Pagina 1 van 2

NGK PFR7B bougie's (setje van 4)

Geplaatst: 02 aug 2012 23:14
door SP-Boxer
Ik heb standaard enkele setjes van deze bougies op voorraad.
Dit type wordt veelal in de 2.0 turbomotoren gebruikt wanneer deze wat extra vermogen hebben.

Standaard type bougie is de PFR6B, deze zijn een graadje kouder en boven de 270pk een absolute must! Daaronder kunnen ze nooit kwaad ;)

Afbeelding

Elders €75,-

Bij mij: €55,-

Re: NGK PFR7B bougie's (setje van 4)

Geplaatst: 26 feb 2013 19:37
door SP-Boxer
Ik heb net weer een nieuwe lading van deze bougies binnen!

Deze ga je in NL niet goedkoper vinden :)

Re: NGK PFR7B bougie's (setje van 4)

Geplaatst: 10 okt 2013 21:37
door SP-Boxer
Up!

Re: NGK PFR7B bougie's (setje van 4)

Geplaatst: 11 okt 2017 20:46
door SP-Boxer
4 jaar verder, maar ik heb sinds enige tijd weer een flinke voorraad van deze bougies! Overal duurder geworden, maar ik kan ze nog altijd voor dezelfde scherpe prijs aanbieden :)
Grotere aantallen ook mogelijk.

Re: NGK PFR7B bougie's (setje van 4)

Geplaatst: 12 nov 2017 14:17
door Bosje
zijn deze ook toe te passen voor LPG :? Zo ja, dan heb ik wel interesse.
(meteen vraag daaraan vast: zijn ze makkelijk te vervangen? Zag dat er niet al teveel ruimte is)
(had ook gereageerd op je luchtfilter ;) )

Re: NGK PFR7B bougie's (setje van 4)

Geplaatst: 12 nov 2017 17:15
door SP-Boxer
Deze bougies lijken me wat overkill voor een 125pk Legacy.
Ik heb de standaard bougies BKR6E-11 ook wel op voorraad, maar die zijn misschien wat minder voor LPG. Daar weet Eric wel antwoord op. Ik heb geen verstand van LPG. :mrgreen:

Vervangen is wel te doen nadat je luchtfilter en accu hebt gedemonteerd.

Re: NGK PFR7B bougie's (setje van 4)

Geplaatst: 26 jan 2019 23:27
door SP-Boxer
Nog altijd voorradig!

Re: NGK PFR7B bougie's (setje van 4)

Geplaatst: 08 feb 2019 21:56
door Propje
Als ik het goed begrijp niet geschikt voor LPG?
Welke danwel en lever je die ook?
aju propje

Re: NGK PFR7B bougie's (setje van 4)

Geplaatst: 09 feb 2019 15:28
door quikfit
Op gas zou je een graadje kouder kunnen i.v.m. de hogere verbrandingstemperatuur...maar als je motor goed loopt kan je net zo goed de originele erin draaien.
Hier nog wat bougie-code info; NGK https://www.blasterforum.com/threads/ho ... des.43775/
Denso / Champion https://www.sparkplugs.co.uk/spark-plug-symbol-codes/

Gr. Quikfit :mrgreen:

Re: NGK PFR7B bougie's (setje van 4)

Geplaatst: 09 feb 2019 21:34
door SP-Boxer
De NGK BKR6E-11 (2756) is prima. Kost geen drol.
Je kunt wel speciale LPG bougies bestellen, maar die kosten dik 20 euro per stuk, waar bovenstaande nog geen 4 euro kost.

Is sommige boekjes wordt zelfs de BKR5E-11 voorgeschreven, dan is de genoemde al een graadje kouder. Voor LPG wellicht iets krapper afstellen en elke 25-30 duizend kilometer vervangen.
Voor LPG moet je eigenlijk bij Eric zijn. :mrgreen:

Re: NGK PFR7B bougie's (setje van 4)

Geplaatst: 09 feb 2019 22:33
door erichendri
De legacy draait prima op lpg met de standaard bougies.
Ik zet ze wel op 0.8 mm en vervang ze elk jaar, dat is 25000 tot 30000 km.

Eric

Re: NGK PFR7B bougie's (setje van 4)

Geplaatst: 09 feb 2019 23:56
door Propje
Oke dus niks geen dure iridium.
Gewoon standaard.
Dat bevalt me wel.
Ben een lijstje aan het samenstellen bij Winparts.
Verzamel dan liefst veel in 1 bestelling.

Re: NGK PFR7B bougie's (setje van 4)

Geplaatst: 11 feb 2019 21:00
door Propje
Beetje in de war met de 2 subaru forums.
wilde het eigenlijk hier plaatsen.
Deze zat erin bij m,n lpg auto.
Afbeelding
speling tussen electrodes 1,2mm best veel of gewoon op.
Afbeelding
Afbeelding

Re: NGK PFR7B bougie's (setje van 4)

Geplaatst: 11 feb 2019 21:07
door quikfit
1,2mm is teveel op LPG. Er zit een sticker op je motorkap met de afstelgegevens...en op LPG zet je ze 0,1mm krapper dan de fabrieksopgave.
Monteer gewoon de voorgeschreven bougies.

