Pagina 1 van 1

[TK] Subaru Legacy 2.5 OUTBACK AWD (2000)

Geplaatst: 02 mei 2012 08:28
door Banzi
Afbeelding
Afbeelding

Omschrijving:
Prachtig Subaru Legacy Outback voor de liefhebber.
Deze robuuste All-Wheel-Drive kan u werkelijk overal brengen.
Bouwjaar: 2000
Km-stand: 314K
Vermogen: 156 Pk
Max aanhanger gewicht: 1.800 kg
Max snelheid: 197 km/u
Acceleratie 0-100: 9,5 s

Afbeelding
Afbeelding

Inclusief:
- ABS remsysteem
- Airbags voor bestuurder en passagier
- Centrale deurvergrendeling
- Elektrische ramen voor en achter
- Airconditioning
- Stuurbekrachtiging
- Mistlampen
- Elektrische spiegels
- Volwaardig reserve-wiel
- Demonteerbare trekhaak
- Zomerbanden op lichtmetalen velgen (zie foto's)
- Winterbanden op lichtmetalen velgen (in opslag)

Afbeelding

Alle speakers zijn vervangen door hoge kwaliteit speakers van het merk Clarion. De overige audio-apparatuur is in overleg over te nemen
(DVD-speler, 6-kanaals JBL versterker, 2 subwoofers, dit alles zit niet in de prijs inbegrepen).

Afbeelding

De vraagprijs voor deze zeer gave wagen is: € 2.950,- (Dit is dus inclusief een set extra velgen + banden!)

Eventueel is de extra set velgen + banden los te koop. Ik heb hier echter geen foto's van...

Re: [TK] Subaru Legacy 2.5 OUTBACK AWD (2000)

Geplaatst: 02 mei 2012 09:35
door SP-Boxer
Mooie auto, maar 314k km? Wanneer ik de koppakking vervangen?

Re: [TK] Subaru Legacy 2.5 OUTBACK AWD (2000)

Geplaatst: 02 mei 2012 10:59
door Banzi
SP-Boxer schreef:Mooie auto, maar 314k km? Wanneer ik de koppakking vervangen?
Toen ik de auto kocht, met ruim 200k km op de teller, waren er 2 groepen "auto-experts". De ene groep verklaarde me voor gek dat ik een auto met zoveel km op de teller ging kopen, de andere groep zei dat een subaru nog minstens datzelfde af kon leggen.

Sinds dat ik de auto heb, is volgens mij de koppakking niet vervangen.

Overigens heeft de garage-houder mij nog niet verteld dat dat nodig zou zijn, want dan had dat vervangen geweest.
Deze wagen heeft zijn hele leven bij dezelfde garage onderhoud gehad (ook voordat ik eigenaar werd).

Ik snap dat de hoge km-stand mensen afschrikt, echter rijdt de wagen nog steeds als een zonnetje.

Re: [TK] Subaru Legacy 2.5 OUTBACK AWD (2000)

Geplaatst: 02 mei 2012 11:30
door erichendri
Hoge kilometer standen zijn ook geen probleem voor een auto.
Heb er zelf één met 270000 km uit '99 en deze rijdt ook nog als een zonnetje.
En tussen de beurten (12500 km) geen olieverbruik.
Hoge km standen zijn eigenlijk meer psychisch.
Vroeger ( begin jaren negentig) vonden ze 100000 km al veel.
Succes met de verkoop, wat komt er voor terug??

Eric

Re: [TK] Subaru Legacy 2.5 OUTBACK AWD (2000)

Geplaatst: 02 mei 2012 11:43
door Banzi
erichendri schreef:Succes met de verkoop, wat komt er voor terug??
De reden dat ik de auto weg doe, is omdat deze te duur voor mij wordt...

Toen ik mijn vriendin leerde kennen, werd me regelmatig de term "family-wagon" om de oren geslingerd... Daar is ze keihard op teruggekomen sinds ik een ford focus van mijn werk heb gekregen...

