Héél groot onderhoud

Voor de overige technische zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Héél groot onderhoud

Bericht door sufos »

De Forester 2.0X 125 pk tuft rustig door maar er zit voor aankomend jaar wel het e.e.a aan te komen. Ik twijfel nog een beetje, of de auto verkopen of gewoon onderhoud doen en dan toch wel weer een tijd doorrijden.

Wat er moet gebeuren is een grote beurt, distributieriem en de koppeling is ook wel aan vervanging toe. De vraag is of het raadzaam is deze werkzaamheden te combineren zodat je wat arbeidsloon bespaard of maakt het allemaal niet zoveel uit?
Globale schatting denk ik zelf aan €2000 kosten, klopt dat een beetje?
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5622
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Héél groot onderhoud

Bericht door erichendri »

Als je dat allemaal laat doen zal het inderdaad wel die kant op gaan.
Is het je nog waard is een 2de,weet de leeftijd en km stand van je forester niet.
Je weet nu wat je hebt qua onderhoudshistorie en een andere kost je meer als die 2000 euro.
Ten 2de kan je na die reparatie weer jaren voorruit.
Koop je wat anders loop je ook de kans op grote reparaties, dat is vaak de reden van inruilen.
Je zou de koppeling eventueel kunnen uitstellen of laten testen door de garage.
Daarna weer een keer laten testen een maand voor je grote vakantietrip.
Distributie moet je wel doen als het volgens het schema moet gebeuren.

Ach, als je de financiële ruimte ervoor hebt is een andere jongere forester kopen ook wel weer leuk.

Eric
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: Héél groot onderhoud

Bericht door niksnut »

hou hem in ere en laat hem repareren ;)
Gebruikersavatar
F Wheel
Berichten: 137
Lid geworden op: 19 jun 2015 21:00

Re: Héél groot onderhoud

Bericht door F Wheel »

Mijn Fozzy '06, 199000 km, heeft ook een nieuwe riem, bougies etc nodig. Ondanks zijn wat hogere km stand weet ik echter de complete onderhoudshistorie. Dat is me veel waard, meer dan een "nieuwe" kopen waarvan ik de historie niet compleet weet.
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Héél groot onderhoud

Bericht door sufos »

F Wheel schreef:Mijn Fozzy '06, 199000 km, heeft ook een nieuwe riem, bougies etc nodig. Ondanks zijn wat hogere km stand weet ik echter de complete onderhoudshistorie. Dat is me veel waard, meer dan een "nieuwe" kopen waarvan ik de historie niet compleet weet.
Ook ik weet de historie van de auto. Snap alleen niet zo goed wat dat te maken heeft met mijn vraag voor wat betreft het onderhoud.
niksnut schreef:hou hem in ere en laat hem repareren ;)
Auto is afgelopen week weg geweest voor APK. Ruim11 jaar oud en bijna 300.00 kilometer gereden op LPG. De keurmeester had geen enkele op of aanmerking :okeee: ,dus met glans door de keuring. Auto wordt sowieso "in ere" gehouden, de vraag was alleen of dat door mij zou zijn. Ik neig steeds meer om de auto te houden.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5622
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Héél groot onderhoud

Bericht door erichendri »

Zie mijn reactie.
Schreef degene met een '99er legacy lll met 400000 km.

Eric :-)
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2421
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Héél groot onderhoud

Bericht door boswachterfan »

Ik ben ook nogal een "houder". Mijn BMW motorfiets is na 25 jaar geen stuiver meer waard, maar loopt na twee ton nog als een zonnetje. Ik bespaar niet op onderhoud en gebruik hem vrijwel dagelijks. Goedkoper kun je niet rijden. Sommigen uit mijn familie/kennissenkring doen dat heel anders. Meer dan 500 reparatie voor een auto van ongeveer 1500? - andere auto kopen, 2000 uitgeven. Ieder zijn meug. Op mij draait de economie niet :mrgreen:
Succes met de beslissing.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
F Wheel
Berichten: 137
Lid geworden op: 19 jun 2015 21:00

Re: Héél groot onderhoud

Bericht door F Wheel »

Ik zal wat duidelijker zijn als u dat helpt: gewoon onderhoud uitvoeren en genieten van uw Fozzy. Zeker als u ook uw onderhoudshistorie kent.
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Héél groot onderhoud

Bericht door *thomas* »

Elke wagen heeft al eens een nieuwe distriset en koppeling nodig, gewoon door de ogenschijnlijk zure appel heenbijten is mijn advies :).
Plaats reactie