Probleem met interieur ventilator

Voor alle electrische zaken
Plaats reactie
Dave_de_W
Berichten: 51
Lid geworden op: 27 jan 2014 21:11

Probleem met interieur ventilator

Bericht door Dave_de_W »

Ik heb sinds een tijdje een probleem met de interieurventilator van onze Outback. De ventilator is vervangen maar deze blaast sindsdien meer niet dan wel lucht in het interieur. (werkt dus soms wel naar behoren). De motor blaast op volle kracht (is ook hoorbaar en fysiek ook gecontroleerd dat deze draait en in de juiste richting) maar de lucht komt niet in het interieur. De canbus is door de garage al opnieuw ingesteld maar dat heeft niets geholpen.

Wie oh wie weet hoe dit probleem opgelost kan worden?
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Probleem met interieur ventilator

Bericht door quikfit »

Waarschijnlijk doen niet alle kleppen van het systeem dat wat ze zouden moeten doen.
Ik zou teruggaan naar degene die de ventilator heeft vervangen en de boel nogmaals laten controleren,de klacht is tenslotte begonnen na het vervangen van de ventilator.

Gr. Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Dave_de_W
Berichten: 51
Lid geworden op: 27 jan 2014 21:11

Re: Probleem met interieur ventilator

Bericht door Dave_de_W »

Die partij stelt dat ze alleen de ventilator hebben uitgewisseld en daarna zou de ventilatie 'niet optimaal werken'. Kortom: met hen kom ik niet verder.
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Probleem met interieur ventilator

Bericht door erichendri »

Als het goed is heb je op je bedieningspaneel ook een "handmode" functie, werkt hij dan wel goed?
Want ik begrijp dat de motor wel altijd draait.
Als er iets in je luchtkanalen ontbreekt zou hij altijd NIET blazen.
Kleppen geloof ik niet in, ze sluiten namelijk niks af alleen sturen ze de lucht via de diverse kanalen of
standen je interieur in.
Koud/warm is ook een klep maar die sluit ook niks af, die mixt alleen maar.
Recirculeren sluit ook niks af wat de luchtstoom in de auto beïnvloed.
En als je nou eens de accupool eraf haalt en een paar keer op je rem trapt?
Wel een lastig iets vanaf achter de PC.
Ga eens met dit probleem langs een dealer, wel even in overleg met je huidige garage.

Eric
Dave_de_W
Berichten: 51
Lid geworden op: 27 jan 2014 21:11

Re: Probleem met interieur ventilator

Bericht door Dave_de_W »

In de handmode werkt het soms wel en meestal niet.

Ik kom niet verder met de dealer; dat is uurtje factuurtje maar geen oplossing vooraf. Ik verwacht expertise en een vaste prijs maar dat kan niet geleverd worden. Ik kom daar niet meer sinds deze en nog een paar slechte ervaringen. We hebben wederzijds afscheid van elkaar genomen. Zij zijn ook de partij welke de ventilator hebben uitgewisseld en de auto 'niet optimaal werkend' hebben afgeleverd. Werkend gebracht, niet werkend terug gekregen.

Auto staat nu bij mijn garage waar nog echte monteurs werken en hebben een reset uitgevoerd via de canbus maar nog geen oplossing.

Ik zal de accu loshalen.

edit: accupool of polen loshalen en dan remmen met of zonder contact aan helpt niet.
Laatst gewijzigd door Dave_de_W op 06 sep 2017 00:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Probleem met interieur ventilator

Bericht door quikfit »

Welke dealer is dat?
Mailtje sturen naar Subaru Nederland over je ongenoegen van deze dealer!?

Gr. Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Dave_de_W
Berichten: 51
Lid geworden op: 27 jan 2014 21:11

Re: Probleem met interieur ventilator

Bericht door Dave_de_W »

Ik zal de naam van de dealer (nog niet) noemen. Als ik weet welke oorzaken er precies waren ga ik nog 1 poging doen om verhaal te halen.

Het probleem is trouwens nog vreemder; de ventilator is uitgewisseld met die van onze andere Outback en deze heeft sindsdien hetzelfde probleem. Tot op heden nog geen oplossing.
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Probleem met interieur ventilator

Bericht door DucATIRadeon »

zomaar even hardop denken: de ventilator draait wel, maar draait ie op volle snelheid?

vroeger had je PC ventilatoren die eerst snoeihard draaide en na verloop van tijd langzamer, bleek dat de lager was uitgelopen en warm liep. kan het zijn dat zoiets ook bij jouw ventilator aan de hand is?
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Probleem met interieur ventilator

Bericht door erichendri »

Denk dat het in de aansturing zit.
Zet er eens 12 volt direct op.
Maar dat is eigenlijk de taak voor je garage.
Net zoals het probleem dat er geen lucht uit je roosters komt maar je ventilator wel draait op volle kracht.

Eric
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Probleem met interieur ventilator

Bericht door quikfit »

Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Plaats reactie