L2 turbo coupe

Zet hier je eigen auto te koop
Gesloten
jorrozorro
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 jun 2011 13:52

L2 turbo coupe

Bericht door jorrozorro »

Hallo allemaal,

Een tijdje geleden heb ik mijzelf voorgesteld. Hierbij al aangegeven dat ik momenteel wat problemen heb met mijn Subaru. Door wat drukte ben ik deze week pas actie gaan ondernemen.

De auto is van april 1987, helaas wordt het dus geen oldtimer meer !
In de zomer heb ik de radiateur vervangen en sindsdien waren er toch koelproblemen. Ik ben 2 keer stil komen staan en pas na de tweede keer werd het echte probleem duidelijk. Een radiatorslang was lek! dit is door de ANWB heel eenvoudig verholpen door er een metalen stukje tussen te zetten. Nog een tijdje probleemloos rondgereden tot er op een gegeven moment toch veel rookontwikkeling ontstond, en de auto soms slechter startte. Bij de garage hebben ze de koelvloeistof getest en deze bevatte inderdaad olie sporen. Conclusie; koppakking lek.
Sindsdien nauwelijks gereden in afwachting van wat ik zou gaan doen. Vorige week de auto weer even geprobeerd te starten, en met succes. Sloeg direct aan, wat me wel weer vertrouwen gaf.

Alleen ben ik redelijk a-technisch. Heb geen ruimte om te sleutelen, geen kennissen die mij 'even' kunnen helpen om de motor eruit te lichten :P en de reparatie (fatsoenlijk) te voltooien. En als student laat ik dit maar niet bij een garage doen......

Ineens stond daar een leone2 station te koop uit november 1986. Die moest ik hebben, wordt morgen gebracht. Hier kan ik mooi mijn turbovelgen weer onder leggen en mijn bijna nieuwe set winterbanden voor de winter bewaren. Heb ik dat ook allemaal niet voor niks aangeschaft.

Dit brengt mij eigenlijk tot de conclusie dat de leone turbo er uit moet. Hopelijk naar iemand die ruimte, tijd en kennis heeft en de auto weer in orde maakt, zodat deze niet op de sloop belandt! deze persoon hoop ik hier te vinden.

Kort nog wat info over de auto:
Leone 2 turbo aut(3) coupé (goud-geel) RV-45-SV voor foto zie voorstellen (Jorrit)
Auto ziet er momenteel niet meer zo strak uit als op die foto's
Blok loopt verder prima, alleen koelprobleem moet dus opgelost worden.
Heeft een nieuwe dynamo en accu nodig
set all-season banden die voor de Duitse winter goedgekeurd zijn
rechter electrisch raam defect
dakraam werkt goed, en lekvrij
bruin stoffen interieur in goede staat, scheurtje boven op achterbank leuning
Vorig jaar apk is een melding gemaakt over remmen, hier moet nu waarschijnlijk wat vervangen worden.

Volgens mij is dit het belangrijkste, hoor het anders graag als er vragen zijn.

De apk verloopt half augustus dus de auto heb ik graag voor die tijd weg, weet niet wat anders de consequenties zijn?
Aangezien ik deze week de oldtimer krijg, loop ik met het idee hier later gas in te bouwen. Om het turbo blok voor onderdelen te houden, of misschien toch eens in te laten bouwen. Lijkt me gaaf zo'n ouwe station op turbo en dan wederom alle Goljes eruit gassen! :D Maar in dat geval wordt de auto dus toch 'gestript' met wederom een leone minder op de weg. Leuke optie maar geniet niet mijn voorkeur!

Reacties, vragen, opmerkingen, condoleances, felicitaties, scheldpartijen... ik hoor (lees) het wel!

Groeten
Jorrit

PS.
Maandag of dinsdag in het voorsteltopic foto's van de leone2 station met verhoogd dak!! (de oplettende internetters hebben de advertentie vast al voorbij zien komen vorige week :))
Gebruikersavatar
justyfever
Berichten: 1438
Lid geworden op: 25 mar 2009 11:02

Re: L2 turbo coupe

Bericht door justyfever »

Donkergroen dus.. hoeveel heb je er voor betaald :shock:
Hij stond eerst voor een godsvermogen op Marktplaats :o

Veel plezier ermee!
Proud (and only) member of the Dutch Justy Fan Club!
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5506
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: L2 turbo coupe

Bericht door SP-Boxer »

Koppakking lek, of het bekendste euvel bij die motoren: gescheurde cilinderkoppen?

Wel veel plezier toegewenst met de station!
"I feel Legacy"
jorrozorro
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 jun 2011 13:52

Re: L2 turbo coupe

Bericht door jorrozorro »

Dat zou het ook nog eens kunnen zijn inderdaad. Hier kom je pas achter als je de koppen eraf haalt denk ik, of zijn er droge methode om te weten wat het precies is?

Ik weet volgens mij welke je bedoelt, de station voor €5000? Dit is in ieder geval een ander, staat nog op Duits kenteken dus dat ga ik volgende week even regelen. Zo'n budget heb ik als student niet voor een auto... (helaas, anders zou ik volgens mij snel een SVX kopen :D)

Auto staat op de oprit, wel half in de heg maar zal zo een foto maken. Deze post ik in mijn eerdere topic waarin ik mijzelf voorstel...

ohja, mijne was nog geen 1/3 van die prijs...maar er komen nog wat kosten voor het invoeren natuurlijk...
jorrozorro
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 jun 2011 13:52

Re: L2 turbo coupe

Bericht door jorrozorro »

Leone turbo update:

Een mooi aanbod gekregen van de plaatselijke garage. Plek zat daar dus ik mag Leone gewoon neerzetten en krijg een vrijwaring. Beschikbaar voor onderdelen voor mijzelf en natuurlijk voor andere die iets nodig hebben. Hele kleine kans dat de auto later weer op de weg komt, maar ik verwacht het zelf niet. Het zal een heel karwij zijn de auto weer strak en goed lopend te hebben. Wordt ook niet meer belastingvrij dus dan houdt het snel op... (bij verkoop zal de opbrengst lager zijn dan de kosten voor enkele onderdelen die ik de komende jaren zeer waarschijnlijk zelf nodig heb. Nog een reden om de auto in eigen bezit te houden)

Dit onderdeel mag wat mij betreft op slot, Ik zal zodra het allemaal geregeld is een nieuw forum openen op in de categorie 'onderdelen te koop' of iets dergelijks.

Groet
Jorrit
Gesloten