Outback 05-2009, Kastje boven radio en dashbordkastje uitbouwen

Voor de overige technische zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GerarddeJager
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 okt 2015 14:33

Outback 05-2009, Kastje boven radio en dashbordkastje uitbouwen

Bericht door GerarddeJager »

Goedemiddag,

Ik heb een Outback en ik zou willen weten hoe ik het (zonnebril)kastje boven de radio en hoe ik het dashboardkastje kan uit- en weer inouwen.
De kleppen van beide kastjes hebben een veer in de scharnieren. Heeft iemand van de forumdeelnemers hier ervaring mee en heeft iemand goede tips over wel of niet zelf doen?

Vriendelijke groet,

Gerard de Jager
Een Subaru Outback 2,5i met bij aanschaf 60.000 km van september 2009. Deze vervangt de Skoda Octavia combi 1.8 TSI en 4x4.
Ik was een tevreden Škodarijder. Ik heb er met veel plezier mee gereden totdat de Skoda bij 76800 km kapot ging.
Gebruikersavatar
GerarddeJager
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 okt 2015 14:33

Re: Outback 05-2009, Kastje boven radio en dashbordkastje uitbouwen

Bericht door GerarddeJager »

Het kastje boven de radio en tussen de twee luchtopeningen in het dashboard is door mijn garage (dank aan Subaru, Saab en Volvo Garagebedrijf Stolk in Gouda) gedemonteerd.
Als eerste de twee grijze zijpanelen los geklikt. Zitten met pennetjes geklemd.
Daarna het kastje naar voren getrokken. Even wringen en klaar. Zitten met pennetjes gemonteerd
Tenslotte het draaiende klepje met veer eruit gehaald. Aan beide buitenkanten een schroefje verwijderd. Klepje bewaren voor later.
Een Subaru Outback 2,5i met bij aanschaf 60.000 km van september 2009. Deze vervangt de Skoda Octavia combi 1.8 TSI en 4x4.
Ik was een tevreden Škodarijder. Ik heb er met veel plezier mee gereden totdat de Skoda bij 76800 km kapot ging.
Plaats reactie