Rechtstreekse kabel van accu naar interieur

Voor alle electrische zaken
Plaats reactie
MarkPrusen
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 sep 2016 17:12

Rechtstreekse kabel van accu naar interieur

Bericht door MarkPrusen »

Hallo,

Ik heb een Forester van bj 2000 en wil graag een rechtstreekse stroomkabel van de accu naar binnen trekken. Weet iemand een goede plek om de kabel doorheen te laten lopen? Het liefst aan de bestuurders kant.
Alvast bedankt voor de hulp !!

Groetuh,

Mark
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Rechtstreekse kabel van accu naar interieur

Bericht door quikfit »

Even kijken of je een doorvoerrubber kunt vinden op je schutbord,het liefst eentje waar al een kabelboom of stroomdraad naar binnen gaat.
Dan met een lasdraad(of een ander stevig stuk ijzerdraad)de kabel naar binnen trekken.
Zorg ervoor dat je kabel niet rechtstreeks contact maakt met je schutbord,doorvoerrubbers zijn er niet voor niets. ;)
En monteer een zekering zo dicht mogelijk bij de accu :!:

Gr. Quikfit :okeee:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
MarkPrusen
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 sep 2016 17:12

Re: Rechtstreekse kabel van accu naar interieur

Bericht door MarkPrusen »

Het probleem is dat ik geen doorvoerrubber kan vinden waar nog een draad bij inpast. Ik wil niet zelf een gat boren. Er komt aan de binnenkant een kleine zekeringkast van waaruit ik o.a. de dashcamera, navigatiesysteem en een dubbele oplader van stroom kan voorzien. Ik heb dit al bij meerdere auto's gedaan, alleen kan ik bij de Forester zo snel geen doorvoerplek vinden.
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Rechtstreekse kabel van accu naar interieur

Bericht door erichendri »

Vaak zit er onder de rembekrachtiger nog een rubber waar je een gat in kan maken.
Heb zelf een stekker van tomtom waar 2 usb's op zitten en nog een sigaretten aansteker in kan.
Daarbij een usb blokje met 4 stekkers.
Gewoon in de sigaretten aansteker en zonder extra kabel.


Eric
Plaats reactie