Pagina 1 van 1

Bridgestone dueller H/T én A/T?

Geplaatst: 16 okt 2017 19:50
door Nol Denmarc
Op mijn forester zitten verschillende banden uit de bridgestone dueller serie.
Voor: A/T (nieuw), achter: H/T (wat ouder).
Zelfde maten, maar verschil dus in profiel en compound.
Vroeg me af of dit kwaad kan voor mn middendiff, aangezien hij wat meer moet compenseren.
Rij ik em hierop kapot of valt het mee.
Éen garage zegt van niet, andere wel.
Ps) origineel kwam de forester (fs) op H/T’s, maar schijnen sinds 2 jaar niet meer gemaakt te worden... Zijn de A/T’s bedoeld als opvolger???

Re: Bridgestone dueller H/T én A/T?

Geplaatst: 16 okt 2017 19:55
door sufos
H/T wordt nog steeds gemaakt, zou ik zelf ook liever hebben dan A/T. H/T is meer een asfaltband dan een A/T en op asfalt rij je toch de meeste kilometers.

Re: Bridgestone dueller H/T én A/T?

Geplaatst: 16 okt 2017 21:39
door erichendri
Ben zelf geen voorstander van verschillende banden.
Ook niet van veel profieldiepte verschil.
Maar meer merken met 4wd vinden dat niet fijn.
En de garage, die wil gewoon verkopen denk ik.

Eric

Re: Bridgestone dueller H/T én A/T?

Geplaatst: 16 okt 2017 22:56
door Nol Denmarc
Ok. Maar kan het kwaad?
Wat is ergste dat kan gebeuren?
Middendiff kaduuk? Of iets anders?
En zo ja, op welke termijn?

Re: Bridgestone dueller H/T én A/T?

Geplaatst: 17 okt 2017 08:10
door PoppeSchuitema
Als voor en achter verschillende profieldieptes hebben is de omtreksnelheid van de banden dus ook verschillend dat houd in dat jouw midden-differentieel constant moet werken, waar deze eigenlijk niet voor gemaakt is.

Re: Bridgestone dueller H/T én A/T?

Geplaatst: 17 okt 2017 11:32
door erichendri
Het is dan met name de visco die dit niet prettig vind, deze gaat dan vaak stuk.
Door toerenverschil wordt de viscogel dan te warm en de boel verbrandt.

Eric

Re: Bridgestone dueller H/T én A/T?

Geplaatst: 19 nov 2017 15:58
door bokserx3
En verschillende banden geeft een verschillend gedrag.
Neem de de extreme voorbeelden:
Zomerbanden voor en winterbanden achter of
Slicks voor en terreinbanden achter.
Spanning en sensatie gegarandeerd.
Houd het bij 4 gelijke banden met glijke profieldiepte en maten. Dat geeft een voorspelbaar gedrag met het rijden en visco krijgt het niet te zwaar.