Héél groot onderhoud
Héél groot onderhoud
De Forester 2.0X 125 pk tuft rustig door maar er zit voor aankomend jaar wel het e.e.a aan te komen. Ik twijfel nog een beetje, of de auto verkopen of gewoon onderhoud doen en dan toch wel weer een tijd doorrijden.
Wat er moet gebeuren is een grote beurt, distributieriem en de koppeling is ook wel aan vervanging toe. De vraag is of het raadzaam is deze werkzaamheden te combineren zodat je wat arbeidsloon bespaard of maakt het allemaal niet zoveel uit?
Globale schatting denk ik zelf aan €2000 kosten, klopt dat een beetje?
Wat er moet gebeuren is een grote beurt, distributieriem en de koppeling is ook wel aan vervanging toe. De vraag is of het raadzaam is deze werkzaamheden te combineren zodat je wat arbeidsloon bespaard of maakt het allemaal niet zoveel uit?
Globale schatting denk ik zelf aan €2000 kosten, klopt dat een beetje?
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Saab 900 T16S Aero
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Héél groot onderhoud
Als je dat allemaal laat doen zal het inderdaad wel die kant op gaan.
Is het je nog waard is een 2de,weet de leeftijd en km stand van je forester niet.
Je weet nu wat je hebt qua onderhoudshistorie en een andere kost je meer als die 2000 euro.
Ten 2de kan je na die reparatie weer jaren voorruit.
Koop je wat anders loop je ook de kans op grote reparaties, dat is vaak de reden van inruilen.
Je zou de koppeling eventueel kunnen uitstellen of laten testen door de garage.
Daarna weer een keer laten testen een maand voor je grote vakantietrip.
Distributie moet je wel doen als het volgens het schema moet gebeuren.
Ach, als je de financiële ruimte ervoor hebt is een andere jongere forester kopen ook wel weer leuk.
Eric
Is het je nog waard is een 2de,weet de leeftijd en km stand van je forester niet.
Je weet nu wat je hebt qua onderhoudshistorie en een andere kost je meer als die 2000 euro.
Ten 2de kan je na die reparatie weer jaren voorruit.
Koop je wat anders loop je ook de kans op grote reparaties, dat is vaak de reden van inruilen.
Je zou de koppeling eventueel kunnen uitstellen of laten testen door de garage.
Daarna weer een keer laten testen een maand voor je grote vakantietrip.
Distributie moet je wel doen als het volgens het schema moet gebeuren.
Ach, als je de financiële ruimte ervoor hebt is een andere jongere forester kopen ook wel weer leuk.
Eric
Re: Héél groot onderhoud
hou hem in ere en laat hem repareren
fozzy time
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
Re: Héél groot onderhoud
Mijn Fozzy '06, 199000 km, heeft ook een nieuwe riem, bougies etc nodig. Ondanks zijn wat hogere km stand weet ik echter de complete onderhoudshistorie. Dat is me veel waard, meer dan een "nieuwe" kopen waarvan ik de historie niet compleet weet.
Re: Héél groot onderhoud
Ook ik weet de historie van de auto. Snap alleen niet zo goed wat dat te maken heeft met mijn vraag voor wat betreft het onderhoud.F Wheel schreef:Mijn Fozzy '06, 199000 km, heeft ook een nieuwe riem, bougies etc nodig. Ondanks zijn wat hogere km stand weet ik echter de complete onderhoudshistorie. Dat is me veel waard, meer dan een "nieuwe" kopen waarvan ik de historie niet compleet weet.
Auto is afgelopen week weg geweest voor APK. Ruim11 jaar oud en bijna 300.00 kilometer gereden op LPG. De keurmeester had geen enkele op of aanmerking ,dus met glans door de keuring. Auto wordt sowieso "in ere" gehouden, de vraag was alleen of dat door mij zou zijn. Ik neig steeds meer om de auto te houden.niksnut schreef:hou hem in ere en laat hem repareren
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Saab 900 T16S Aero
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Héél groot onderhoud
Zie mijn reactie.
Schreef degene met een '99er legacy lll met 400000 km.
Eric
Schreef degene met een '99er legacy lll met 400000 km.
Eric
- boswachterfan
- Berichten: 2422
- Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30
Re: Héél groot onderhoud
Ik ben ook nogal een "houder". Mijn BMW motorfiets is na 25 jaar geen stuiver meer waard, maar loopt na twee ton nog als een zonnetje. Ik bespaar niet op onderhoud en gebruik hem vrijwel dagelijks. Goedkoper kun je niet rijden. Sommigen uit mijn familie/kennissenkring doen dat heel anders. Meer dan 500 reparatie voor een auto van ongeveer 1500? - andere auto kopen, 2000 uitgeven. Ieder zijn meug. Op mij draait de economie niet
Succes met de beslissing.
Succes met de beslissing.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Re: Héél groot onderhoud
Ik zal wat duidelijker zijn als u dat helpt: gewoon onderhoud uitvoeren en genieten van uw Fozzy. Zeker als u ook uw onderhoudshistorie kent.
Re: Héél groot onderhoud
Elke wagen heeft al eens een nieuwe distriset en koppeling nodig, gewoon door de ogenschijnlijk zure appel heenbijten is mijn advies .
Mijn Subaru's スバル・レガシィ