uitlaten voor forester 2003 2.0 x aut. (125pk LPG-G3)

Voor de overige technische zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jofozz
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jul 2010 15:23

uitlaten voor forester 2003 2.0 x aut. (125pk LPG-G3)

Bericht door jofozz »

Ben toe aan een nieuwe uitlaat.
Wil een rvs uitlaat laten monteren
Doel: Mogelijk meer vermogen en koppel
Gebruik: caravan trekker, minder pendelen van de automaat in D
Ik heb contacten met Excl.Tuning World Almelo.
Die stellen voor om de gehele uitlaat te vervangen door een RVS exemplaar, de kats te laten vervallen ( want dit type komt zo door de APK zonder kats), met 1x tussen en einddemper.
Ze claimen ook nog +/- 20 pk winst.
Volgens mij dienen alle auto's een minimaal 1 kat te hebben om door de APK te komen. Dus de tweede kan vervallen ?

Wie heeft ervaring met dit bedrijf?
Krijg ik met minder tegendruk ook minder koppel?
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: uitlaten voor forester 2003 2.0 x aut. (125pk LPG-G3)

Bericht door SP-Boxer »

Je zult minimaal 1 kat moeten houden, maar wellicht is het bedrijf van plan om er een racekat tussen te zetten?

20pk winst is een fabeltje op een atmosferische motor! Voor vermogen zou ik niet naar een andere uitlaat gaan kijken...
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
jofozz
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jul 2010 15:23

Re: uitlaten voor forester 2003 2.0 x aut. (125pk LPG-G3)

Bericht door jofozz »

SP-Boxer schreef:Je zult minimaal 1 kat moeten houden, maar wellicht is het bedrijf van plan om er een racekat tussen te zetten?

20pk winst is een fabeltje op een atmosferische motor! Voor vermogen zou ik niet naar een andere uitlaat gaan kijken...
PM performance in Kampen zegt dat er drie kats onderzitten? Een in iedere downpipe en de derde voor de middendemper. Is dat zo ? Ik dacht dat er maar maar twee onderzitten.

Nadat de uitlaat is aangepast ( met een kat vervanger, als dat nodig is voor de APK ) wil ik een K&N luchtfilter element plaatsen en daarna laten choptunen bij Datatechnic Chiptuning BV in Goor
Zou dit tot verbetering kunnen leiden ? Of is het de inverstering niet waard

Jofozz
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: uitlaten voor forester 2003 2.0 x aut. (125pk LPG-G3)

Bericht door SP-Boxer »

Downpipe? Het is een atmosferische motor, die heeft geen downpipe. Aantal kats weet ik niet zeker, maar ik dacht dat het er gewoon 2 waren.

Chiptuning is sowieso geen goed idee op een Subaru. Komt de betrouwbaarheid zeer zeker niet ten goede. Als je meer pit wilt in je Forester, dan zijn er maar heel weinig opties. Of je gaat op zoek naar een Forester XT (turbo) of je hangt er een groter motorblok in (2.5 bijv.)

Zowel de uitlaat als de chiptuning is in mijn ogen weggegooid geld. Het K&N luchtfilter zal ook de prestaties niet verbeteren!
"I feel Legacy"
Plaats reactie