Naafbouten
Naafbouten
Regelmatig is het zo dat ik de moeten niet meer van de bouten afkrijg. Of dit nu te wijten is aan luchtsleutels in de garage weet ik niet. Er zijn al 2 moeren vastgelopen en afgebroken door dit euvel. Sindsdien heb ik standaard naafbouten en moeren in de auto liggen omdat ze deze nergens op voorraad hebben. Is dit een bekend probleem bij de forester?? Ik zet zelf de moeren op staalvelgen vadt op 110nm.....moet goed zijn toch?
Re: Naafbouten
Ja dat is oa. te wijten aan het vastzetten met een luchtsleutel! Los mag met de luchtsleutel, maar vast absoluut niet.
De chromen wielmoeren kunnen vrij makkelijk vreten op het draad van het tapeind.
Heb ook een auto waarbij diverse draden beschadigd waren. Uiteindelijk alles waar nodig vervangen en voorzien van een beetje vet. Sindsdien nooit meer problemen gehad.
Advies is om het draad schoon te houden en voorzichtig te zijn met vastzetten.
Op een Forester van 2011 zou dit mi. nog niet voor mogen komen. Zal dus pure onvoorzichtigheid zijn...
De chromen wielmoeren kunnen vrij makkelijk vreten op het draad van het tapeind.
Heb ook een auto waarbij diverse draden beschadigd waren. Uiteindelijk alles waar nodig vervangen en voorzien van een beetje vet. Sindsdien nooit meer problemen gehad.
Advies is om het draad schoon te houden en voorzichtig te zijn met vastzetten.
Op een Forester van 2011 zou dit mi. nog niet voor mogen komen. Zal dus pure onvoorzichtigheid zijn...
"I feel Legacy"
Re: Naafbouten
@sp -boxer
Mag koper of zinkvet op de bouten smeren? Ik dacht dat dit eigenlijk niet mocht?
Mag koper of zinkvet op de bouten smeren? Ik dacht dat dit eigenlijk niet mocht?
Re: Naafbouten
klopt, eigenlijk hebben ze dat liever niet, want je wilt wel dat ze vast blijven zitten. maar een klein beetje, en dan na een tijdje checken, dat kan wel.
als je ze regelmatig loshaalt en vastdraait, dan heb je zowiezo bijna geen problemen. ik heb net de wielen van mijn Forester gewisseld (voor het eerst), en ik mocht toch wel behoorlijk op de ratel leunen bij het losdraaien. gewoon geleidelijk meer kracht zetten. ik denk niet dat de wielen er de laatste jaren af geweest waren want één wiel heb ik met een koevoet van de remtrommel af moeten wrikken.
afijn, dat laatste is meer iets voor mijn eigen topic.
als je ze regelmatig loshaalt en vastdraait, dan heb je zowiezo bijna geen problemen. ik heb net de wielen van mijn Forester gewisseld (voor het eerst), en ik mocht toch wel behoorlijk op de ratel leunen bij het losdraaien. gewoon geleidelijk meer kracht zetten. ik denk niet dat de wielen er de laatste jaren af geweest waren want één wiel heb ik met een koevoet van de remtrommel af moeten wrikken.
afijn, dat laatste is meer iets voor mijn eigen topic.
..en dat is een wet van meten en persen