Spatbord bevestigen Forester '99

Voor de overige technische zaken
Plaats reactie
Beurstel
Berichten: 270
Lid geworden op: 02 mei 2013 09:05

Spatbord bevestigen Forester '99

Bericht door Beurstel »

Na een bezoekje aan de carwash afgelopen weekend ontdekte ik bij thuiskomst dat het rechterachterspatbord van mijn Forester besloten had nog wat langer in de carwash te blijven. :roll: Gelukkig was het nog helemaal intact. Terugplaatsen lijkt echter makkelijker dan het is. Er zitten 6 schuifdopjes op de auto, maar 3 wijzen er naar de voorkant en 3 naar de achterkant van de auto. Erop schuiven gaat dus niet, ik denk dat de dopjes oorspronkelijk in het spatbord zaten en het als één geheel in de carrosserie is gedrukt bij originele bevestiging. De dopjes van binnenuit eruit wippen lukt bij mijn weten niet. Via de wielkast kom je in ieder geval niet aan de achterkant ervan.
Heeft iemand hier misschien ervaring mee?

In het kader van "als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan" wil ik de boel anders gewoon vastkitten. Is dit haalbaar en welke kit kan ik daarvoor het beste gebruiken?

Voor de duidelijkheid deze foto (roestplekje inmiddels behandeld).
Bijlagen
Forester spatbord.JPG
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Spatbord bevestigen Forester '99

Bericht door SP-Boxer »

Moet je de rand rekken of krimpen om hem over de clips te krijgen?

Rekken gaat niet lukken, maar krimpen misschien door de rand wat bol te trekken?
Anders de oude clips verwijderen en dan met nieuwe clips monteren. Of toch gewoon kitten...
"I feel Legacy"
Beurstel
Berichten: 270
Lid geworden op: 02 mei 2013 09:05

Re: Spatbord bevestigen Forester '99

Bericht door Beurstel »

SP-Boxer schreef:Moet je de rand rekken of krimpen om hem over de clips te krijgen?

Rekken gaat niet lukken, maar krimpen misschien door de rand wat bol te trekken?
Anders de oude clips verwijderen en dan met nieuwe clips monteren. Of toch gewoon kitten...
Ik moet hem inderdaad rekken, dat is inderdaad precies het probleem.

Zal even bij dealer aanwippen voor nieuwe clips. De oude clips verwijderen gaat volgens mij ook niet erg eenvoudig. Zou toch zomaar op kitten kunnen uitdraaien.
Plaats reactie