Gr.Quikfit :mrgreen:

Re: NGK PFR7B bougie's (setje van 4)

Geplaatst: 11 feb 2019 21:55
door Propje
Voorgeschreven bougies weet ik juist niet?

Re: NGK PFR7B bougie's (setje van 4)

Geplaatst: 11 feb 2019 21:57
door erichendri
Lpg loopt prima op standaard bougies.
Staat in je instructieboekje.
Zelf zet ik ze op 0.8 mm.

Eric

Re: NGK PFR7B bougie's (setje van 4)

Geplaatst: 11 feb 2019 22:23
door Propje
dank je gevonden in het boekje hoort dus NGK BKR5E in wat er dus ook inzat.

Re: NGK PFR7B bougie's (setje van 4)

Geplaatst: 12 feb 2019 13:49
door SP-Boxer
De BKR5E-11 is ook het type dat ik in mijn post al noemde. Ik zou uit gemak de BKR6E-11 aanschaffen, die is dus al een graadje kouder.
Standaard gap is 1,1mm, iets krapper is prima. 1,2 is dan inderdaad wat te ruim.

Zonder op te zoeken van de BKR5E-11 kost, zou het me niets verbazen als de 6E zelfs nog een fractie goedkoper is.
Ik had deze ook ooit groot op voorraad, maar daar valt niets meer op te verdienen, dus inderdaad gewoon bij de grossier bestellen.

Re: NGK PFR7B bougie's (setje van 4)

Geplaatst: 16 jun 2019 11:33
door aze2000
Even algemeen vraagje,,

ik ga m van de week een beurt geven want hij zou een aflever beurt hebben gehad , maar ....

dus bougie's volgens t boekje moet er in voor 2.0 turbo de NGK PFR6G,,, dan kom ik op een palatium uit soms met eind getal 9 en soms op 11 of 13 ???? de wagen is strax zn 230 pk,, en ik ga wel voor een goede bougie,, graag info.
en moet ik nog bepaalde pakking bestellen om de bougie deksel te vervangen,, kan met wat moeite toch er bij zonder pakkingen te vervangen?

olie, lucht en brandstof filter nog tips?

en welke olie gebruiken jullie boekje staat 5w 30 half of vol synthetische,,, zag dat de vorige dealer er half in had gedaan..

alle info is welkom,, kan ik van de week even aan de slag,,

Re: NGK PFR7B bougie's (setje van 4)

Geplaatst: 16 jun 2019 12:51
door quikfit
Ik zou de voorgeschreven bougies monteren,als je later meer vermogen hebt kan je altijd nog een graadje kouder monteren.
Bougies kan je monteren zonder pakkingen te moeten vervangen.
Aangezien je plannen hebt om er meer vermogen uit te halen zou ik de kleppen ook stellen/controleren...dan moet je 2 klepdekselpakkingen en 4 bougiegatrubbers aanschaffen.
Ik zou voor een vol synthetische olie gaan,er is geen reden te bedenken om voor een half synthetische olie te kiezen,behalve dat je dan een tientje of zo bespaart.

Gr.Quikfit :mrgreen:

Re: NGK PFR7B bougie's (setje van 4)

Geplaatst: 16 jun 2019 14:32
door aze2000
Daar heb je wel een punt idd,,

kleppen stellen heb ik zelf niet gedaan bij een 4 cil,, dus dat is dan wel even een dingetje,,
anders even bij de garage pijlen wat de kosten hier van zijn.

is het raadzaam om toch een graadje kouder er in te zetten gelijk,, alvast als voorbereiding voor meer vermogen.. of gewoon standaard er in zetten en later dat pas doen,,

kun je mij uitleggen waarom je een graad kouder bij meer vermogen zou doen dan?





quikfit schreef:Ik zou de voorgeschreven bougies monteren,als je later meer vermogen hebt kan je altijd nog een graadje kouder monteren.
Bougies kan je monteren zonder pakkingen te moeten vervangen.
Aangezien je plannen hebt om er meer vermogen uit te halen zou ik de kleppen ook stellen/controleren...dan moet je 2 klepdekselpakkingen en 4 bougiegatrubbers aanschaffen.
Ik zou voor een vol synthetische olie gaan,er is geen reden te bedenken om voor een half synthetische olie te kiezen,behalve dat je dan een tientje of zo bespaart.

Gr.Quikfit :mrgreen:

Re: NGK PFR7B bougie's (setje van 4)

Geplaatst: 16 jun 2019 15:55
door quikfit
aze2000 schreef:kun je mij uitleggen waarom je een graad kouder bij meer vermogen zou doen dan?
Omdat de verbrandingstemperatuur hoger is en een koudere bougie de warmte beter afvoert dan een warme bougie.

https://www.ploegparts.nl/extra-informa ... de-bougies

Gr.Quikfit :mrgreen:

Re: NGK PFR7B bougie's (setje van 4)

Geplaatst: 16 jun 2019 21:30
door aze2000
Tja ... simpel,, tis me duidelijk,,,

De vraag is.. al zou de wagen strax evt zo rond de 209 pk zitten ipv 177 moet ik dan koudere pluggen? Denk het niet, als je niet uren extreme dingen doe met de wagen is er niks aan de hand Lijkt me..

