Berucht oliekoeler pijpje 3.0R motor

Zet hier je onderdelen te koop
Gesloten
ferluci
Berichten: 257
Lid geworden op: 15 mei 2014 10:25

Re: Berucht oliekoeler pijpje 3.0R motor

Bericht door ferluci »

@SP-Boxer

je hebt PB
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Berucht oliekoeler pijpje 3.0R motor

Bericht door SP-Boxer »

Jup, netjes gezien zondag, maar heb er nog niet naar kunnen kijken.

Ik laat nog iets weten :!:
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Berucht oliekoeler pijpje 3.0R motor

Bericht door SP-Boxer »

Met het toegestuurde chassisnummer nog eens in het artikel gedoken en het blijkt inderdaad dat de allereerste 3.0R exemplaren een afwijkend pijpje hadden.
Ze zijn begonnen met de 21328AA070, deze is tot motornr. 105060 geleverd. Vanaf 105061 is de kortere 21328AA071 geleverd. Deze overgang heeft in februari 2004 plaatsgevonden en de auto waar het hier over ging is ook in die maand gebouwd.
Als het goed is eindigt het motornummer op het typeplaatje dus op een getal gelijk of lager dan 105060.

Subaru geeft vervolgens de volgende uitwisselbaarheid aan:
Interchangeability.png
Op basis van het chassisnummer zou het dus als setje uitgewisseld moeten worden. Het pijpje + de slang en de 2 clips.
Op nieuwere chassisnummers komt deze info niet naar boven, dus hiermee lijkt ea. duidelijk.
"I feel Legacy"
ferluci
Berichten: 257
Lid geworden op: 15 mei 2014 10:25

Re: Berucht oliekoeler pijpje 3.0R motor

Bericht door ferluci »

@SP-Bokser

knap staaltje research, hulde en respect :okeee:
komt er dus nu eigenlijk op neer dat ik in het bezit ben van een overgangsmodelletje :lol:
wordt dan goed zoeken mocht ik nog onderdeeltjes nodig zijn in de toekomst, dat het wel de juiste zijn.
zal wel loslopen denk ik, want het pijpje zit er onder en voldoet volledig naar verwachting na een kleine aanpassing.
in ieder geval toch bedankt voor je moeite om het opgehelderd te krijgen.
kiep up se koed wurk :D
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Berucht oliekoeler pijpje 3.0R motor

Bericht door SP-Boxer »

Bij twijfel wil ik altijd even in het programma duiken voor je, meer dan een chassisnummer heb ik niet nodig.
Alleen soms duurt het even voordat ik de betreffende laptop aanslinger :mrgreen:
"I feel Legacy"
Gesloten