Pasplaat en vliegwiel Subaru naar VW versnellingsbak

Zet hier je onderdelen te koop
Plaats reactie
dj rene
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 jul 2013 07:48

Pasplaat en vliegwiel Subaru naar VW versnellingsbak

Bericht door dj rene »

Zoals de titel al verklapt gaat het om pasplaten en vliegwielen voor voor de Urabus eigenaren.
De pasplaten zijn geschikt voor alle versnellingsbakken die het zelfde boutpatroon hebben als van alle luchtgekoelde VWs (inclusief WBX versnellingsbakken).

Hiermee bedoel ik het Boutpatroon van de gaten waar de motor aan de versnellingsbak wordt gemonteerd.
Deze 4 gaten zitten op dezelfde plek en met dezelfde afstand van elkaar zoals o.a. bij een Kever, T1, T2, en de vroege Luchtgekoelde en WBX T3 bussen.
Ook de karmann ghia, kubelwagen en de Type3 en Type4 modellen ( niet te verwarren T3 en T4 bussen) hebben dit zelfde boutpatroon.
Dus voor de hele luchtgekoelde groep en de wagens die zijn voorzien van een WBX motor hebben we een pasplaat met vliegwiel in ons assortiment.
De pasplaat is niet geschikt voor versnellingsbakken van T3 bussen waar een Diesel in heeft gezeten.
Het boutpatroon hiervan is weer ander.
Mocht je wel graag de versnellingsbak van de Diesel willen gebruiken, dan is het mogelijk om de Klok/Bellhousing van een vroege t3 Benzine te monteren.

Het vliegwiel is uit één geheel gemaakt en is niet samengesteld uit meerdere delen.
Ook hoeft er geen oud vliegwiel meer ingeleverd te worden waar voorheen de starterkrans van gebruikt werd.
De vliegwielen die we op dit moment hebben zijn allemaal geschikt voor 228mm koppelingsplaten.
Dit is gedaan omdat Subaru zelf 225mm koppelingsplaten gebruikt en deze maat dus echt nodig is voor het koppel dat deze motoren leveren en voor de iets zwaardere voertuigen of mensen die toch af en toe eens een stevige stoplicht sprint willen maken.

Vliegwielen met een andere diameter zijn op bestelling ook gewoon te leveren.
Uiteraard worden alle pasplaten en vliegwielen geleverd met een naaldlager en de bijbehorende (moeilijk verkrijgbare) 4 bouten die weer in de Subaru motor geschroefd worden.

Prijs € 450.


Groet René
Bijlagen
IMG_20160417_135827.jpg
IMG_20160417_134816.jpg
IMG_20160417_135035.jpg
IMG_20160417_135305.jpg
IMG_20160417_135607.jpg
Jan klus
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jul 2016 20:42

Re: Pasplaat en vliegwiel Subaru naar VW versnellingsbak

Bericht door Jan klus »

Hoe en waar bestel ik een pasplaat voor een subaru 2.0 GL AWD met bouwjaar 13-01-1999. Is 450€ voor een compleet setje verzonden naar Belgie?
dj rene
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 jul 2013 07:48

Re: Pasplaat en vliegwiel Subaru naar VW versnellingsbak

Bericht door dj rene »

Hallo Jan.

De Pasplaat en Vliegwiel is gewoon bij mij te bestellen.
Heb ze op voorraad liggen.
Stuur me een persoonlijk bericht waar we verdere gegevens uit kunnen wisselen.
Het bedrag is helaas niet inclusief verzenden.
Dit zou ik even voor je na moeten kijken wat dit naar België is.
Voor meer ombouw onderdelen naar Subaru in VW of Kitcar kun je ook bij me terecht.

Groet René

Ps.
In welk voertuig gaat de motor geplaatst worden.
2.0 en 2.1 WBX hebben een dikkere Klok/bellhousing waarvoor langere bouten nodig zijn.
Ook die heb ik uiteraard op voorraad.
dj rene
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 jul 2013 07:48

Re: Pasplaat en vliegwiel Subaru naar VW versnellingsbak

Bericht door dj rene »

Hallo Jan.