Re: [TK] Subaru Legacy 2.5 OUTBACK AWD (2000)

Geplaatst: 02 mei 2012 11:46
door erichendri
Nou, dat is een goed reden en een focus is niet verkeerd hoor.
Is de best rijdende auto in zijn klasse maar anders dan een outback.
Heb de mijne vooral voor zijn wintersport kwaliteiten en de ruimte en
voor de caravan in de zomervakanties.

Eric

Re: [TK] Subaru Legacy 2.5 OUTBACK AWD (2000)

Geplaatst: 02 mei 2012 12:08
door SP-Boxer
Begrijp me niet verkeerd, ik schrik absoluut niet van een dergelijke km-stand op een Subaru.
Echter is de 2.5 niet het beste blok van Subaru. Deze kampt op LPG zo rond de 150k km en op benzine zo rond de 250k km met koppakkingsproblemen.
Soms iets eerder, soms iets later, afhankelijk van het gebruik.

Een 2.5 die dat probleem niet heeft rond die km-stand is volgens mij bijna zeldzaam... vandaar mijn opmerking ;)

Neemt niet weg dat het een mooie auto voor een mooie prijs is!

Re: [TK] Subaru Legacy 2.5 OUTBACK AWD (2000)

Geplaatst: 02 mei 2012 21:08
door erichendri
Groot voordeel van deze auto is dat hij voor zijn leeftijd en kilometerstand
er nog erg goed uitziet.
Af gaande van de fotos dan.
Echter, weet uit ervaring ook dat goed onderhoud er ook voor zorgd dat hoge
kilometerstanden geen problemen zijn.
Weet uit mijn mazda (monteur) tijd dat we auto's in onderhoud hadden met lagere kilometerstanden die ik beslist niet in mijn bezit zou willen hebben.
Dit lijkt mij wel een goede auto.

Eric

Re: [TK] Subaru Legacy 2.5 OUTBACK AWD (2000)

Geplaatst: 03 mei 2012 15:55
door niksnut
is dit dan nog een open deck ?? ik begreep dat de latere 2,5 liters een gesloten deck hebben . ben ik nu fout geinformeert ??

Re: [TK] Subaru Legacy 2.5 OUTBACK AWD (2000)

Geplaatst: 03 mei 2012 16:01
door Banzi
erichendri schreef:Groot voordeel van deze auto is dat hij voor zijn leeftijd en kilometerstand
er nog erg goed uitziet.
Af gaande van de fotos dan.
Ik kan je verzekeren, in het echt ziet deze er ook zo uit!

niksnut schreef:is dit dan nog een open deck ?? ik begreep dat de latere 2,5 liters een gesloten deck hebben . ben ik nu fout geinformeert ??
Sorry, ik heb geen flauw idee waar je het over hebt...

Re: [TK] Subaru Legacy 2.5 OUTBACK AWD (2000)

Geplaatst: 04 mei 2012 22:44
door SP-Boxer
niksnut schreef:is dit dan nog een open deck ?? ik begreep dat de latere 2,5 liters een gesloten deck hebben . ben ik nu fout geinformeert ??
De atmosferische blokken zijn allemaal open deck. Staat overigens los van de problemen met de koppakking!

Re: [TK] Subaru Legacy 2.5 OUTBACK AWD (2000)

Geplaatst: 30 mei 2012 17:46
door RJS
Open of gesloten deck heeft toch te maken met de al dan niet in de koelvloestofkanalen rond de cilinders aanwezige verstevigingen? Gesloten deck zal dan wel met verstevigingen zijn. Of zit ik helemaal fout?

Re: [TK] Subaru Legacy 2.5 OUTBACK AWD (2000)

Geplaatst: 30 mei 2012 22:29
door SP-Boxer
Daar komt het inderdaad op neer.

Re: [TK] Subaru Legacy 2.5 OUTBACK AWD (2000)

Geplaatst: 01 jun 2012 14:44
door RJS
Ik zag op het internet het vervangen van een koppakking van zo'n 2.5 blok. De nieuwe pakking was een gemodificeerde versie, die niet meer (zo gauw) stuk gaat...