Forester 2.0 AWD 2002

Zet hier je eigen auto te koop
Gesloten
nicoscubie
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 okt 2015 20:53

Forester 2.0 AWD 2002

Bericht door nicoscubie »

Te koop een goed gebruikte Subaru Forester 2.0 AWD standaard met Airco.

Deze auto gekocht om een caravan te trekken wat hij zeer goed doet, nu we een VW t3 bus hebben zijn we bezig deze om te bouwen naar een camper om daarmee op vakantie te gaan.
Zodoende is de Forester een beetje overkill om dagelijks mee te rijden en vandaar dat we hem wegdoen.
Ik zet hem expres niet op Marktplaats omdat ik wil dat deze auto bij een liefhebber terecht komt.
Het is een auto die net 151000km op de teller heeft staan en dus net ingereden is, hij heeft uiteraard gebruikssporen maar alles functioneert naar behoren en doet het gewoon goed.
Hij heeft net 4 nieuwe Evergreen(chinees) banden standaard maat.
Hij heeft volgende maand een apk nodig waar hij zeker met gemak doorheen komt.
Ik ben de tweede eigenaar.


De vraagprijs is 2500 euro en dat is hij ook zeker waard.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4871
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Forester 2.0 AWD 2002

Bericht door quikfit »

Hoi,

Met een ''verse'' APK verkoop je,je auto veel makkelijker... ;)

Gr. Quikfit :okeee:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
nicoscubie
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 okt 2015 20:53

Re: Forester 2.0 AWD 2002

Bericht door nicoscubie »

Deze week krijgt hij een verse apk ;-)
haroldg
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 okt 2015 15:09

Re: Forester 2.0 AWD 2002

Bericht door haroldg »

Je hebt PB
GijsB
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 sep 2015 23:41

Re: Forester 2.0 AWD 2002

Bericht door GijsB »

Ziet er goed uit en lijkt mij een koopje .... Jammer dat ik net een turbo heb gekocht uit 2000 (2.400 euro, 215.000) anders was ik zeker geïnteresseerd geweest.... Overigens wel via Marktplaats en daardoor ben ik nu liefhebber ;-) (is mijn 1e Subaru)
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1281
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Forester 2.0 AWD 2002

Bericht door sufos »

quikfit schreef:Hoi,

Met een ''verse'' APK verkoop je,je auto veel makkelijker... ;)

Gr. Quikfit :okeee:
Een auto zónder Chinese banden verkoopt volgens mij ook sneller ;)
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Gebruikersavatar
the dude
Berichten: 1800
Lid geworden op: 21 dec 2008 12:43

Re: Forester 2.0 AWD 2002

Bericht door the dude »

Met een auto ZONDER banden kom je ook nergens. Zelfs niet bij de Chinees.
XT: 2 COOL 2 B 4GOTTEN
haroldg
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 okt 2015 15:09

Re: Forester 2.0 AWD 2002

Bericht door haroldg »

Deze Forester staat inmiddels bij mij voor de deur:met verse apk / chinese bandjes en .......verkocht! :D

Nico bedankt!

Ik stel me binnenkort wel eens voor op dit forum
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4871
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Forester 2.0 AWD 2002

Bericht door quikfit »

Welkom...en veel plezier met je Forester :okeee:

Gr. Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1281
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Forester 2.0 AWD 2002

Bericht door sufos »

haroldg schreef:Deze Forester staat inmiddels bij mij voor de deur:met verse apk / chinese bandjes en .......verkocht! :D

Nico bedankt!

Ik stel me binnenkort wel eens voor op dit forum
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst ! Toch wil ik je de volgende tekst niet onthouden.

Prestaties van Chinese banden blijven ver achter

Het Duitse automagazine Autobild heeft onderzoek gedaan naar de kwaliteiten van autobanden die geproduceerd zijn in China en heeft deze vergeleken met de kwaliteiten van Europese premium banden. Uit het onderzoek is gebleken dat de eigenschappen van autobanden uit het Verre Oosten ver achterblijven op de Europese banden. “Vooral op nat wegdek waren de testresultaten rampzalig”.
Remweg op nat wegdek 24 meter langer bij een snelheid van 100 km/u

En met achter nog steeds een trommelrem was de Forester al niet heel erg vooruitstrevend in die tijd.

