Outback 2.5 2015 Mobiliteit service en nieuwe banden?

Voor de overige technische zaken
Plaats reactie
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Outback 2.5 2015 Mobiliteit service en nieuwe banden?

Bericht door DucATIRadeon »

moi eem,
vanmiddag een onverwacht gevalletje gehad met de sub: A28 richting Assen thv Groningen airport ging het bandenspanningslampje aan. t zal wel, heeft eerst ook gedaan met koud weer dus zal wel.
even later een brom geluid, vlak voor ik een vrachtwaggel ging inhalen, t zal wel de vrachtwagen zijn. ruim voorbij de vrachtwagen geeft ie groot licht en het gebrom werd aanmerkelijk meer en de auto flauw schuin hangen. hmm, das niet de vrachtwagen...
dus aan de kant en ja hoor rechts achter lek. was al vlak voor de afrit Tynaarlo dus hobbel daar wel naar de carpool plek ipv op de vluchtstrook blijven staan. tussentijds mooi gebruik gemaakt van de Subaru Mobiliteit Service Pas! eem bellen, uitleggen waar ik sta en binnen 20 min stond er een bergingswagen voor mn neus! ok, ik zat al bij Vries in de buurt en bergingsbedrijf zat ook in Vries. :D

achterkant omhoog krikken en we hoorde de band lucht aanzuigen! bleek een gat in het looptvlak te zitten waar je een normale balpen in kon schuiven! band van de velg af maar geen voorwerp erin. :cry:

ze hebben 2 proppen in gedaan, is lekvrij, dus naar huis kunnen rijden. heb niks hoeven aftikken of ondertekenen. dus das mooie service van Subaru!

maar goed, persoonlijk voel ik dat een prop in de band een "tijdelijk" oplossing is.
wat is wijsheid: enkel 1 nieuwe band, of alle 4?
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Outback 2.5 2015 Mobiliteit service en nieuwe banden?

Bericht door quikfit »

Hangt ervan af hoeveel profiel de rest heeft...als er niet meer dan 1 a 1,5mm verschil is met voor en achter kan je het af met 2 nieuwe.
Als het meer is dan zou ik er 4 nieuwe onder gooien.
Kijk ook welke as (voor/achter) sneller slijt....zet daar de nieuwe banden op....dan word het verschil sneller kleiner. ;)

Gr. Quikfit. :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
Mr.Q
Berichten: 418
Lid geworden op: 01 jun 2010 11:45

Re: Outback 2.5 2015 Mobiliteit service en nieuwe banden?

Bericht door Mr.Q »

Of eenzelfde nieuwe band kopen en deze laten trimmen (slijpen) naar de maat van de andere banden.

Greetz, Q
Outback 2.5i CVT Exclusive 2010 G3 (+40mm) met leerpakketje
Sold: Legacy 2.0R Exec 07 G3
Moto Martin Rules!; Martin Kawasaki GPz750; Martin Kawa Z750; Kawa GPz750
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Outback 2.5 2015 Mobiliteit service en nieuwe banden?

Bericht door erichendri »

Dat kan ook en profile tire service hebben deze machines.
Bel van te voren.

Eric
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Outback 2.5 2015 Mobiliteit service en nieuwe banden?

Bericht door DucATIRadeon »

dank dank dank!
zal binenkort eens bellen naar profile, zit eentje in Groningen langs de ringweg en op de route woon-werk.
Plaats reactie