sleutel voor afneembare trekhaak

Voor de overige technische zaken
Plaats reactie
frits
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 apr 2013 00:13

sleutel voor afneembare trekhaak

Bericht door frits »

Hallo, ik rij nu zo'n 5 maanden probleemloos met de forester, 8000 km. alleen radioteurdop vervangen voor de rest alles top. Eergisteren apk en alles goed, behalve; de trekhaak zit een beetje voor de kentekenplaat en er was geen sleuteltje om de kogel los te maken, na mijn toezegging dat ik hem er dan wel eigenhandig af zou slijpen in geval van steekproef wilde de keurmeester hem afmelden, geen steekproef dus hij zit er nog op, maar nu is mijn vraag weet iemand hoe zo,n sleuteltje? er uitziet? Of is dat heel erg trekhaak-gebonden.
Alvast bedankt.
Frits.
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 988
Lid geworden op: 13 nov 2008 12:47

Re: sleutel voor afneembare trekhaak

Bericht door Toon »

Zon sleuteltje is trekhaak en merk gebonden, enige mogenlijkheid volgens mij,bij dealer of trekhaakfabrikant met behulp van het nummer dat op het slotje staat een nieuw sleuteltje bestellen.
adele1953me
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 feb 2013 23:14

Re: sleutel voor afneembare trekhaak

Bericht door adele1953me »

frits
gewoon even kijken op merk trekhaak ,dan heb je de fabrikant zo gevonden ,in mijn geval heb ik rechtstreeks met de org leverancier van Subaru via mail contact gehad en die verzocht mij om even een foto op te sturen van het slot en binnen een week had ik een nieuw compleet slot met sleutels voor nog geen 15€
gr Frans
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5622
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: sleutel voor afneembare trekhaak

Bericht door erichendri »

trekhaak voor de kogel is 120 euro boete tegenwoordig.
Keurmeester nam wel een groot risico met afmelden, bij ons stonden
ze een keer binnen 5 minuten binnen.
Ben je dan bezig met de auto dan mag het bedrijf een tijdje niet afmelden.
Wat betreft het sleuteltje, is het slot uit te boren, slotje is volgens
mij alleen ter voorkoming diefstal en omdat hij voor je kentekenplaat zit
moet je hem na gebruik er toch afhalen.

Eric
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 988
Lid geworden op: 13 nov 2008 12:47

Re: sleutel voor afneembare trekhaak

Bericht door Toon »

slotje is idd ter voorkoming van diefstal maar uitboren zou ik niet doen, ik heb autos gezien die door hun caravan of aanhanger waren ingehaald
adele1953me
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 feb 2013 23:14

Re: sleutel voor afneembare trekhaak

Bericht door adele1953me »

[]
uitboren hoeft vaak niet ,kijk even of er in de midden van de knop waar het slotje in zit of er een rubber dopje in zit ,dit loshalen en erachter zit een inbusschroef ,deze losdraaien en je kunt dan de trekhaak gewoon losmaken. en ook zonder slot blijft de trekhaak echt wel op zijn plaats ,en daar waar het misging heeft men de haak niet goed in de borging geduwd,dit kun je zien hoe de borging terugspringt.
iron eagle
Berichten: 49
Lid geworden op: 16 dec 2012 17:15

Re: sleutel voor afneembare trekhaak

Bericht door iron eagle »

Hai Frits, heb jij zo'n trekhaak met een draaiknop aan de zijkant?
Die sleuteltjes had ik ook niet bij mijn trekhaak. Bij Schalkwijk in Oudewater (weet niet waar jij woont) hebben ze een bakje met veschillende sleuteltjes voor zo'n trekhaak. Daar kon ik zo een setje uittrekken en het paste (lijkt mij dus dat die sleuteltjes redelijk universeel zijn). Je kunt (als je niet te ver weg woont) eens langsrijden daar om te proberen!!
frits
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 apr 2013 00:13

Re: sleutel voor afneembare trekhaak

Bericht door frits »

Allemaal bedankt voor de reacties; even op internet bekeken hoe het eigenlijk allemaal werkt en dat is me nu duidelijk, ook duidelijk dat de slotbehuizing voor de sleutel met de knop om aan te draaien als ie van het slot af is weg is, alleen de ronde grondplaat zit nog op de trekhaak en daar zit een open sleuf in waar je waarschijnlijk de zaak door wat gedraai in kan ontgrendelen. Het merk is me onduidelijk er zit enkel een typeplaatje van subaru op. Fotos plaatsen is voor mij iets te veel gevraagd, dus helaas.
Ik zal eerst maar eens gaan proberen of ik daarin kan gaan peuteren om m eraf te halen, dan zien we wel weer verder.
Word vervolgd.
frits
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 apr 2013 00:13

Re: sleutel voor afneembare trekhaak

Bericht door frits »

Na flink wat kruipolie en gepruts is de haak niet los te krijgen, denk ook dat het asje waar de draaiknop aan moet zitten daarom afgebroken is, kortom zonder serieus sloopwerk zal t niet los gaan denk ik, en af en toe moet er ook een kar achter. Dus dan maar de kentekenplaat zo hoog mogelijk gezet,nu is de kentekenplaat nog niet helemaal vrij, maar de letters vallen wel goed te lezen, dus we zien maar weer...

groet Frits.
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1634
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: sleutel voor afneembare trekhaak

Bericht door Rene »

Tikje met een hamer op de kogel geven en tegelijkertijd proberen de vergrendeling te draaien..
Dat had ik met de trekhaak van mijn impreza ook..daar was het antidiefstalslot er ook uit gehaald.
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
frits
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 apr 2013 00:13

Re: sleutel voor afneembare trekhaak

Bericht door frits »

@rene; die hele vergrendeling is eraf alleen het huis daarvan zit nog aan de kogel en daar middenin een(denk ik)afgebroken asje waar die draaiknop aan hoort te zitten, dus moeilijk om de zaak te ontgrendelen.
Plaats reactie