klopt dat vertelde hij ook,, hij gaf liever een eerlijk advies als dat hij geld wilde verdienen op iemand wat totaal on nodig was in zijn ogen,
nou opzich voor een dealer wel te waarderen ..
SP-Boxer schreef:Volgens mij is het controleren bij 100.000km op benzine. Maar lijkt me niet onlogisch dat de dealer dat inmiddels overslaat na de ervaring dat stellen in de praktijk nooit nodig is.
Controleren van de kleppen kan nooit geen kwaad,is een preventieve handeling.
En kleppen gaan altijd strakker staan en dat hoor je nooit, wel kleppen met teveel speling.
eens,, tis meer wat zou de klepspeling controleren en of bijstellen kosten,,?
en weeg dat af tegen wel of niet doen.. dat is meer wat de dealer vertelde..
erichendri schreef:Controleren van de kleppen kan nooit geen kwaad,is een preventieve handeling.
En kleppen gaan altijd strakker staan en dat hoor je nooit, wel kleppen met teveel speling.
Ik zou geen honderdduizend rijden voordat ik de klepspeling ga controleren met het ''boutje moertje systeem''....zelfs niet op benzine.
Motoren met stelbekers moeten om de honderdduizend gecontroleerd worden.
En een dealer die verteld dat je kleppen pas moet stellen als je ze hoort rij ik meteen voorbij,die discussie hebben we hier al eerder gehad,de klepzetels slaan in waardoor de kleppen te strak gaan staan...EN DUS MINDER GELUID GAAN MAKEN...met kans op het verbranden van met name de uitlaatkleppen en het daaropvolgende ''motor eruit en 2 cilinderkoppen die gereviseerd moeten worden''.
En wat betreft de vermoedelijke kosten...dat staat hierboven al.
Controleren kan nooit kwaad, maar bij de 2.0 turbo motoren kan ik het aantal kleppen wat ik daadwerkelijk heb moeten stellen makkelijk op 1 hand tellen. Met 160.000 zou ik de moeite nog niet eens nemen om te controleren. Dan moet er toch echt minimaal een ton meer op staan.
ik zal voor de info nog eens een adere dealer bellen kijken wat hij mij verteld.
ik ben wel van het (overdreven) onderhoud,, dus zal zeker de klepspeling controleren,, maar ik ga dan anders eerst mn butget even aan andere zaken uitgeven die hard nodig zijn..
uiteraard zal ik laten weten wat de andere dealer mij mede deel..
JSE schreef:Controleren kan nooit kwaad, maar bij de 2.0 turbo motoren kan ik het aantal kleppen wat ik daadwerkelijk heb moeten stellen makkelijk op 1 hand tellen. Met 160.000 zou ik de moeite nog niet eens nemen om te controleren. Dan moet er toch echt minimaal een ton meer op staan.
De legacy controleerde ik bij 300k omdat er een week later lpg werdt ingebouwd.
Auto had ik gekocht bij 154k en zelf nooit iets met de kleppen gedaan.
Advies subaru was bij deze motor idd elke 100k controleren.
Is een boutje-moertje klepstelsysteem.
Op lpg stel ik ze tussen de 30k en 35k.
nou dat is mijn idee nu ook een beetje, dat als ik m evt op lpg gooi hem daarvoor laat controleren.
weet jij nog ofdat er veel gesteld moest worden dan?
erichendri schreef:De legacy controleerde ik bij 300k omdat er een week later lpg werdt ingebouwd.
Auto had ik gekocht bij 154k en zelf nooit iets met de kleppen gedaan.
Advies subaru was bij deze motor idd elke 100k controleren.
Is een boutje-moertje klepstelsysteem.
Op lpg stel ik ze tussen de 30k en 35k.
@aze2000
ik heb zelf ook een XT 2.0 gereden op LPG en heb elke 100k laten controleren en stellen.
bij elke keer nodig gebleken.
al was het niet veel, maar toch voldoende om te stellen. spul lag toch open vanwege de distributie dus meteen maar laten doen, voorkomen is beter dan genezen.
trouwens wel heel veel plezier gehad van de fozzie, goed onderhoud verlengd je rijplezier.
ik begrijp dat als je op lpg rijdt dat je zeker de kleppen laat controleren en om de ton lijkt mij prima idd.
en ik ben zeker van preventief, onderhoud!!
hoeveel km heb jij gereden op lpg en welke installatie had jij er in zitten van welk merk.
en ooit problemen ondervonden hier van?
ferluci schreef:@aze2000
ik heb zelf ook een XT 2.0 gereden op LPG en heb elke 100k laten controleren en stellen.
bij elke keer nodig gebleken.
al was het niet veel, maar toch voldoende om te stellen. spul lag toch open vanwege de distributie dus meteen maar laten doen, voorkomen is beter dan genezen.
trouwens wel heel veel plezier gehad van de fozzie, goed onderhoud verlengd je rijplezier.