VERKOCHT MY04 Legacy 2.5i Touring Wagon

Zet hier je eigen auto te koop
Gesloten
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

VERKOCHT MY04 Legacy 2.5i Touring Wagon

Bericht door SP-Boxer »

Te Koop!

Al bijna 5 jaar mijn trouwe gezinsauto. Ik heb echter mijn "droom(gezins)auto" gekocht en dus moet deze het veld ruimen.
September 2012 heb ik deze auto gekocht met 113.000km op de teller (NAP rapport aanwezig), sindsdien is de auto super betrouwbaar gebleken. Naast regulier onderhoud geen spannende zaken.

Aan de buitenzijde is helaas zichtbaar dat de auto 13 jaar oud is. Niet storend voor de "A naar B rijder" of de "greenlaner", maar voor de poetser is de lak in een matige staat. Een polijstbeurt zou een prachtige auto opleveren, maar daar heb ik geen trek meer in. :oops: Voor- en achterbumper hebben enkele schades. Het plaatwerk is verder erg strak, nergens parkeerdeukjes ed.

Het is dus een 2.5i voorzien van comfort pack. Naast de luxueuze standaarduitrusting is de auto dus voorzien van het prachtige panoramadak, stoelverwarming en ruitenwisser ontdooi systeem. Als laatste extra is de auto voorzien van lederen bekleding. Eigenlijk mist de auto enkel het navigatiesysteem, maar dat gebruikt niemand meer tegenwoordig :mrgreen:
Trekgewicht van de auto is maar liefst 1800kg, maar daarvoor zul je wel eerst een trekhaak moeten monteren.

Deze auto rijdt heerlijk, of je nu uren over de autobahn rijdt, over bochtige bergweggetjes, of gewoon in het Nederlandse verkeer. De 2.5 is krachtig en laat zich lekker schakellui rijden.
Ik heb er over ca. 45.000km gemiddeld 1 op 11 mee gereden. In mijn ogen is dit keurig voor een grote stationwagen met AWD.

Bouwjaar: 07/2004
Km-stand: 158.180km
APK: 10/2018
Forumprijs: €6250,-

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: MY04 Legacy 2.5i Touring Wagon

Bericht door quikfit »

Wat heb je teruggekocht?

Gr. Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: MY04 Legacy 2.5i Touring Wagon

Bericht door SP-Boxer »

Mijn droomgezinsauto :mrgreen:
Primeur op de Legacy meeting 3/9, daarna op het forum te bewonderen :)

Weer een Legacy dus...
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: MY04 Legacy 2.5i Touring Wagon

Bericht door quikfit »

:okeee:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: MY04 Legacy 2.5i Touring Wagon

Bericht door SP-Boxer »

Maandje verder, op de autosites is de prijs met €250,- gezakt.
Er zit nog steeds ruimte in de prijs, maar er moet wel iemand komen natuurlijk :)
"I feel Legacy"
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: MY04 Legacy 2.5i Touring Wagon

Bericht door *thomas* »

Hele mooie wagen, maar denk nog een aantal weken te vroeg. De wintersporters van de lage landen zijn nu nog hun geld aan het tellen en/of aan het twijfelen of ze nog eens met hun FWD of RWD koekblik naar de Alpen zullen rijden of eindelijk verstandig zijn en een AWD kiezen ;).
Gebruikersavatar
Rookbom
Berichten: 78
Lid geworden op: 13 mei 2012 23:37

Re: MY04 Legacy 2.5i Touring Wagon

Bericht door Rookbom »

Nette auto! Succes met de verkoop Marcel.
"It's more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow."
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: MY04 Legacy 2.5i Touring Wagon

Bericht door SP-Boxer »

Dank :)

Vooralsnog wel enkele reacties per mail, ook al vage buitenlandse reacties die ik maar gewoon laat gaan.
Vraagt iemand naar de onderhoudshistorie waar ik uitgebreid op reageer (kostte me toch een vol uur), nemen ze niet eens te moeite om te reageren. :?

