hoe krijg je in vredesnaam radio uit een forester??

Voor de overige technische zaken
Plaats reactie
beholt
Berichten: 103
Lid geworden op: 06 okt 2012 17:40

hoe krijg je in vredesnaam radio uit een forester??

Bericht door beholt »

hallo,

ik ben al 3 uur bezig om die stomme radio eruit te krijgen. Weet iemand hoe dat moet?
Hele dashboard ligt er al uit zo'n beetje.
Kun je het frontje er niet gewoon uitklikken of zo??
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5506
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: hoe krijg je in vredesnaam radio uit een forester??

Bericht door SP-Boxer »

Bij bijna alle Subaru's moet je beginnen bij de versnellingspook. Knop eraf draaien en omlijsting verwijderen. Meestal kom je dan bij de schroeven die je nodig hebt om de radioomlijsting te kunnen verwijderen!
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: hoe krijg je in vredesnaam radio uit een forester??

Bericht door niksnut »

zit dat niet gewoon in een slede dan ??
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5506
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: hoe krijg je in vredesnaam radio uit een forester??

Bericht door SP-Boxer »

Peter, Subaru werk al jaren met ingebouwde radio's!
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
Louis
Berichten: 667
Lid geworden op: 18 nov 2011 11:19

Re: hoe krijg je in vredesnaam radio uit een forester??

Bericht door Louis »

Ben ik lekker mee... heb ook plannen om een andere radio erin te zetten. Gaat nog een helse klus worden als ik dit zo lees.
In mijn oude Leggie II zat-ie gewoon in een slee.
Groeten, Louis

2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Re: hoe krijg je in vredesnaam radio uit een forester??

Bericht door RJS »

Ik zit inderdaad met hetzelfde probleem. Wil graag een tunerversterker met een USB-poort en geen CD speler meer. Heb de boel al eens losgetrokken, maar ook in mijn ouwe Forester moet ik bij schroefjes zien te komen die moeilijk bereikbaar zijn.

Je merkt aan het aanbod in de winkel trouwens wel dat de inbouw tunerversterker op zijn retour is. Steeds minder aanbod.... De meeste auto's hebben inmiddels zo'n inbouwding. Jammer aangezien die vaak 'nagelvast' in de auto zitten en moeilijk kunnen worden vervangen door een moderner apparaat. Navigatie idem dito...
beholt
Berichten: 103
Lid geworden op: 06 okt 2012 17:40

Re: hoe krijg je in vredesnaam radio uit een forester??

Bericht door beholt »

RJS schreef:Ik zit inderdaad met hetzelfde probleem. Wil graag een tunerversterker met een USB-poort en geen CD speler meer. Heb de boel al eens losgetrokken, maar ook in mijn ouwe Forester moet ik bij schroefjes zien te komen die moeilijk bereikbaar zijn.

Je merkt aan het aanbod in de winkel trouwens wel dat de inbouw tunerversterker op zijn retour is. Steeds minder aanbod.... De meeste auto's hebben inmiddels zo'n inbouwding. Jammer aangezien die vaak 'nagelvast' in de auto zitten en moeilijk kunnen worden vervangen door een moderner apparaat. Navigatie idem dito...

Uiteindelijk viel het mee het te demonteren. je moet inderdaad het plaatje van de pook lostrekken (klikverbinding) en dan zie je 2 schroefjes onderaan die je los moet draaien.
Daarna is het nog wel even een gedoe om dat display er heel uit te krijgen want de rest is klik....nee ik bedoel KLIK (best wel vast).
Moet met beleid. Bovenin zitten 2 klikverbindingen die lastig loskomen dus mooiste is in zijn geheel naar achteren proberen te trekken.
Met schroevendraaier ertussen om en om links en rechts. Wel oppassen dat je het dashboard niet beschadigt.
Dan zie je de slede en die zitten met 4 schroefjes vast.
Deze schroefjes los draaien en je kunt dit gedeelte loshalen en bij de andere schroefjes komen waarmee de radio vastzit.
Ik heb gemerkt dat de stekker niet past in de radio die ik ooit heb gekocht in 2004. Verloop is dus nodig.

Oh ja, let wel op dat je de bovenste stekker even los haalt. Deze is van het alarmlicht.
Nog mooier is de onderste ook loshalen en niet zoals ik vergeten deze weer aan te sluiten :-).
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: hoe krijg je in vredesnaam radio uit een forester??

Bericht door niksnut »

valt allemaal wel mee dus :D :okeee:

@ mnarcel
tsja , old scool zullen we maar zeggen :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Re: hoe krijg je in vredesnaam radio uit een forester??

Bericht door RJS »

Gelukkig :okeee:
Plaats reactie