Roll bar standaard?

Voor de overige technische zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Roll bar standaard?

Bericht door hummie »

Dat vroeg ik me nu eens af. Voor Forester (in mijn geval sf) maar ook voor SUVs algemeen.
Zit er in de dakconstruktie toch iets van een wat steverige balk werkend als roll bar? Of zit daar gewoon een net zo slap dak op als op een niet SUV?
Simpel gezegd, is de dakconstruktie wat sterker gemaakt?
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Roll bar standaard?

Bericht door SP-Boxer »

Nee, als je verkeerd land ben je nog steeds zo plat als een pannenkoek. Een SUV is niets meer dan een straatblik op hoge poten.
Daarom heb ik de hype van die dingen ook nooit begrepen. Los van "de hoge zit" hebben ze eigenlijk niets extra's te bieden. Van het normale volk gaat vrijwel niemand offroaden.
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Roll bar standaard?

Bericht door erichendri »

Daar zit niks, hoogstens wat extra blik tegen het klapperen van het dak.

Eric
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: Roll bar standaard?

Bericht door hummie »

Ik was ook niet van plan op zijn kop te gaan liggen. Maar ik vroeg het me gewoon af want je zou het eigenlijk wel een beetje verwachten. Nu dus zeker zorgen dat hij op zijn bandjes blijft staan. :)
SP-Boxer schreef:Daarom heb ik de hype van die dingen ook nooit begrepen. Los van "de hoge zit" hebben ze eigenlijk niets extra's te bieden. Van het normale volk gaat vrijwel niemand offroaden.
Ze komen vaak niet eens van de verharde weg af.
Op zich zie ik ook nog wel de voordelen van 4wd of awd. .... Maar dan gaan ze fake suv's met 2wd op de markt zetten. :roll: En tegenwoordig lijkt ook nog elke auto wel zo'n keienvanger onder zijn motor te hebben, al zit dat ding er niet eens echt maar alleen uiterlijk fake in de bumper. :roll:
Ja dan pas ik ook bij het nut. :roll: (O ja, uiterlijke schijn rest dan nog. Wannabe's)

Wat ook leuk is. Rijd je een awd suv, kijkt iedereen afkeurend als de spetters tot je dakrand zitten. :mrgreen: Jaahaaaa daar is dat ding voor gemaakt en gekocht!! 8-) :roll:
Het is ook jammer dat die zo veel zuipen want het liefst zou ik ook in een echte laro rijden.
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Roll bar standaard?

Bericht door erichendri »

Juist als mijn legacy gigantisch vies van de modder is zie je iedereen kijken.
Misschien wel een beetje jalours denkik.

Eric :mrgreen:
Plaats reactie