Heb net even voor je gekeken wat het kost om naar België te versturen.
De kosten hiervan zijn €35.65.
Dan is het pakket ook voor €500 verzekerd.
Voor dat geld kun je niet helemaal naar Friesland rijden.
Maar als je langs wil komen ben je natuurlijk van harte welkom.
We hebben namelijk ook meer spullen die nodig zijn voor een ombouw.
Zoals:
Motorsteunen.
Brandstofpompen (elektrisch).
Ingekorte carterpannen.
Ook doe ik Waterbruggen van de Subaru motor aanpassen.
Zo kan deze omgedraaid worden op de motor en komt de leiding voor je koelvloeistof uit bij de startmotor.
Dit is de plek waar het in een VW T3 ook zit.

Verder passen we ook kabelbomen aan.
We dunnen ze helemaal uit, maar het uitleesgedeelte blijft gewoon in takt.
Ook blijven de stekkers voor de zelf diagnose en het zelf uitlezen van de ECU in takt.
Dit is een klusje waar de meeste mensen tegenaan hikken bij een Subaru ombouw.

Groet René.
dj rene
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 jul 2013 07:48

Re: Pasplaat en vliegwiel Subaru naar VW versnellingsbak

Bericht door dj rene »

En stil is het weer.
Altijd zo jammer als je ergens tijd en energie in steekt en mensen dan vervolgens niets van zich laten horen. :(
Jan klus
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jul 2016 20:42

Re: Pasplaat en vliegwiel Subaru naar VW versnellingsbak

Bericht door Jan klus »

Sorry René, ik had verwacht een melding te krijgen via mail moest er een antwoord komen op mijn vraag.
De motor komt in een VW 1600TL Fastback type 3. De motor uit de subaru komt uit een GF8 010. Indentificatienr:
JF1GF8LJ4WG060519. Kan jij hier uit afleiden welke motor het is en wat er verder nog nodig is?
Dit project gaat zeker door, maar zal pas in september zijn.
dj rene
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 jul 2013 07:48

Re: Pasplaat en vliegwiel Subaru naar VW versnellingsbak

Bericht door dj rene »

Heb nu nachtdienst, maar als je me morgenmiddag na 15:00 even Beld of zaterdag overdag dan kunnen we misschien even het één en ander makkelijker doornemen.
Via de telefoon praat altijd even makkelijker als dat we 10X op en neer mailen/schrijven.
M'n telefoonnummer stuur ik je via een persoonlijk berichtje.

Groet René
Rogier van de Kraats
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 aug 2021 17:29

Re: Pasplaat en vliegwiel Subaru naar VW versnellingsbak

Bericht door Rogier van de Kraats »

Hallo ik had een vraag kan je ook een pasplaat leveren voor een 4 bak diesel t3 ?
met vriendelijke groet rogier
dj rene
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 jul 2013 07:48

Re: Pasplaat en vliegwiel Subaru naar VW versnellingsbak

Bericht door dj rene »

Hallo Rogier.

Ik heb mijn bedrijf niet meer door ziekte en heb destijds de hele voorraad verkocht.
Voor een adapterplaat en aangepast vliegwiel moet je nu naar Duitsland naar het bedrijf DS Tuning in Lingen.
http://www.ds-tuning.com/adapter.html

Ik weet dat ze een paar jaar geleden bezig waren om voor een Diesel koppeling huis een adapterplaat en vliegwiel te maken.
Geen idee of dit inmiddels is gelukt.
Anders moet je een koppeling huis van een benzine model monteren, daar passen de Adapterplaten en vliegwiel wel op.
Deze adapterplaten en vliegwiel Zijn voor EJ motoren maar ook EG33 EZ30D motoren.
Als je een EA motor hebt dan moet ik je teleurstellen, daar worden geen adapter sets meer voor gemaakt.

Groet René Hofstede
Plaats reactie