ik heb de specs nog niet helemaal geverifieerd, maar als je vooral voor top-end power gaat en je stationair loop wat op wilt offeren, is dit een mooie set:
http://www.subaruclub.nl/forum/viewtopic.php?t=48318
Bram
tuning spul: koppen/nokkenassen EJ20
tuning spul: koppen/nokkenassen EJ20
...ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15
Re: tuning spul: koppen/nokkenassen EJ20
Let wel op dat dit Phase II is (vanaf 1999) en niet compatible is met koppen of inlaatspruitstuk van 1998 of vroeger.
Op zich wel leuk spul maar 272 graden is wel erg veel voor een straat motor, APK kan een een probleem zijn i.v.m. duratie/overlap en daarmee onverbrande gassen in de uitlaat.
Saillant detail: Subaru/Prodrive gebruikten op de WRC auto's zelfs tot en met afgelopen jaar nog de Phase I koppen uit 1997/1998 i.v.m. betere flow...
Op zich wel leuk spul maar 272 graden is wel erg veel voor een straat motor, APK kan een een probleem zijn i.v.m. duratie/overlap en daarmee onverbrande gassen in de uitlaat.
Saillant detail: Subaru/Prodrive gebruikten op de WRC auto's zelfs tot en met afgelopen jaar nog de Phase I koppen uit 1997/1998 i.v.m. betere flow...
Re: tuning spul: koppen/nokkenassen EJ20
klopt ja, ik denk dat een blok ongeveer stationair gaat lopen zoals deze:Marnix schreef:Let wel op dat dit Phase II is (vanaf 1999) en niet compatible is met koppen of inlaatspruitstuk van 1998 of vroeger.
Op zich wel leuk spul maar 272 graden is wel erg veel voor een straat motor, APK kan een een probleem zijn i.v.m. duratie/overlap en daarmee onverbrande gassen in de uitlaat.
Saillant detail: Subaru/Prodrive gebruikten op de WRC auto's zelfs tot en met afgelopen jaar nog de Phase I koppen uit 1997/1998 i.v.m. betere flow...
http://www.grs-motorsports.com/noticias ... ds/416.wmv
ze zien je aankomen bij de APK...
Bram
...ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...
Re: tuning spul: koppen/nokkenassen EJ20
Hij is net iets sneller als mijn standaard 1200 kever met 34 pk