Vocht in de de koplamp

Voor de overige technische zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ForRJ&S
Berichten: 65
Lid geworden op: 21 apr 2017 23:16

Re: Vocht in de de koplamp

Bericht door ForRJ&S »

hummie schreef:Kijk wel uit met die zijde route zooi. Dat wordt soms al afgekeurd als het nog nieuw is.
Wat bedoel je met "zijde route zooi"?
Ik begrijp hem niet helemaal :(

Groeten,
RJ
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: Vocht in de de koplamp

Bericht door hummie »

Gebruikersavatar
F Wheel
Berichten: 137
Lid geworden op: 19 jun 2015 21:00

Re: Vocht in de de koplamp

Bericht door F Wheel »

Met aandacht dit topic gelezen; ook ik heb vocht/condens in de koplamp zitten. Na verloop van tijd is het weer weg,na het wassen of de wasstraat is het vochtig. Regen oid vormt geen probleem.
Het lekje heb ik gevonden en heel subtiel dichtgemaakt. Daarna het lampje voorzichtig eruit gehaald en de motorkap open gezet. Het vocht was zo verdwenen. Afwachten of deze fix geholpen heeft, anders kan een gaatje boren een alternatief zijn?
Ik zag dat naast de nokjes van het lampje ook 2 gaatjes zitten, alleen de rubberdop moet er weer overheen. Dan is daar dus ook geen ventilatie door mogelijk.

Ik heb voor nieuwe lampen gekeken, nergens te krijgen behalve nieuw; circa 500,- ex btw. Wel gemonteerd overigens.
Gebruikersavatar
F Wheel
Berichten: 137
Lid geworden op: 19 jun 2015 21:00

Re: Vocht in de de koplamp

Bericht door F Wheel »

Het vocht is verdwenen. Geen gaatje geboort, maar het rubber er half overheen gedaan en gewoon zo gereden een paar dagen. Het vocht kan dan verdampen. Paar dagen geleden het rubber terug geplaatst en nu geen vocht meer. Ziet er weer strak uit.
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: Vocht in de de koplamp

Bericht door hummie »

Even het lampje eruit halen en door dat gat een feun op een klein afstandje er in laten blazen doet ook snel wonderen. ;)

Kleine gaatjes kun je simpel met een puntje of lijntje kit dichten. En minimale gaatjes met een drupje flexibele lijm.
Plaats reactie