Legacy houden of verkopen?

Voor de overige technische zaken
Plaats reactie
nivek
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 feb 2017 15:57

Re: Legacy houden of verkopen?

Bericht door nivek »

De knoppen op het stuur. Zijn bij mijn legacy beter.
Gr kevin
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: Legacy houden of verkopen

Bericht door hummie »

SP-Boxer schreef:Ik doe alles zelf, maar €1000,- is niets spannends als je een knappe auto rijdt.
Echt?
Ik koop meestal voor €1000 (en nog wat) een knappe auto waar ik een paar jaar in rijdt en hem dan nog leuk verkoop. :mrgreen: Als het te spannend wordt komt er weer een volgende.
De laatste auto die we verkochten 3 jaar gereden tegen amper afschrijving en apk's met alleen wat regulier onderhoud (bandje vervangen, rembloksetje). De auto daarvoor koste maar net iets meer voor 6 jaar rijden. Wij rijden al jarenlang knap nette dikke auto's tegen een kostprijs/jr (afschrijving+apk+onderhoud, ex brandstof/verz/bel natuurlijk) waar je een boodschappenautootje nog geen 2 maandjes voor kunt leasen.
Dan wel, goed onderhouden deugdelijke gezonde veilige nette auto's die je 'niet' in de steek laten en daarheen brengen waar je heen wilt.

Met auto's kun je zo veel geld weg gooien als je wilt. Minst rendabele investering die je kunt doen. Ik doe liever leuke dingen met dat geld naast auto rijden. :mrgreen:

Je legacy is voor ons te jong, en lpg is te duur voor ons. Sorry. Met jouw 15000km/jr zal het voor jou ook geen dikke winst meer zijn denk ik.
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Legacy houden of verkopen?

Bericht door SP-Boxer »

Ja, hummie, dat soort auto's heb ik ook en gaat ook zeker perfect. Auto rijden hoeft helemaal niet zoveel te kosten als veel mensen denken.
Heb genoeg auto gekocht tussen de €500 en €1000,- nog nooit heeft daar een slechte auto tussen gezeten! En ik rijd/reed VEEL. 10-15k stuk slaan op een auto lijkt dan zot, laat staan nieuw kopen waar je tegenwoordig al snel 35-50k aan kwijt bent.

Slechte investering is het altijd, maar zodra het hobby wordt mag het juist weer meer kosten.
Bedenk wel dat er echt een wereld van verschil zit tussen een SF Forester en een moderne auto. Mijn nieuwste auto is van 2009 en dat is echt al veel meer auto dan die oude spartaanse hokken. Nu in een 2017 auto stappen en je merkt helemaal dat een auto tegenwoordig nog veel comfortabeler is geworden. En ja... dat kost geld.
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1629
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: Legacy houden of verkopen?

Bericht door Rene »

Ik heb tot voor kort nooit meer betaald voor een auto dan 1500 euro en inderdaad : je moet er wat mazzel mee hebben , maar dat is met een gloednieuwe wagen idem dito..
Voor mijn huidige plus heb ik meer dan het dubbele betaald en ik hoop daar veel plezier aan te mogen beleven..
In ieder geval meer dan aan de grijze sedan ( terugkijkend daarop was dat wel een beetje een pechbak ) die ik hier voor had in vergelijking met alle andere subaru's die ik bereden heb.
Alleen de fun met onze Leone uit 1984 is met geen pen te beschrijven ;)
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
nivek
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 feb 2017 15:57

Re: Legacy houden of verkopen?

Bericht door nivek »

Lpg rijden blijft goedkoop. Is al gauw rendabel vanaf 8000km in dit soort auto's. Ik rijd toch 1 op 10 gemiddeld. Reken het maar eens uit.
Gr kevin
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: Legacy houden of verkopen?