Het verschil in remweg bij een snelheid van 100 km/u tussen de ContiPremiumContact™ 5, welke als referentiemodel is gebruikt, en de slechtst geteste band is 24 meter. Dit houdt in dat bij het remmen voor een file de restsnelheid, bij het bereiken van de file, nog 60km/u is. Ook blijkt uit de test dat bij de slechtste Chinese banden aquaplaning begint bij een snelheid van 66km/u, terwijl aquaplaning bij de Europese banden pas vanaf 78km/u optreedt. De experts van AutoBild hebben autobanden van prominente Europese, Amerikaanse en Aziatische fabrikanten getest die in China gemaakt zijn voor de Chinese markt. Deze banden werden niet goedgekeurd voor verkoop in de EU. De geteste bandenmaat, 205/55R16, is een veel voorkomende maat onder compacte en middenklasse auto’s.

Read more: http://www.conti.nl/nieuws/autobild-chi ... z3ov2Y0zoY
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4871
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Forester 2.0 AWD 2002

Bericht door quikfit »

Heb deze serie laten monteren...omdat er hier geen zoab ligt. https://www.nokiantyres.com/summer-tyres/nokian-line/

Gr. Quikfit :okeee:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
haroldg
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 okt 2015 15:09

Re: Forester 2.0 AWD 2002

Bericht door haroldg »

sufos schreef:
haroldg schreef:Deze Forester staat inmiddels bij mij voor de deur:met verse apk / chinese bandjes en .......verkocht! :D

Nico bedankt!

Ik stel me binnenkort wel eens voor op dit forum
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst ! Toch wil ik je de volgende tekst niet onthouden.

Prestaties van Chinese banden blijven ver achter

Het Duitse automagazine Autobild heeft onderzoek gedaan naar de kwaliteiten van autobanden die geproduceerd zijn in China en heeft deze vergeleken met de kwaliteiten van Europese premium banden. Uit het onderzoek is gebleken dat de eigenschappen van autobanden uit het Verre Oosten ver achterblijven op de Europese banden. “Vooral op nat wegdek waren de testresultaten rampzalig”.
Remweg op nat wegdek 24 meter langer bij een snelheid van 100 km/u

En met achter nog steeds een trommelrem was de Forester al niet heel erg vooruitstrevend in die tijd.

Het verschil in remweg bij een snelheid van 100 km/u tussen de ContiPremiumContact™ 5, welke als referentiemodel is gebruikt, en de slechtst geteste band is 24 meter. Dit houdt in dat bij het remmen voor een file de restsnelheid, bij het bereiken van de file, nog 60km/u is. Ook blijkt uit de test dat bij de slechtste Chinese banden aquaplaning begint bij een snelheid van 66km/u, terwijl aquaplaning bij de Europese banden pas vanaf 78km/u optreedt. De experts van AutoBild hebben autobanden van prominente Europese, Amerikaanse en Aziatische fabrikanten getest die in China gemaakt zijn voor de Chinese markt. Deze banden werden niet goedgekeurd voor verkoop in de EU. De geteste bandenmaat, 205/55R16, is een veel voorkomende maat onder compacte en middenklasse auto’s.

Read more: http://www.conti.nl/nieuws/autobild-chi ... z3ov2Y0zoY
Die chinese banden hebben idd ook niet mijn voorkeur. Maar ze hebben het gehaald tot thuis en kan niet zeggen dat ik er iets van voelde. Ik heb ook geen vergelijk, was immers mijn eerste langere rit met eeen forester.
Ze gaan er overigens spoedig onderuit.