Al zou je uren 180 rijden lijkt me de standaard pluggen ook prima.

Op lpg zou je idd een koudere kunnen nemen,




quikfit schreef:
aze2000 schreef:kun je mij uitleggen waarom je een graad kouder bij meer vermogen zou doen dan?
Omdat de verbrandingstemperatuur hoger is en een koudere bougie de warmte beter afvoert dan een warme bougie.

https://www.ploegparts.nl/extra-informa ... de-bougies

Gr.Quikfit :mrgreen:

Re: NGK PFR7B bougie's (setje van 4)

Geplaatst: 17 jun 2019 09:10
door *thomas*
Er is wel een reden om voor half-synth. te kiezen, het verbrand namelijk beter dan vol.-synth. Bij een gezonde motor maakt dat niet uit, bij motoren die olie verbranden is dat soms een betere optie.

Re: NGK PFR7B bougie's (setje van 4)

Geplaatst: 17 jun 2019 15:10
door quikfit
*thomas* schreef:Er is wel een reden om voor half-synth. te kiezen, het verbrand namelijk beter dan vol.-synth. Bij een gezonde motor maakt dat niet uit, bij motoren die olie verbranden is dat soms een betere optie.
Als je een ''olieboot'' hebt kan het sowieso geen kwaad om goedkope olie te gebruiken. ;)

Gr.Quikfit :mrgreen:

Re: NGK PFR7B bougie's (setje van 4)

Geplaatst: 17 jun 2019 16:59
door aze2000
ik denk dat ik eens voor vol ga en dan kijken hoe het verbruik of geen verbruik is ,, is nu eigenlijk minimaal..

tja kleppen stellen,,, hij heeft nu zn 160k gelopen maar ik kan nergens vinden dat ze ooit gesteld zijn,,, is daar een interval voor?
en wat zou je kwijt zijn als je dat laat doen,,

heb zelf ooit een 1 cil gedaan maar das lang geleden dus daar begin ik zelf nog even niet aan,,,




quikfit schreef:Ik zou de voorgeschreven bougies monteren,als je later meer vermogen hebt kan je altijd nog een graadje kouder monteren.
Bougies kan je monteren zonder pakkingen te moeten vervangen.
Aangezien je plannen hebt om er meer vermogen uit te halen zou ik de kleppen ook stellen/controleren...dan moet je 2 klepdekselpakkingen en 4 bougiegatrubbers aanschaffen.
Ik zou voor een vol synthetische olie gaan,er is geen reden te bedenken om voor een half synthetische olie te kiezen,behalve dat je dan een tientje of zo bespaart.

Gr.Quikfit :mrgreen:

Re: NGK PFR7B bougie's (setje van 4)

Geplaatst: 17 jun 2019 19:59
door quikfit
Ik kan het zo gauw niet vinden maar ik dacht 50.000(hang me er niet aan op)
Is ongeveer 2 uurtjes werk en ik heb prijzen gehoord hier op het forum van zo'n 200 €uries.

Gr.Quikfit :mrgreen:

Re: NGK PFR7B bougie's (setje van 4)

Geplaatst: 17 jun 2019 20:23
door aze2000
Ok ,, ik zal morgen eens bij 2 garages vragen voor een prijs..


quikfit schreef:Ik kan het zo gauw niet vinden maar ik dacht 50.000(hang me er niet aan op)
Is ongeveer 2 uurtjes werk en ik heb prijzen gehoord hier op het forum van zo'n 200 €uries.

Gr.Quikfit :mrgreen:

Re: NGK PFR7B bougie's (setje van 4)

Geplaatst: 19 jun 2019 09:24
door aze2000
De dealer gebeld,

Ik vroeg hem wanneer kleppen gesteld moeten worden, maar hij melde gelijk NOOIT.

als je op benzine rij is dat niet nodig en zonde van je geld. of je moet echt de kleppen horen dan kan het.

nou ok,, zal nog eens een andere dealer bellen om het daar nog eens te vragen.



quikfit schreef:Ik kan het zo gauw niet vinden maar ik dacht 50.000(hang me er niet aan op)
Is ongeveer 2 uurtjes werk en ik heb prijzen gehoord hier op het forum van zo'n 200 €uries.

Gr.Quikfit :mrgreen:

Re: NGK PFR7B bougie's (setje van 4)

Geplaatst: 19 jun 2019 09:59
door SP-Boxer
Volgens mij is het controleren bij 100.000km op benzine. Maar lijkt me niet onlogisch dat de dealer dat inmiddels overslaat na de ervaring dat stellen in de praktijk nooit nodig is.