehad. Maar waar de aansluiting zelf zat, weet ik echt niet,sorry.
Ik heb het al gezien ,als je de foto uitvergroot zie je dat de inlaatnippel direct achter het gasklephuis zit ,ik denk geboord .
in elk geval bedankt voor je info,super
Gr Franz
Plaats reactie