remote programmeren

Voor alle electrische zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ghiaap
Berichten: 65
Lid geworden op: 01 apr 2011 14:32

remote programmeren

Bericht door Ghiaap »

Mijn Forester van 2003 heeft twee sleutels. Een daarvan miste de zender voor de centralevergrendeling. Ik heb via Van Deijne een compleet contactslot met ECU en twee sleutels gekocht. De sleutels zijn compleet met zenders.
Om nu niet meteen alles over te bouwen dacht ik, dat het handig was als ik de (ruil)zender van de ene sleutel overzet naar de sleutel, waar de zender van mist, ff opnieuw programmeren en klaar is Kees...dus niet.

Ik heb het stekkertje losgehaald dat onderaan naast de deur zit van de bestuurder. Normaal moet je dan met de afstandsbediening je knopje indrukken en dan reageert het slot. Er gebeurt bij mij alleen niets.

Ik heb voor de zekerheid een nieuwe batterij in de sleutel gedaan. Weet iemand wat de oorzaak is? Zit er een limiet aan het aantal sleutels dat je kunt koppelen? Kun je in dat geval bestaande sleutels wissen uit het geheugen?

Contact- en deurslot overzetten kan altijd nog maar ik dacht dat het wel simpeler kon. Graag advies.
Laatst gewijzigd door Ghiaap op 27 apr 2017 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ghiaap
Berichten: 65
Lid geworden op: 01 apr 2011 14:32

Re: remote programmeren

Bericht door Ghiaap »

Is opgelost. Cito in Capelle a/d IJssel gebeld en Mario wist mij precies uit te leggen wat er moest gebeuren.
Gebruikersavatar
Ghiaap
Berichten: 65
Lid geworden op: 01 apr 2011 14:32

Re: remote programmeren

Bericht door Ghiaap »

Hier nog even een korte uitleg. deze procedure geldt voor de Forester van het uitlooptype SF (2002) en SG van modeljaar 2003. Het gaat om de twee knoppen sleutel (zie foto).

- Procedure moet zonder een sleutel in het contact
- verwijder de deurlijst/dorpel met eindstuk dat bij de bestuurderskant zit bevestigd
- hier achter bevindt zich een witte stekker (male/female) die je in elkaar moet klikken
- houdt de te programmeren sleutel bij de hand
- vergrendel de deuren met de centrale vergrendelingstoets op het deurpaneel en druk gelijktijdig twee keer snel achter elkaar op de linker (zwarte) knop van je sleutel
- de vergrendeling van je auto reageert nu door 1 keer open en dicht te klikken en je hoort een vaag zoemertje
- Wil je een tweede sleutel programmeren, herhaal deze procedure nogmaals. Het moet wel heel snel achter elkaar gebeuren anders wist ie een sleutel uit z'n geheugen! de stekker blijft verbonden.
- Als je klaar bent ontkoppel je de stekker en zet het dorpelstuk weer terug als je zeker weet dat je deuren open en dicht gaan.

Ik moest het even een paar keer proberen maar uiteindelijk werkt het heel simpel. Ik kan nu weer twee sleutels met afstandsbediening gebruiken.
De sleutels, met contactslot, deurslot en ECU kosten mij €100 + €10 verzendkosten.
Bijlagen
IMG_2724.JPG
Gebruikersavatar
Soep Baron
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 mar 2017 23:18

Re: remote programmeren

Bericht door Soep Baron »

Goede uitleg, kan mij ook zeker nog van pas komen. Waarvoor dank!
Nihil sine labore
Plaats reactie