toevoegmiddelen en jullie ervaringen daarmee.

Voor de overige technische zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

toevoegmiddelen en jullie ervaringen daarmee.

Bericht door niksnut »

vroeger had ik altijd een hekel aan toevoeg middelen. zeker de middeltjes die olie verbruik etc zouden verminderen. echter ik heb in mijn werk al een paar maal positieve resultaten behaald. Vooral met het verouderen van benzine en vervuiling van het brandstof systeem kan met veel middeltjes voorkomen worden.
Omdat er vandaag een vertegenwoordiger langs kwam van Liqui Moly, wil ik jullie aandacht eens hierop verstigen en meningen delen. Mede omdat je vaak leest over problemen met het brandstof systeem en omdat er veel subaru's zijn die niet zo vaak gebruikt worden. Goed voorbeeld was afgelopen zomer de carburateur van de L1 van the Dude.
en het slecht lopen van rudy zijn Brat tijdens de JCS meeting.
Zelf merk ik dat als ik een injector reiniger toevoeg de auto na verloop van een paar kilometer weer lekkerder gaat rijden. Alsof je een dajge Duitse autobahn hebt gereden.

http://www.liqui-moly.nl/
LeoneTurbo
Berichten: 745
Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15

Re: toevoegmiddelen en jullie ervaringen daarmee.

Bericht door LeoneTurbo »

Verouderen van benzine kan je voorkomen door regelmatig je tank leeg te rijden en dan bij te vullen :mrgreen:

Enige toevoeging die ik zou overwegen te gebruiken is van Mathy (http://www.mathy.de), een paar klanten van mij hebben daar goede ervaringen mee.
Gebruikersavatar
the dude
Berichten: 1800
Lid geworden op: 21 dec 2008 12:43

Re: toevoegmiddelen en jullie ervaringen daarmee.

Bericht door the dude »

Ik heb er geen ervaringen mee. Heb het ook niet zo op toevoegingen. Ik heb altijd het idee van geldklopperij in mijn hoofd. Nou zullen er echt wel goede middelen zijn(maar welke? :? ). Toch denk ik dat , iig voor de oudere auto's zoals mijn Hardtop, toevoegingen niet direkt nodig zijn.
De carburateur was niet vervuild door het lange stilstaan; hij is altijd in gebruik geweest. Na 25 jaar dienst doen is tie vervuild geraakt, met daarbovenop een slecht geworden pakking.

Loopt trouwens nog steeds als een trein; sleuteltje om en slaat echt direkt aan. :okeee:
Niet eerst een paar omwentelingenen dan pas...... nee nee, het frobelen had mss geen zin gehad (wel gezellig); de schoonmaakbeurt daarentegen wel!
XT: 2 COOL 2 B 4GOTTEN
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5506
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: toevoegmiddelen en jullie ervaringen daarmee.

Bericht door SP-Boxer »

Marnix, vroegâh gooide jij toch elke 6 maanden een flesje injector cleaner in je tank?
"I feel Legacy"
Plaats reactie