Tot nu toe in de afgelopen maanden nog 0 kijkers... Ik heb uit nijd de Spec B maar weer geschorst om die centen in mijn zak te kunnen houden.
Kennelijk is er weinig interesse in deze auto's. Vreemd dat de occasionprijzen zo hoog liggen dan.
"I feel Legacy"
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: MY04 Legacy 2.5i Touring Wagon

Bericht door *thomas* »

Contacteer eens enkele dealer, je zou soms verbaast zijn over de prijzen die je nog krijgt.

En wat ik doe bij auto is de mensen hun gsm nummer vragen om hen even te kunnen bellen. Ben dat schrijven van ellenlange mails vaak ook beu.
Gebruikersavatar
Rookbom
Berichten: 78
Lid geworden op: 13 mei 2012 23:37

Re: MY04 Legacy 2.5i Touring Wagon

Bericht door Rookbom »

Je hebt hem o.a. op AutoScout staan zei je en zag ik. Dat is een internationaal platform. Ik heb mijn Legacy daar ook enkele dagen te koop gezet. Ik kreeg meteen een sms in zeer gebrekkig Nederlands of ik een e-mail wilde sturen naar een bepaald e-mail adres. Daar heb ik dus geen zin in! Als je serieuze interesse hebt bel of e-mail je zelf.

Via Markplaats ook op de eerste dag iemand die de helft bood. Uit fatsoen reageerde ik dat dat uiteraard te weinig is. Meteen bleek het om een handelaar te gaan die erop uit was om mij te peilen. Het ging deze persoon puur om de bodemprijs.

Aan het aantal bezoekers en 'bewaard als favoriet' aantal te zien is er wel oppervlakkige interesse, maar als niemand belt of e-mailt is er simpelweg geen serieuze interesse.

Het nadeel is dat de Legacy niet bijzonder fraai is en al helemaal niet populair. Je moet de auto hebben ervaren en dan weet je pas dat je echt een goed en betrouwbaar apparaat koopt.
Tot die tijd blijft het hopen op iemand die bewust een vreemde een in de bijt zoekt of al ervaring heeft met Subaru.
"It's more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow."
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: MY04 Legacy 2.5i Touring Wagon

Bericht door SP-Boxer »

Vandaag is de auto weer goedgekeurd voor een jaar. Uiteraard zonder opmerkingen. (Toevallig van het weekend een achterlichtje moeten vervangen :mrgreen: )
Nu dus met APK tot 20-10-2018.


@Thomas: mijn ervaring is dat dealers in NL niet zo scheutig zijn met hun inruilprijzen, maar vervolgens weten ze wel mooie prijzen te vragen. Vandaar ook mijn redelijk forse prijs, geheel marktconform.

@Jeroen: Inderdaad, op Autoscout, Autowereld en nog een lijntje uitgegooid bij de 10.000 collega's van mijn vrouw. (heb daar eerder een auto aan verkocht, werkte toen als een tiet :) )
Marktplaats vind ik allereerst erg prijzig met zijn €25,-, al trek je daar het grootste publiek. Maar of dat publiek echt op zoek is naar een auto vraag ik me af. Ik sla ook regelmatig auto's op, maar ben niet voornemens om op korte termijn iets aan te schaffen. Al weet je het met mij nooit natuurlijk :oops: Tevens is de auto op Marktplaats snel uit beeld, dat vind ik ook verre van ideaal.

Nadat ik een tijd met de Spec B gereden had, moest ik de conclusie trekken dat deze 2.5 eigenlijk al weer 6 weken stil stond. Om die reden heb ik voorlopig besloten om de Spec B te schorsen en de km-stand van de 2.5 op te laten lopen. Wie weet hoe lang het nog gaat duren... Grappig om direct weer te voelen hoe comfortabel en makkelijk zo'n 2.5 rijdt in vergelijking tot de Spec B. De 2.5 is echt een eindeloze snelwegcruiser, super comfortabel, waar de Spec B toch wel uitdaagt om elk klaverblad volle bak te pakken.
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: MY04 Legacy 2.5i Touring Wagon

Bericht door SP-Boxer »

Vanaf morgen verkocht!
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1629
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: MY04 Legacy 2.5i Touring Wagon

Bericht door Rene »

Gefeliciteerd mer de verkoop : kun je weer genieten van je spec-b !
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gesloten