Roest

Veren, schokdempers, remmen en besturing
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Powerfred
Berichten: 79
Lid geworden op: 25 jun 2017 09:36

Roest

Bericht door Powerfred »

Wie van jullie heeft problemen met roest?
Roest een Forester uberhaupt wel?
Die van mij had wat plekjes bij de wielkuip onder die rubber strip. en ontdekte ook wat bij een krikpunt, waarschijnlijk vorige eigenaar wat lopen rommelen met opkrikken.
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Roest

Bericht door quikfit »

Ja een Forester roest,achterwielkasten/achterspatbord,subframe achter(waar het diff in hangt),remleidingen boven de benzinetank en soms ook het gedeelte van de carrosserie waar de achterschokbreker bovenin de wielkast is gemonteerd aan de carrosserie. Nou zullen er wel reacties komen dat de winters lang zijn in Noorwegen...maar er rijden hier aanzienlijk meer Subaru's rond dan in NL,op het moment van schrijven staan er op http://www.finn.no 1087 stuks te koop en vroeg of laat slaat het roestduiveltje op de eerdergenoemde punten toe bij de oudere modellen.

Ik ga binnenkort mijn remleidingen en subframe achter controleren/behandelen. ;)

Gr. Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
Powerfred
Berichten: 79
Lid geworden op: 25 jun 2017 09:36

Re: Roest

Bericht door Powerfred »

Ok duidelijk tnx voor de reactie :-)
De winters zullen vast daar lang duren waar jij zit, maar hier in NL gooien ze al tig ton zout op de wegen bij één graadje nachtvorst.
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2408
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Roest

Bericht door boswachterfan »

D'r zit bij mij best wel wat roest aan de onderkant, maar iha oppervlakkig, op draagarmen enzo. De carrosserie is nog geheel gaaf. Heb me voorgenomen om daar na de winter eens wat aan te gaan doen. Eén van de Foresters die ik had bekeken, was aan de onderkant helemaal verroest, echt overal. :shock: Daar moeten ze regelmatig mee door zout water hebben gereden, echt verschrikkelijk. Blij dat ik er goed onder gekeken had.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
Powerfred
Berichten: 79
Lid geworden op: 25 jun 2017 09:36

Re: Roest

Bericht door Powerfred »

Ik zit namelijk te twijfelen over zo'n roestpreventie beurt bij een speciaal bedrijf.
Iemand daar misschien ervaring mee?
Subarumouse

Re: Roest

Bericht door Subarumouse »

Het enige dat ik weet is dat je uit moet kijken wat je er op / in smeert....
Er kunnen reactie's komen tussen de verschillende soorten.
Kijk anders in de oldtimerwereld /bladen voor goede merken of soorten.

Benno
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Roest

Bericht door quikfit »

Ik zou geen zwarte tectyl/Dinitrol (laten) gebruiken maar blanke tectyl(nadat je de roest hebt weggehaald en met Hammerhite hebt behandelt),zwarte droogt uit en na verloop van tijd zitten er scheurtjes en blaasjes in die vol met vocht lopen en het roestproces een ''boost'' geven!
Lijnolie is veel intressanter en goedkoper... ;) https://www.google.se/search?dcr=0&q=li ... 20&bih=908 Ook hier eerst de roest wegkrabben...Hammerhite....en dan lijnolie.

Gr. Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
roozdijk
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 jan 2013 12:14

Re: Roest

Bericht door roozdijk »

Ik denk aan hetzelfde, roestpreventie bij mijn 2003 Forester 2.0. ik overweeg fluid film, Amerikaans spul. Heb vorige winter het frame van mijn caravan ermee behandeld. Blijft altijd vettig, en is dus ook steeds bij te werken. Zie ook Youtube.
Forester SJ - MY13
Gebruikersavatar
Powerfred
Berichten: 79
Lid geworden op: 25 jun 2017 09:36

Re: Roest

Bericht door Powerfred »

Ga je dat zelf doen?
roozdijk
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 jan 2013 12:14

Re: Roest

Bericht door roozdijk »

Denk het niet, toch wel vettig en een brug huren.... Ik denk aan Henk Brons. daar ben ik al eens langsgeweest. Google maar eens. Alleen hij voegt ook een extra laag Perma film toe, ik overweeg dat niet te doen. De Amerikanen spuiten ook enkel met Fluid film. Perma film komt uit Duitsland, is een Europese toevoeging.
Forester SJ - MY13
Plaats reactie