Bericht door hummie »

nivek schreef:Lpg rijden blijft goedkoop. Is al gauw rendabel vanaf 8000km in dit soort auto's. Ik rijd toch 1 op 10 gemiddeld. Reken het maar eens uit.
Gr kevin
Herkenbaar want zelf ook op gas gereden. En diesel.
Maar het is toch echt een stuk minder rendabel geworden dan 15+ jaar terug. Om nog niet te beginnen over de steden waar oudere diesels verboden zijn of dikke vignetten moeten kopen.
SP-Boxer schreef:Slechte investering is het altijd, maar zodra het hobby wordt mag het juist weer meer kosten.
Wat mij betreft dan toch nog steeds liefst zo min mogelijk. Weinig hobbies kosten mij bakken met geld. Geld komt te voet terwijl het toch al te paard gaat. Genoeg flappen rondgestrooid in mijn leven, dus dat hoeft voor mij niet zo nodig meer.
SP-Boxer schreef:Bedenk wel dat er echt een wereld van verschil zit tussen een SF Forester en een moderne auto. Mijn nieuwste auto is van 2009 en dat is echt al veel meer auto dan die oude spartaanse hokken. Nu in een 2017 auto stappen en je merkt helemaal dat een auto tegenwoordig nog veel comfortabeler is geworden. En ja... dat kost geld.
En er zit ook al veel verschil tussen een auto van 2000 en 1980.
Ik ben het er allemaal niet zo mee eens. Voor mij hoeven al die computers en censors niet. Parkassistant vind ik al helemaal belachelijk want je hebt toch je rijbewijs en kunt toch zelf rijden? Een zelfrijdende auto zit ik al helemaal niet op te wachten want ik vind zelf rijden veel te leuk om te doen.
Die auto van 1980 kon je nog zelf makkelijk lopend houden. Je kon overal nog bij. Afstellen stelde ook geen drol voor (kan niet eens meer met die pc's). En die bakken bleven makkelijk lopen met wat simpel onderhoud. En de dieseltjes van toen kon al helemaal weinig mis mee want die waren nog ver gebaseerd op de tractortechnieken van zelfontbrandende diesel door simpele sproeiers.
Tegenwoordig kun je niks meer met die auto's. Aan de pc en als het mis is kan er meteen een nieuwe boordcomputer in tegen kapitale kosten. Ff nieuwe puntjes en een nieuwe verdeelkap voor bij elkaar twee tientjes zodat hij weer prima loopt zit er niet meer in, terwijl die dure computer niets anders doet.
Nee van mij mag de hanteerbare techniek van 1980 weer terug komen en mag die moderne zooi er weer uit. En bij die zelfrijdende auto gaat de zekering er snel uit.
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: Legacy houden of verkopen?

Bericht door hummie »

Dat milieu gedoe is trouwens ook zo'n gel*l.
Ik kan genoeg auto's van richting 1990 aanwijzen die volledig de techniek bezitten om te voldoen aan de huidige scherpe milieu-eisen. Wat elk jaar bij de APK weer bevestigend vastgelegd wordt.
Toch worden zij zwaarder belast en moeten duurdere vignetten betalen zogenaamd omdat ze "zo vervuilend" zouden zijn, terwijl die moderne auto's op handen gedragen worden .... waar sjoemelsoftware in zit en zij uiteindelijk vervuilender zijn dan die auto's uit de tijden richting 1990 hedentendage. Dat gaat echt nergens meer over.
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Legacy houden of verkopen?

Bericht door SP-Boxer »

Ik had het echt alleen maar over comfort. Tuurlijk zit er waanzinnig veel elektronica in een moderne auto. Ik houd wel van luxe gadgets in de auto, maar geen systemen die mijn taken overnemen.
Mijn MY09 is nog heel aardig zelf aan te sleutelen vind ik. Bovendien zijn deze auto's niet zo heel gevoelig voor storingen, daar maak ik me niet druk om dus.
"I feel Legacy"
Plaats reactie