Nog iemand interesse in nagenoeg nieuwe Evergreen's :lol: ?
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1281
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Forester 2.0 AWD 2002

Bericht door sufos »

Daar waar anderen zweren bij Bridgestone dueler heb ik een goede ervaring met Continental 4x4 contact. Prima band voor een dito prijs. Momenteel in Duitsland rond de €68 p/st. Verzendkosten naar NL is maximaal €20 en soms zelfs gratis :D
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
haroldg
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 okt 2015 15:09

Re: Forester 2.0 AWD 2002

Bericht door haroldg »

sufos schreef:Daar waar anderen zweren bij Bridgestone dueler heb ik een goede ervaring met Continental 4x4 contact. Prima band voor een dito prijs. Momenteel in Duitsland rond de €68 p/st. Verzendkosten naar NL is maximaal €20 en soms zelfs gratis :D
Bedankt voor je tips; ik ga me er eens in verdiepen.

Heb je ook nog een tip voor een adresje (liefst in de buurt van eindhoven) voor het vervangen van de koppeling (wist al voor aankoop dat deze aan de beurt)?
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1281
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Forester 2.0 AWD 2002

Bericht door sufos »

haroldg schreef:
sufos schreef:Daar waar anderen zweren bij Bridgestone dueler heb ik een goede ervaring met Continental 4x4 contact. Prima band voor een dito prijs. Momenteel in Duitsland rond de €68 p/st. Verzendkosten naar NL is maximaal €20 en soms zelfs gratis :D
Bedankt voor je tips; ik ga me er eens in verdiepen.

Heb je ook nog een tip voor een adresje (liefst in de buurt van eindhoven) voor het vervangen van de koppeling (wist al voor aankoop dat deze aan de beurt)?

Misschien van Nunen in Steensel ?? Zelf heb ik er geen ervaring mee maar de vorige eigenaar van onze auto heeft 'm hier altijd in onderhoud gehad. Hij was er zeer goed over te spreken en daarnaast hebben ze veel ervaring met Subaru omdat het een dealer geweest is.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5506
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Forester 2.0 AWD 2002

Bericht door SP-Boxer »

Van Nunen in Steensel is een optie. We leuk als ze de auto al kennen.
Alternatief is Van Nuland in Volkel.
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
FrieseForester
Berichten: 153
Lid geworden op: 04 okt 2015 20:38

Re: Forester 2.0 AWD 2002

Bericht door FrieseForester »

quikfit schreef:Heb deze serie laten monteren...omdat er hier geen zoab ligt. https://www.nokiantyres.com/summer-tyres/nokian-line/

Gr. Quikfit :okeee:
Dit zijn echt goede banden. Ik heb familie wonen in Noord-Finland en die gebruiken ook Nokian banden, met name de banden met de studs (spijkerbanden). Omdat ik daar met enige regelmaat vertoef rij ik ook vaak met zijn auto (C6) en je kan echt gas geven op sneeuw en ijs. Geweldige rij-ervaring is dat!!
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4871
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Forester 2.0 AWD 2002

Bericht door quikfit »

FrieseForester schreef:
quikfit schreef:Heb deze serie laten monteren...omdat er hier geen zoab ligt. https://www.nokiantyres.com/summer-tyres/nokian-line/

Gr. Quikfit :okeee:
Dit zijn echt goede banden. Ik heb familie wonen in Noord-Finland en die gebruiken ook Nokian banden, met name de banden met de studs (spijkerbanden). Omdat ik daar met enige regelmaat vertoef rij ik ook vaak met zijn auto (C6) en je kan echt gas geven op sneeuw en ijs. Geweldige rij-ervaring is dat!!
Dit weekend gaan de spijkerbanden er weer onder ;)

Gr. vanuit Noorwegen :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
DucATIRadeon
Berichten: 903
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Forester 2.0 AWD 2002

Bericht door DucATIRadeon »

Moi,
ik als ik het goed lees dan is de forester al verkocht aan haroldg?

zou deze topic dan miss op slot mogen, kan voor verwarring zorgen voor zoekende.
Gesloten