Cruise control voorbereiding

Voor alle electrische zaken
ArjenVT
Type auto: Forester

Cruise control voorbereiding

Berichtdoor ArjenVT » 12 Dec 2017 21:47

Ik heb een Forester uit 2005, een van de laatste SG's.

Er zitten allerlei opties op, zoals koplampsproeiers en verwarmde spiegels. Wat ik echter behoorlijk begin te missen is de cruise control, want die ontbreekt :(

Nu vroeg ik me af of mijn Forester mogelijk alle voorbereiding wel heeft, behalve het cruise control pookje aan het stuur. Ik heb gezien dat aftermarket wel bestaat, maar behoorlijk prijzig is (500+ EUR).

Iemand die hier ervaring mee heeft?
quikfit
Type auto: Forester 2006 EJ204-Daihatsu YRV 4WD

Re: Cruise control voorbereiding

Berichtdoor quikfit » 12 Dec 2017 22:08

Lees dit. viewtopic.php?f=2&t=3556&start=20 ...en bel een dealer... ;)

Gr. Quikfit :mrgreen:
*thomas*
Type auto: Outback Gen 3 3.0R

Re: Cruise control voorbereiding

Berichtdoor *thomas* » 13 Dec 2017 12:09

Er zijn 2 typen cruisecontrol geleverd op de SG:

- het 'oude' type => cruise aan/uit zit bij je LINKER knie (bij al die andere knoppen voor mistlicht en koplampsproeier, vervolgens een hendel aan het stuur om alles in te stellen (dit model zat ook op de laatste versies van de zijn voorganger, de SF)

- het 'nieuwe' type => de aan/uit zit mee geïntegreerd in de hendel op het stuur (rechts)

Ik weet bij het eertse type dat er op de gasklep een 2e 'gaskabel' zat die naar de rechterkant (passagierskant) van het motorcompartiment loopt. Die wordt daar aangestuurd door een servo (dacht ik). Als die er NIET zit, wordt het een ander verhaal. Ik weet namelijk niet of het 2e type schakeling ook nog steeds via zo'n externe servo gebeurt.

Terug naar “Electronica”